در گزارشی آمده است که ترامپ فکر می کند اعلام نامزدی در سال 2024 اکنون می تواند توجه را از جلسات استماع 6 ژانویه منحرف کند. برخی از جمهوری خواهان نگران هستند که او ممکن است در میان دوره ای به آنها آسیب برساند.

هاچینسون از جمله گفت که معاون رئیس کارکنان کاخ سفید به او گفته بود که ترامپ آنقدر مشتاق است که به حامیانش در ساختمان کنگره بپیوندد که به فرمان لیموزین ریاست جمهوری هجوم آورد. او همچنین گفت که در یک لحظه به قدری عصبانی شد که بشقاب ناهار خود را به دیوار کاخ سفید پرتاب کرد و پاسخ او به شورشیان که شعار «مایک پنس را آویزان کن» می‌دادند این بود که معاون رئیس‌جمهور «لایق آن است».

این نشریه گزارش داد، اکنون ترامپ در حال بررسی اعلام یک دور زودتر از حد انتظار است، احتمالاً حتی در این ماه، تا حدی به عنوان تلاشی برای منحرف کردن تمرکز از جلسات استماع.

در میان آنها رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان است که به ترامپ گفته است به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است پیام های میان دوره ای جمهوری خواهان را از بین ببرد، باید اعلامیه خود را تا بعد از انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر متوقف کند.

دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت خود در کنگره با یک نبرد دشوار روبرو هستند، زیرا پیام‌های جمهوری‌خواه علیه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و افزایش سرسام‌آور قیمت‌های بنزین و تورم خشمگین، مورد انتقاد قرار گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است در حال برنامه ریزی برای اعلام زودهنگام غیرعادی برنامه های خود برای نامزدی ریاست جمهوری باشد، اما همه جمهوری خواهان متقاعد نشده اند که این اقدام درستی برای حزب باشد.

اما برخی نگرانند که ممکن است به پیام‌رسانی میان‌دوره‌ای حزب جمهوری‌خواه که علیه بایدن انتقاد کرده‌اند، لطمه بزند.

نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ فکر می‌کند این اعلامیه می‌تواند تمرکز را از جلسات استماع 6 ژانویه منحرف کند.

  • با این حال، ترامپ محبوبیت بالایی در میان رای دهندگان جمهوری خواه حفظ کرده است و نظرسنجی های اولیه نشان می دهد که او به راحتی در برابر سایر نامزدهای اولیه اولیه 2024 از جمله فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس و معاون رئیس جمهور سابق، مایک پنس پیشی گرفته است.

    منابع نزدیک به ترامپ به تایمز گفتند که او فکر می‌کند اعلام پیشنهاد به زودی برای سال 2024 می‌تواند برای او خوب باشد، حتی در حالی که سایر اعضای حزب چندان مطمئن نیستند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    ترامپ تمام شهادت هاچینسون را رد کرده و او را «خبر بد» خوانده است. با این حال، سایر جمهوری خواهان ابراز نگرانی کرده اند که شهادت او ممکن است به ترامپ آسیب برساند.

    سناتور جمهوری‌خواه پت تومی این هفته گفت که فکر می‌کند جلسات استماع 6 ژانویه برای ترامپ مضر بوده است و حتی اگر تصمیم به کاندیداتوری داشته باشد، فکر نمی‌کند رئیس‌جمهور سابق نامزد حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 باشد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک گردهمایی در 28 می 2022 در کاسپر، وایومینگ سخنرانی می کند.چت استرنج/گتی ایماژ

    • سخنرانی دونالد ترامپ در یک گردهمایی در وایومینگ

      جلسه استماع 6 ژانویه این هفته حاوی اتهاماتی بود که به ویژه برای ترامپ مضر بود، از جمله شهادت های انفجاری کسیدی هاچینسون، که در زمان حمله به کنگره، دستیار ارشد مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید بود.

      ترامپ مدت‌هاست که از رقابت‌های کاخ سفید در سال 2024 کنایه زده است و به برگزاری تجمعات کمپین انتخاباتی ادامه داده است، در حالی که به طور قطعی نمی‌گوید آیا قصد دارد وارد رقابت شود یا خیر. با این حال، طبق گزارشی از نیویورک تایمز، افشاگری های اخیر از جلسات استماع کمیته منتخب مجلس در مورد شورش 6 ژانویه بر برنامه های او تأثیر می گذارد.

      دفتر ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

      دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌تواند پیش از موعد مقرر، نامزدی 2024 را اعلام کند.