در پی شام تکان دهنده، ترامپ می گوید این یهودیان هستند که باید به خاطر بی وفایی «شرمنده» باشند.

با توجه به شام ​​تحریک آمیز او با یه و فوئنتس و سکوت شدید او پس از آن درباره یهودی ستیزی آنها، پست ترامپ شگفت آور بود اما تعجب آور نبود.

جاناتان گرینبلات، رئیس اتحادیه ضد افترا، نشست مارآ لاگو ترامپ را “وحشتناک” خواند.

متهم کردن جامعه یهودی به بی وفایی مانند ترامپ، خود یک حمله یهودی ستیزانه است که به قرن ها پیش بازمی گردد.

کمتر از دو هفته پس از آن که دونالد ترامپ، کانیه وست، خواننده رپ یهودی ستیز و نیک فوئنتس، ملی‌گرای سفیدپوست و دوست منکر هولوکاست را در یک شام مارآ لاگو میزبانی کرد، رئیس‌جمهور سابق روز جمعه گفت که رهبران یهودی «باید از خود خجالت بکشند» به خاطر خود. “عدم وفاداری.”

حساب توییتر Ye دوباره در اوایل این ماه پس از ارسال ستاره دیوید که با یک صلیب شکسته در هم تنیده شده بود، به حالت تعلیق درآمد.

در مقاله ای که ترامپ در سایت Truth Social بازنشر کرد، وین آلین روت، نظریه پرداز توطئه، تمام انتقادات از شام جنجالی ترامپ را رد کرد. روت ی را «آشفتگی روانی» و فوئنتس را «غریبه» خواند که رئیس جمهور سابق انتظارش را نداشت.

ترامپ: «رهبران یهودی چه زود فراموش کردند که من بهترین رئیس جمهور اسرائیل هستم پس از ارسال یک مقاله در Truth Social نوشت از طرف یک نظریه‌پرداز توطئه راست افراطی که می‌گفت ترامپ بیش از هر کسی در تاریخ برای اسرائیل و «مردم یهود» انجام داده است.

حساب توییتر ی در ماه اکتبر پس از آن که او در توییتی قول داد که قصد دارد “مردم یهودی را به خطر بیندازد” محدود شد. چند روز پس از صرف شام با ترامپ، یه به الکس جونز، نظریه‌پرداز توطئه راست‌گرا، گفت: «هیتلر را دوست دارم» و «من مردم یهودی را دوست دارم، اما نازی‌ها را نیز دوست دارم». با این حال ترامپ اظهارات او را محکوم نکرده است.

مت بروکس، مدیر اجرایی ائتلاف یهودی جمهوری خواه، در بیانیه ای گفت: «ما به شدت یهودی ستیزی کانیه وست و نیک فوئنتس را محکوم می کنیم و از همه رهبران سیاسی می خواهیم که پیام های نفرت انگیز خود را رد کنند و از ملاقات با آنها خودداری کنند. چند روز پس از سخنرانی ترامپ در نشست این گروه.

RJC همچنین پیامی از دیوید فریدمن سفیر سابق ایالات متحده در اسرائیل را بازنشر کرد که به ترامپ گفته بود ملاقات وی با یهودستیز Ye و Fuentes “غیرقابل قبول” است.

پاسخ‌ها به آخرین اظهارنظر ترامپ در سایت Truth Social بی‌صدا شد. اما گروه‌های یهودی به سرعت ضیافت مار-آلاگو ترامپ را پس از وقوع آن و امتناع او از محکومیت یهودستیزی مورد انتقاد قرار دادند.

وی افزود: «این عدم وفاداری به بزرگترین دوستان و متحدان خود دلیلی است که تعداد زیادی در کنگره و بسیاری دیگر از اسرائیل حمایت نمی کنند.»

بنیامین نتانیاهو اسرائیل که قرار است به عنوان نخست وزیر بازگردد، یکشنبه گفت منتظر است ترامپ بایستد و یهودی ستیزی و یهودی ستیزانی را که با آنها شام می خورد محکوم کند.

مربوط…





منبع

ترامپ فقط در مورد شام خود گفته است که شما در زمان صرف غذا هیچ گونه یهودستیزی ابراز نکردید. او ادعا کرد که نمی‌دانست فوئنتس کیست، اگرچه شاهدان گفتند که او در حین بحث درباره مسائل از او تمجید کرده است.