دستاوردهای رقیب مورد حمایت ترامپ در شمارش مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن

از آنجایی که واشنگتن یک ایالت رای گیری از طریق پست است و برگه های رای فقط باید تا روز انتخابات وارد شوند، اغلب روزها طول می کشد تا نتایج نهایی در رقابت های نزدیک به دست بیاید زیرا برگه های رای در طول هفته به دفاتر انتخابات شهرستان می رسد.

ماری پرز، دموکرات، با کسب 31 درصد آرا، بیشترین آرا در ناحیه سوم کنگره در جنوب غربی واشنگتن بود. هررا بوتلر که سه شنبه شب حدود 24 درصد آرا داشت، تا پنجشنبه شب به کمی بیش از 23 درصد کاهش یافت، کمتر از 2000 رای از جو کنت – یک کلاه سبز سابق مورد تایید ترامپ.

بر اساس سیستم مقدماتی واشنگتن، همه نامزدها در یک برگه رای شرکت می‌کنند و دو رای‌دهنده برتر در هر یک از رقابت‌های روز سه‌شنبه، بدون در نظر گرفتن حزب، به انتخابات نوامبر راه پیدا می‌کنند.

از 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان که به استیضاح ترامپ رای دادند، چهار نفر ترجیح دادند برای انتخاب مجدد نامزد نشوند. پیتر میجر، نماینده میشیگان در انتخابات مقدماتی سه شنبه توسط جان گیبز مورد تایید ترامپ و نماینده تام رایس از کارولینای جنوبی در ماه ژوئن به رقیب مورد تایید ترامپ شکست خوردند. نماینده دیوید والدائو از کالیفرنیا – که انتخابات مقدماتی باز مانند واشنگتن دارد – از یک چالش اولیه جان سالم به در برد. لیز چنی، نماینده وایومینگ، خود را برای شکست در مقدماتی خود در 16 آگوست در برابر رقیب مورد حمایت ترامپ آماده می کند.

لارکین با بیش از 17 درصد آرا، ریگان دان، عضو شورای شهرستان کینگ، دادستان فدرال سابق که زمانی مادرش این کرسی را داشت، پیشی گرفت. دان روز پنجشنبه مسابقه را واگذار کرد. این منطقه یکی از اهداف کلیدی تلاش های GOP برای به دست گرفتن کنترل مجدد مجلس است.



منبع

در یک مسابقه کلیدی دیگر در منطقه هشتم کنگره، کیم شریر، نماینده دموکرات فعلی، با بیش از 47 درصد آرا به انتخابات نوامبر پیش رفت و در ماه نوامبر با مت لارکین، نامزد سابق دادستان کل ایالت روبرو خواهد شد.

نیوهاوس، رئیس چهار دوره ای در حوزه چهارم کنگره در مرکز واشنگتن، حدود 26 درصد آرا را به دست آورد و پس از آن داگ وایت، دموکرات، با کمی بیش از 25 درصد آرا قرار گرفت. لورن کالپ، رئیس سابق پلیس شهر کوچک مورد حمایت ترامپ که در رقابت فرمانداری سال 2020 به جی اینسلی دموکرات شکست خورد، در حدود 21 درصد و 21 درصد بود.

المپیا، واشینگتن (AP) – نماینده دن نیوهاوس در انتخابات مقدماتی ایالت واشنگتن در روز جمعه پیشتاز خود را در میان سایر جمهوری خواهان حفظ می کرد، اما جیمی هررا بوتلر، نماینده جمهوری خواه، در به روز رسانی های اخیر رای گیری، برتری خود را در برابر رقیب مورد تایید رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ کاهش داد. .

انتظار می‌رفت که آرای به‌روزرسانی‌شده اواخر بعد از ظهر جمعه در بزرگ‌ترین شهرستان ناحیه سوم، کلارک، که حدود 45000 رای برای شمارش باقی مانده بود. استان‌ها تا 16 اوت فرصت دارند تا شمارش خود را به پایان برسانند و هیئت‌های بررسی نتایج را تأیید کنند و سپس تا 19 اوت توسط وزیر امور خارجه تأیید شود.

اگر فاصله آرا بین نامزدهای شماره 2 و شماره 3 کمتر از نیمی از 1 درصد و نزدیکتر از 2000 رأی باشد، بازشماری اجباری صورت می گیرد.

هر دو به دلیل رای خود به استیضاح ترامپ پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا با چالش های درون حزبی مواجه شدند.