در میان شکایت زندانیان، قاضی اجازه اعدام می سی سی پی را صادر کرد

جیم کریگ، وکیل مرکز مک آرتور، در جلسه استماع 28 نوامبر به وینگیت گفت که از سال 2019، تنها آلاباما، اوکلاهما، می سی سی پی و تنسی با استفاده از پروتکل سه داروی اعدام را انجام داده اند. جرالد کوچیا، دستیار ویژه دادستان کل می سی سی پی، در جریان جلسه دادرسی به وینگیت گفت که دادگاه عالی ایالات متحده هرگز روشی برای اعدام را مسدود نکرده است.

بیشتر پوشش خبری AP در مورد اعدام‌ها را می‌توانید در https://apnews.com/hub/executions بیابید.



منبع

برل کین، کمیسر اصلاحات می سی سی پی، گفت که داروهایی که در پرونده های دادگاه ذکر شده است، داروهایی هستند که برای اعدام در سال 2021 استفاده شده اند. او نمی گوید که این وزارتخانه آنها را از کجا به دست آورده است. کاین هفته گذشته در یک بیانیه سوگند یاد کرد که ایالت مقادیر کافی از این سه دارو را برای یک اعدام دیگر در اختیار دارد.

گری در راه بازگشت به خانه از کار به عنوان پیشخدمت در رستوران خانواده اش در جامعه دورسی ناپدید شد. دادستان ها گفتند که او آخرین بار در حال خروج از پارکینگ رستوران دیده شده است. بستگان ساعتی بعد خودروی او را در حالی که کیفش هنوز داخلش بود و چراغ های خطر چشمک می زد پیدا کردند.

توماس ادوین لودن جونیور 58 ساله با تاریخ اعدام 14 دسامبر روبروست که اخیراً توسط دادگاه عالی می سی سی پی تعیین شده است.

می سی سی پی و چندین ایالت دیگر در سال های اخیر از زمانی که شرکت های داروسازی در ایالات متحده و اروپا مانع استفاده از داروهای خود برای اعدام شدند، در یافتن داروهای تزریق کشنده با مشکل مواجه شده اند.

جکسون، دوشیزه (AP) – یک قاضی فدرال حکم داده است که با اجرای برنامه ریزی شده هفته آینده یک زندانی که از ایالت به دلیل استفاده از سه ماده مخدر برای تزریقات کشنده شکایت کرده است، مانع از اجرای حکم اعدام می سی سی پی نخواهد شد.

وکلای مرکز دادگستری رودریک و سولانژ مک آرتور در سال 2015 از سیستم زندان می سی سی پی به نمایندگی از دو زندانی محکوم به اعدام شکایت کردند و گفتند پروتکل تزریق کشنده این ایالت غیرانسانی است. لودن و دو محکوم به اعدام دیگر می سی سی پی بعداً به عنوان شاکی پیوستند.

___

می سی سی پی آخرین اعدام خود را در نوامبر 2021 انجام داد و این اولین اعدام در این ایالت در 9 سال گذشته بود.

قاضی منطقه ای ایالات متحده، هنری وینگیت، اواخر روز چهارشنبه حکمی را صادر کرد و گفت که اعدام لودن می تواند حتی در زمانی که شکایت در جریان است، اتفاق بیفتد.

لودن از سال 2001، زمانی که به قتل، تجاوز به عنف و چهار فقره اتهامات جنسی علیه یک دختر 16 ساله اعتراف کرد، محکوم به اعدام است.

اداره اصلاحات می سی سی پی در اسناد دادگاه در ژوئیه 2021 فاش کرد که سه دارو برای پروتکل تزریق کشنده به دست آورده است: میدازولام که یک مسکن است. وکورونیم بروماید، که عضلات را فلج می کند. و کلرید پتاسیم که قلب را متوقف می کند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام، 27 ایالت دارای مجازات اعدام هستند. کریگ گفت که اکثر ایالت های مجازات اعدام و دولت فدرال در سال 2008 از پروتکل سه دارو استفاده کردند، اما دولت فدرال و بیشتر این ایالت ها از آن زمان شروع به استفاده از یک دارو کرده اند.

کریگ همچنین خاطرنشان کرد که کی آیوی، فرماندار آلاباما اخیراً به دنبال توقف اعدام بود. آیوی پس از سومین تزریق مرگبار ناموفق بی سابقه، دستور بازنگری از بالا به پایین سیستم مجازات اعدام در ایالت را صادر کرد.

سوابق دادگاه می سی سی پی نشان می دهد که لودن، لیسا ماری گری را ربود که در 22 ژوئن 2000 در کنار جاده ای در شهرستان ایتاوامبا در شمال می سی سی پی گیر افتاده بود. سوابق نشان می دهد که لودن چهار ساعت را به طور مکرر به تجاوز جنسی و کتک زدن به گری سپری کرده است، قبل از اینکه او را خفه کرده و او را تا حد مرگ خفه کند. .