در یک دعوای حقوقی بین گیسلین ماکسول و ویرجینیا گیفر، قاضی نام «جان دوز» ناشناس را فاش کرد.

پرسکا گفت که افراد دیگری که هویتشان فاش شده بود، فقط ارتباط حاشیه ای با اپستین و ماکسول داشتند. این شامل توماس پریتزکر بزرگ هتل، پسر عموی فرماندار ایلینوی جی بی پریتزکر می شود. پرسکا گفت که نام او در چارچوب یک اظهار نظر مطرح شد که شاهد گفت آنها او را نشناختند.

این پرونده‌ها ناشی از شکایتی است که گیفر علیه ماکسول در سال 2015 در دادگاه فدرال منهتن ارائه کرد و او را به افترا متهم کرد، زمانی که یک فرد اجتماعی بریتانیایی گیفر را دروغگو خواند. در سال 2017 مستقر شد، اما از زندگی پس از مرگ طولانی برخوردار بوده است که به بیش از 1200 ثبت اسناد رسیده است، زیرا Giuffre تلاش کرده است هزاران صفحه از رونوشت های رسوب و سایر اسناد ثبت شده در پرونده را از بین ببرد.

به گزارش Inner City Press، او در نهایت نام مدیر صندوق سرمایه گذاری تامینی، گلن دوبین و همسرش اوا دوبین، دوستان قدیمی اپستین، و پیشخدمتشان رونالد ریزو را ویرایش نکرد. اوا دوبین در دادگاه ماکسول شهادت داد و جزئیاتی در مورد دوستی خود با اپستین در دهه های 1980 و 1990 ارائه کرد.

گیسلین ماکسول

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

ماکسول پس از محکومیت در ماه دسامبر به جرم قاچاق چند دختر به اپشتین برای رابطه جنسی و به دلیل آزار جنسی چند تن از آنها، به ۲۰ سال زندان محکوم شد. (اپستین در سال 2019 در حالی که در انتظار محاکمه برای اتهامات مرتبط بود، در زندان درگذشت.) شواهد ارائه شده در محاکمه او ارتباط بین او و اپستین و بسیاری از آشنایان قدرتمند، از جمله روسای جمهور سابق دونالد ترامپ و بیل کلینتون، شاهزاده اندرو (که دعوای خود را با گیفر حل و فصل کرد) نشان داد. )، روزنامه نگار مایک والاس و فضانورد جان گلن.

یکی از آنها امی تیلور است که تابستان امسال علیه روزنامه‌نگاری که به گفته او تجربه‌اش با اپستین و ماکسول را نادرست معرفی کرده بود، شکایت کرد. دیگری سارا رنسوم بود که کتابی درباره تجربه‌اش نوشت، مصاحبه‌های رسانه‌ای متعددی انجام داد و در جلسه محکومیت ماکسول سخنرانی کرد. قربانی سوم، پرسکا که روز جمعه حکمرانی کرد، به دلیل “تروماهای مداوم” ناشی از تجربه خود، هویت خود را مخفی می کند.

نام چند نفر مربوط به قربانیان جفری اپستین بود، نه افراد قدرتمند.

  • در حالی که عموم مردم تا حد زیادی حدس می زنند که 16 “جان دوز” که به علنی کردن هویت خود اعتراض کردند، همگی از آشنایان قدرتمند اپستین و ماکسول بودند، اینطور نیست.

    آلن درشوویتز، یکی دیگر از آشنایان سابق این سرمایه‌دار پدوفیل که اکنون مرده است، که دعوای حقوقی با گیفر را نیز حل و فصل کرده است، مدت‌هاست که به دنبال افشای مهر و موم این شکایت بوده و ادعا می‌کند که ادعاهای سوء رفتار گیفر علیه او را رد می‌کند.

    گیسلین ماکسول.دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک

    • Loretta A. Preska، قاضی فدرال نیمه بازنشسته که بر این پرونده نظارت می کند، در جلسه دادگاه بعد از ظهر جمعه گفت که نام جان دو 183 باید علنی شود، اما او در حکم خود باقی می ماند تا به شخص اجازه دهد درخواست تجدید نظر را پیگیری کند.

      یکی، موضوع “پوشش شدید رسانه ای”، اجازه یافت ناشناس بماند و درخواست تجدید نظر را دنبال کند.

    یک قاضی موافقت کرد که اسامی چندین “جان دوس” را که در دعوای طولانی مدت بین گیسلین ماکسول، همکار جفری اپستین و ویرجینیا گیفر، قربانی اپشتین، مخفی نگه دارند، علنی کند.

    دو نفر از افرادی که هویت آنها در روز جمعه فاش شد، شامل قربانیان ظاهری اپشتاین است که پرسکا گفت به دلیل عمومی بودن اتهامات آنها دیگر نباید ناشناس بمانند.

    پرسکا حکم داد که بقیه یا مرتبط نبودند یا فقط تا حدی مرتبط با دعوی قضایی بودند.

    با این حال، یکی از آنها – که در پرونده های دادگاه با نام “جان دو 183” شناخته می شود – علیرغم اینکه موضوع “پوشش رسانه ای شدید” بوده و بارها در محاکمه قاچاق جنسی ماکسول نام برده شده است، ناشناس باقی می ماند.

    یک قاضی هویت “جان دوز” ناشناس را در دعوای قضایی گیسلین ماکسول فاش کرد.

  • به استثنای «جان دو 183»، جلسه استماع روز جمعه به حماسه «جان دوز» ناشناس پایان داد.

    پرسکا در جلسه روز جمعه گفت: “رابطه آن دو با جفری اپستین موضوع پوشش رسانه ای عمدی بوده است، و نام دو 183 در مکان های متعددی در بخش های بدون مهر و موم متن محاکمه جنایی خانم ماکسول ظاهر شده است.” “از نظر دادگاه، هیچ دلیلی برای حذف Doe 183 از اسناد وجود ندارد.”

    پس از اینکه ماکسول در دسامبر 2021 به دلیل قاچاق جنسی دختران با اپستین محکوم شد، مخالفت خود را با مخفی نگه داشتن نام برخی از مهمانی های “جان دو” کنار گذاشت. با این حال، شانزده نفر از آن احزاب ناشناس اعتراض خود را نسبت به علنی کردن نام خود داشتند. پرسکا قبلاً در ماه آوریل حکم داده بود که آیا هشت نفر دیگر را که در ابتدا اعتراض کرده بودند، لغو کند یا خیر.