در نیوهمپشایر، رقابت MAGA جمهوری خواهان مجلس را از هم جدا می کند

E-Pac، گروه بیرونی استفانیک که از نامزدهای زن محافظه‌کار حمایت می‌کند، از کمپین لیویت نهایت استفاده را کرده است و استفانیک به عنوان مشاور غیررسمی دستیار سابق او خدمت کرده است.

او طی مصاحبه ای در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار در فوریه گفت: «ما به نامزدهایی نیاز داریم که مایل به بیان حقیقت در مورد انتخابات باشند، کسانی که مایل به عقب راندن باشند. استیو بنن، مشاور سابق ترامپ که در آن تاکید کرد که انتخابات به سرقت رفته است. اگر مایل نیستید بگویید در سال 2020 چه اتفاقی افتاد، پس، خدایا، لیاقت انتخاب شدن را ندارید.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

این رقابت، در منطقه ای بسیار رقابتی که در حال حاضر توسط یک دموکرات برگزار می شود، روز سه شنبه تعیین می شود. نتیجه آن می تواند تعیین کند که آیا جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای نوامبر به عنوان بخشی از تلاش آنها برای بازپس گیری اکثریت مجلس نمایندگان فرصتی برای دستیابی به کرسی دارند یا خیر. این رقابت همچنین یک جنگ قدرت در صفوف حزب را برجسته کرده است که در صورت به دست گرفتن کنترل جمهوری خواهان، اکثریت را شکل خواهد داد.

دانته اسکالا، استاد علوم سیاسی در دانشگاه نیوهمپشایر، در مورد توانایی خود در هدایت سبک و لفاظی گفت: «شاید تا حدی به این دلیل که لیویت از عملیات مطبوعاتی کاخ سفید بیرون آمد، برای او مانند یک زبان دوم است. جنبش MAGA. کمپین او کل بسته بود و موورز را به دیوار انداخت.

حامیان لیویت پولی را که حریف او را بالا می برد و حملات منفی فزاینده علیه او را نشانه هایی از ترس از مورز و مک کارتی می دانند، که به گفته آنها تلاش می کند کنفرانسی مطابق با هم ترتیب دهد و لیویت را به عنوان یک آدم بدجنس می بینند که کنترلش دشوار است.

موفقیت او در تبدیل انتخابات مقدماتی به رقابتی گردن و گردن نشان داده است که چگونه در حزب جمهوری خواه فعلی، وفاداری به ترامپ به تنهایی برای تحت تاثیر قرار دادن رأی دهندگان کافی نیست. چیزی که اهمیت فزاینده ای دارد، تمایل به تقلید از تاکتیک های او، با اتخاذ زبان تحریک آمیز و ایجاد تحریک آمیزترین اظهارات ممکن است.

هر نامزد دیگری را به عنوان مخلوق واشنگتن وحشیانه می کند. کمپین Mowers یک وب سایت “MAGA Karoline جعلی” را راه اندازی می کند که او را متهم می کند که “هرگز شغل واقعی در خارج از باتلاق نداشته است”، به مدرسه خصوصی در ماساچوست رفته و برای رای دادن از آپارتمان “پنت هاوس” که قبلا در واشنگتن زندگی می کرده است ثبت نام کرده است. بازگشت به نیوهمپشایر برای کاندیداتوری.

صندوق رهبری کنگره، یک ابر PAC همسو با مک کارتی، بیش از 1.3 میلیون دلار برای حمایت از Mowers هزینه کرده است. یکی دیگر از سوپر PAC که از جمهوری‌خواهان میانه‌رو پشتیبانی می‌کند، Defending Main Street، بیش از 1.2 میلیون دلار هزینه کرده است و تبلیغی را اجرا می‌کند که لیویت را یک “ژنرال زر بیدار شده” توصیف می‌کند و یک ویدیوی اسنپ‌چت را پخش می‌کند که زمانی پست کرده بود و در آن از زبان رکیک برای اشاره به او استفاده می‌کرد. بینندگان

مت مورز، دستیار سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، در یک گردهمایی در منچستر، NH، 7 فوریه 2020. (الیسا شوکار/نیویورک تایمز)

لیویت به حملات متمایل شده است تا خود را قربانی ترسیم کند. او این هفته در توییتر نوشت: “من رسما هدف اصلی ماشین پول دی سی هستم.” «تشکیلات می‌دانند که من بزرگترین تهدید برای مت مورز عروسک دست‌چینشان هستم.»

گیتلی گفت: “نامزد نهایی آنها لحظه به لحظه ضعیف تر می شود، در حالی که ما در حال ایجاد یک ائتلاف دو حزبی برای پیروزی در ماه نوامبر هستیم.”

اما علی‌رغم همه این‌ها، مورز با چالشی سخت و شگفت‌انگیز در سمت راست خود از کارولین لیویت، 25 ساله، دستیار سابق دفتر مطبوعاتی ترامپ در کاخ سفید، مواجه است. او توسط تعدادی از جمهوری‌خواهان راست‌گرای تندرو در کنگره حمایت می‌شود، از جمله سناتور تد کروز از تگزاس و نمایندگان لورن بوبرت از کلرادو، جیم جردن از اوهایو و الیز استفانیک از نیویورک، جمهوری‌خواه شماره 3 مجلس نمایندگان.

یک استراتژیست ارشد جمهوری خواه نزدیک به مک کارتی گفت مورز یکی از چندین نامزدی بود که در سال 2020 نامزد شد و رهبر از این چرخه انتخاباتی حمایت کرد، تا حدی به این دلیل که او معتقد بود شناسایی نام آنها و شبکه های مستقر از کمک کنندگان آنها را برای پیروزی در انتخابات عمومی قرار می دهد.

Mowers به ​​عنوان یک نامزد قوی با به رسمیت شناختن نام بالا در منطقه 1 کنگره ایالت دیده می شود. او پوشش مطلوبی را از رسانه‌های خبری دست راستی مانند Breitbart و تأییدیه‌های چهره‌های قدرتمند محافظه‌کار جلب کرد. آنها شامل نماینده کوین مک کارتی، رئیس جمهور کالیفرنیا، رهبر اقلیت هستند. استیو اسکالیز، نماینده جمهوری خواه شماره 2 مجلس نمایندگان، آر-لا. نماینده جیم بنکس، آر-ایند. و کوری لواندوفسکی و دیوید بوسی، مدیران سابق ستاد انتخاباتی ترامپ.

مورز در یک مناظره اخیر، در پاسخ به این سوال که آیا از استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حمایت خواهد کرد، گفت که مایل است جلساتی برای بررسی این موضوع داشته باشد. لیویت بدون هیچ صلاحیتی گفت که از هرگونه اتهام استیضاح علیه بایدن حمایت خواهد کرد.

پول نیز به این رقابت سرازیر شده است و چندین گروه خارجی میلیون‌ها دلار برای شکست دادن لیویت هزینه می‌کنند، لیویت که برخی جمهوری‌خواهان می‌ترسند رقیب ضعیف‌تری در برابر پاپاس باشد.

مت مورز، 33 ساله، که در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 کار می کرد، در وزارت امور خارجه به او خدمت کرد و در یک مناقصه ناموفق برای همان کرسی کنگره در سال 2020 مورد تایید رئیس جمهور سابق قرار گرفت. مورز سال گذشته به عنوان نامزد احتمالی وارد رقابت شد. در برابر نماینده کریس پاپاس، DN.H.، که یکی از آسیب پذیرترین دموکرات های کشور در این دوره از انتخابات است.

واشنگتن – او او را “ماگا کارولین جعلی” از “باتلاق” می نامد. او او را یک “سرباز فائوسی” و “برادر داروسازی” می نامد.

نظرسنجی اخیری که توسط مرکز نظرسنجی دانشگاه نیوهمپشایر انجام شد، نشان داد که موورز با اختلاف کمی از لیویت پیشتاز است: 26 درصد تا 24 درصد، با 2.2 درصد حاشیه خطا، اگرچه 26 درصد از رأی دهندگان احتمالی گفتند که هنوز تصمیم نگرفته اند. سومین نامزد همسو با ترامپ، گیل هاف براون – که همسرش، سناتور سابق ماساچوست، اسکات براون، سفیر ترامپ در نیوزیلند بود – با 16 درصد از آرا عقب بود. دو کاندیدای دیگر که کمتر شناخته شده اند در این رقابت جذابیت چندانی کسب نکرده اند.

علیرغم حملات شدید و تفاوت‌های سبکی، فعالان هر دو کمپین اعتراف می‌کنند که تفاوت چندانی بین نامزدها در سیاست وجود ندارد. لیویت و مورز در تبلیغات خود برای معرفی خود به رای دهندگان، هر دو به شدت نسبت به وضعیت کشور تحت رهبری بایدن عصبانی می شوند و خود را به عنوان مبارزانی معرفی می کنند که می خواهند امنیت مرزها را حفظ کنند و مانع از دستور کار بایدن شوند. هر دو مخالف حقوق سقط جنین در سطح فدرال هستند و می گویند این موضوع باید به ایالت ها سپرده شود.

اما استفانیک، که خود را به شکل ترامپ درآورده است و جاه طلبی دارد تا در حزب قد علم کند، از لیویت حمایت می کند که قبلا به عنوان مدیر ارتباطات او کار می کرد. او لیویت را «ستاره‌ای در حال ظهور در حزب جمهوری‌خواه می‌داند که مشعل ارزش‌های محافظه‌کار را برای نسل‌های آینده حمل خواهد کرد».

لیویت بعداً مورز را متهم کرد که «با خودداری از نامزدی برای یکپارچگی انتخابات و حمایت از حسابرسی، از جو بایدن و دموکرات‌ها حمایت می‌کند». او همچنین گفته است که از جردن به عنوان سخنران به جای مک کارتی حمایت خواهد کرد، اگرچه بعداً گفت که از مک کارتی حمایت خواهد کرد.

به عنوان مثال، دروغ ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 را در نظر بگیرید. مورز در مورد اینکه آیا موافق است یا خیر، گفته است که نگرانی هایی در مورد “بی نظمی های رای گیری در سراسر کشور” دارد.

یک انتخابات مقدماتی کنگره در نیوهمپشایر بین دو کارمند جوان و محافظه‌کار سابق ترامپ، جمهوری‌خواهان MAGA و رهبران حزب در مجلس نمایندگان را از هم جدا کرده است و به نبردی تلخ و پرهزینه بر سر اینکه چه کسی ردای ترامپیسم را به دوش می‌کشد، کشیده شده است.

این وب سایت با اشاره به اینکه او در دو ایالت – نیوهمپشایر و نیوجرسی – در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2016 رای داد، اعلام کرد: “مت مورز مرداب است”.

این مسابقه آنقدر نزدیک و داغ شده است که با تبلیغات هر دو کمپین که اخبار ساعت 5 بعد از ظهر را پوشش می دهد، رقابت رقابتی سنای نیوهمپشایر را غرق کرده است.

توماس دی. راث، دادستان کل سابق نیوهمپشایر و استراتژیست قدیمی جمهوری خواه، گفت: «مورز احتمالاً در رقابت با پاپاس یک مزیت جزئی دارد، زیرا او قبلاً این کار را انجام داده است». اما او به دلیل جوانی، انرژی و رقابت شدیدش درگیر است. شتاب با اوست.»

حتی جمهوری‌خواهان ارشد مجلس نمایندگان در رقابت‌های انتخاباتی از هم گسیخته شده‌اند و این نشان‌دهنده اختلافات طولانی در حزب است که می‌تواند نحوه تعریف خود را بدون توجه به اینکه چه کسی برنده می‌شود، شکل دهد. برای مک کارتی، که مبارزات انتخاباتی خود را به عنوان سخنران مطرح می کند، پیروزی مورز متحدی قابل اعتماد به صفوف او اضافه می کند. لیویت بیشتر در قالب مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان، آر-گا و دیگر قانونگذاران راستگرای تندرو که گاه خاری در چشم مک کارتی به اثبات رسانده‌اند، خواهد بود.

این برای لیویت که دروغ‌های ترامپ را به صراحت تکرار می‌کند، بیش از حد واهی بود.

این رقابت کمتر به شکاف ایدئولوژیک بین نامزدها که تفاوت‌های مشهود کمی در سیاست دارند، بیشتر از سبک و لحن پرداخته است. در جایی که مورز جملات ظریف و دقیق را انتخاب می کند، لیویت تقریباً همیشه به افراطی ترین و تحریک آمیزترین آنها دست می یابد.

رقابت آنها به دموکرات ها امید تازه ای برای حفظ کرسی داده است. کالین گیتلی، سخنگوی پاپاس، گفت که این مسابقه به رای دهندگان نیوهمپشایر “یک صندلی در ردیف اول نمایش MAGA” داده است که هر دو نامزد را وادار کرده است “به سمت راست بدوند”.

مورز برای اینکه خود را به عنوان نامزد ترامپیر بفروشد، تاییدیه سال 2020 خود از رئیس جمهور سابق را در پست های تبلیغاتی خود تبلیغ کرده است، حتی اگر ترامپ در رقابت فعلی تاییدی نداشته باشد. (یکی از دستیاران ارشد ترامپ گفت که او “هنوز به رقابت فکر می کند.”)

مت مورز، دستیار سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، در یک گردهمایی در منچستر، NH، 7 فوریه 2020. (الیسا شوکار/نیویورک تایمز)

در سایتی که توسط کمپین لیویت اداره می‌شود، با عنوان «در پشتی مت»، این کمپین به مورز به‌عنوان «سرباز پای فائوسی» به دلیل نقش او در دولت برای دکتر دبورا بیرکس، هماهنگ‌کننده سابق ویروس کرونا در کاخ سفید، اشاره می‌کند. همچنین از او به عنوان یک “برادر داروساز بزرگ” یاد می کند که به عنوان لابی گر برای یک شرکت داروسازی کار می کرد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید