در کارولینای شمالی، بایدن برنامه اقتصادی را با جمهوری‌خواهان مقایسه کند

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن می‌خواهد نشان دهد که «اگر جمهوری‌خواهان MAGA در کنگره راه خود را پیش ببرند و قانون کاهش تورم را لغو کنند، مالیات‌ها را بر خانواده‌های سخت‌کوش افزایش دهند و بودجه برای نوآوری‌ها و تحقیقات تولیدی را کاهش دهند، چه چیزی در خطر است».

اما اکنون، تنها چند هفته پس از اینکه بایدن از بودجه خود پرده برداری کرد – که شامل 2.6 تریلیون دلار هزینه جدید می شود – دولت او به دنبال فرصت هایی برای متمایل شدن به نبرد خود با جمهوری خواهان بر سر اولویت های هزینه است و اینکه چه کسی ایده های بهتری برای مدیریت اقتصاد ایالات متحده در سال های آینده دارد. بیا. جمهوری‌خواهان بودجه بایدن را رد کرده‌اند، اما هنوز پیشنهاد متقابل خود را برای طرح دموکرات‌ها، که حول افزایش مالیات بر ثروتمندان و بیانیه چشم‌اندازی برای کمپین انتخاباتی بایدن برای انتخاب مجدد در سال 2024 است، ارائه نکرده‌اند.

ترامپ به خاطر پرداخت‌هایی که در طول مبارزات انتخاباتی‌اش در سال 2016 به دو زن که ادعا می‌کردند با او رابطه جنسی یا رابطه جنسی داشته‌اند، مورد بازجویی قرار گرفته است. رئیس جمهور سابق ارتباط با هر یک از این زنان – بازیگر پورن استورمی دانیلز و مدل کارن مک دوگال – را انکار می کند.

کاخ سفید می‌گوید بایدن در زمانی که در کارولینای شمالی به سر می‌برد، تاکید خواهد کرد که تلاش‌های قانونی او از زمان روی کار آمدن وی به تولید 435 میلیارد دلاری تعهدات بخش خصوصی منجر شده است. به گفته کاخ سفید، این شامل بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در انرژی پاک، خودروهای الکتریکی و باتری، بیش از 200 میلیارد دلار در نیمه هادی ها و حدود 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری در تولید زیستی است.

ترامپ در سال 2020 با اختلاف اندکی بر کارولینای شمالی پیروز شد. از جمله ایالت های دیگری که بایدن و مقامات دولت در هفته های آینده از آن بازدید خواهند کرد، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا، نوادا و ویسکانسین هستند – میدان های نبرد مهمی که بایدن در سال 2020 برنده شد و ایالت هایی که انتظار می رود دوباره در آن رقابت کنند. 2024.



منبع

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه از یک تولید کننده نیمه هادی در کارولینای شمالی بازدید می کند زیرا تلاش های گسترده ای را برای توجه به تأثیرات قانونی تصویب شده در دولت او بر اقتصاد ایالات متحده و تضاد دیدگاه خود با دیدگاه جمهوری خواهان آغاز می کند. اولویت های بودجه را مشخص کنید.

برای دولت بایدن چیز جدیدی نیست که قانون چیپس، لایحه 1.9 تریلیون دلاری کمک به کووید، قانون زیرساخت های 1 تریلیون دلاری و لایحه آب و هوایی تقریباً 375 میلیارد دلاری را برجسته کند – قانون اصلی که دولت دموکرات قبل از از دست دادن کنترل مجلس نمایندگان توسط دموکرات ها به قانون تبدیل شد.

تلاش دولت او برای برجسته کردن پیروزی‌های قانون‌گذاری همچنین می‌تواند به او فرصتی بدهد تا تصاویری از یک دولت متمرکز بر حکومت را به رای دهندگان ارائه دهد، زیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین جمهوری‌خواه در سال 2024، در حال آماده شدن برای کیفرخواست احتمالی است.

بازدید بایدن از Wolfspeed به دنبال اعلام این شرکت مستقر در دورهام در سپتامبر گذشته برای ساخت یک کارخانه تولیدی 5 میلیارد دلاری در شهرستان چاتم انجام می شود که انتظار می رود 1800 شغل جدید ایجاد کند. بایدن در ژوئیه گذشته یک بسته قانونی 280 میلیارد دلاری موسوم به قانون تراشه ها را به تصویب رساند که هدف آن تقویت صنعت نیمه هادی و تحقیقات علمی ایالات متحده بود.

بایدن گفته است که قصد دارد برای دور دوم نامزد شود اما هنوز به طور رسمی کارزار انتخاباتی خود را آغاز نکرده است.

به گفته کاخ سفید، علاوه بر بازدید بایدن از شرکت ولفسپید، معاون رئیس جمهور کامالا هریس، بانوی اول جیل بایدن و دیگر مقامات ارشد دولت طی سه هفته آینده به 20 ایالت سفر خواهند کرد تا تأثیر برنامه اقتصادی بایدن را برجسته کنند.