دسانتیس به دلیل سرپیچی از ممنوعیت سقط جنین در دادستان فلوریدا زمین سوخته می شود

فرماندار جمهوری خواه در یک کنفرانس خبری در مقابل معاونان کلانتر شهرستان هیلزبورو گفت که وارن با بیان اینکه برخی از بحث برانگیزترین قوانین فلوریدا را اجرا نخواهد کرد، “خود را علناً فراتر از قانون” قرار داده است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

در حالی که وارن محرومیت خود را برای مدت نامحدودی سپری می کند، دیسانتیس، قاضی شهرستان هیلزبورو، سوزان لوپز را به سمت او منصوب کرده است. لوپز پیش از این برای بیش از 15 سال دستیار وکیل دادگستری سیزدهمین دادگستری بود.

ماه گذشته، وارن در میان گروهی از دادستان‌های سراسر کشور بود که بیانیه‌ای را امضا کردند که در آن از تعقیب افرادی که «به دنبال، ارائه یا حمایت از سقط جنین هستند» خودداری کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دیسانتیس در ماه آوریل لایحه‌ای را امضا کرد که اکثر سقط جنین‌ها را بعد از 15 هفته در این ایالت محدود می‌کند، مگر اینکه زن باردار در وضعیت تهدید کننده زندگی باشد.

دفتر دادستان ایالت هیلزبورو فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز پنجشنبه اعلام کرد که گام فوق‌العاده‌ای مبنی بر تعلیق دادستان ایالت هیلزبورو، اندرو وارن، به دلیل امتناع از اجرای برخی از قوانین ایالتی – از جمله ممنوعیت اخیر 15 هفته‌ای سقط جنین، برداشته است.

SOPA Images/Getty

کریس نوکو، کلانتر شهرستان پاسکو افزود: “ما فرمانداری داریم که از ما دفاع خواهد کرد.”

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

در این کنفرانس مطبوعاتی، چندین رهبر محلی دیگر از تصمیم وارن برای تعقیب نکردن پرونده‌های خاص، از جمله کلانتر شهرستان هیلزبورو، چاد کرونیستر، ابراز نارضایتی کردند، که ادعا کرد وکیل ایالتی «به نظر می‌رسد به شدت بر همدلی با جنایتکاران تمرکز کرده و کمتر به دنبال عدالت برای قربانیان جنایت است. “

همانطور که قبلاً گفتم، دستم را روی کتاب مقدس گذاشتم و سوگند یاد کردم که از قانون اساسی ایالات متحده و فلوریدا دفاع کنم. قانون اساسی فلوریدا دارای حق حریم خصوصی است که به وضوح سقط جنین را پوشش می دهد. در حالی که تالاهاسی تلاش می کند قانون را دور بزند، من از قانون حمایت می کنم و از آزادی خود محافظت می کنم. در توییت 30 ژوئن گفت.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

لوپز در بیانیه ای گفت: “من برای قوانین ایالتی خود نهایت احترام قائل هستم و نقش مهمی را که دادستان ایالت در تضمین امنیت جامعه ما و اجرای قوانین ما ایفا می کند، درک می کنم.” می خواهم از اعتماد استاندار به من تشکر کنم و قول می دهم که صادقانه وظایف این دفتر را انجام دهم.

دیسانتیس روز پنجشنبه گفت: «وکلای ایالتی موظفند جرایم را همانطور که در قانون فلوریدا تعریف شده است، تحت تعقیب قرار دهند، نه اینکه قوانینی را که بر اساس برنامه شخصی وی اجرا شود، انتخاب کنند. این وظیفه من است که مقامات منتخب فلوریدا را با بالاترین استانداردها برای مردم فلوریدا نگه دارم. من نهایت اعتماد را دارم که قاضی سوزان لوپز این دفتر را از طریق این انتقال رهبری خواهد کرد و صادقانه از حاکمیت قانون حمایت خواهد کرد.

فرید روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: «ران دیسانتیس یک قلدر رقت انگیز است.

قانون سقط جنین فلوریدا که در ماه ژوئیه اجرایی شد، استثنایی برای زنای با محارم، قاچاق انسان یا تجاوز جنسی ندارد. وارن تنها دادستان فلوریدا بود که نامه را امضا کرد که توسط گروه دادستانی منصفانه و عادلانه سازماندهی شده بود.

دیسانتیس خاطرنشان کرد که وارن، یک دموکرات، “به صورت کتبی ابراز کرده است که افرادی را که با نقض قوانین جنایی فلوریدا سقط جنین انجام می دهند، برای محافظت از جان کودک متولد نشده، تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد داد.”

SOPA Images/Getty

در فرمان اجرایی تعلیق وارن، دیسانتیس مدعی شد که دادستان ارشد بخش سیزدهم قضایی در تلاش است تا “قوانینی را که توسط نمایندگان مردم وضع شده‌اند” لغو کند و فعالانه از اجرای برخی قوانین ایالتی امتناع کند.

وارن: «از دیدن تصویب لایحه «نگو همجنسگرا» منزجر شدم. در بیانیه ماه مارس گفت. “در زمانی که دولت ما نیاز به اتحاد برای حل مشکلات مهم دارد، این لایحه تعصب و نفرت را تقویت می کند – و جامعه ما از قبل به اندازه کافی از هر دو برخوردار است.”

نیکی فرید، کمیسر کشاورزی، که برای نامزدی فرمانداری دموکرات برای رقابت با دیسانتیس رقابت می کند، تعلیق وارن را “حمله ای با انگیزه سیاسی به یک دادستان ایالتی مورد احترام جهانی که به صورت دموکراتیک برای اعمال اختیارات دادستانی انتخاب شده است” خواند.

وارن که در سال 2020 مجدداً به سمت خود انتخاب شد، در مورد دیدگاه‌های خود در مورد برخی از مهم‌ترین مسائل حقوقی فلوریدا – از لایحه «نگو همجنس‌گرا» این ایالت تا سقط جنین پس از آن سکوت نکرده است. رو در مقابل وید ماه گذشته واژگون شد.