در میان بن بست سقف بدهی، چرا جو بایدن از مذاکره با جمهوری خواهان امتناع می کند

بیشتر: بایدن می‌گوید جمهوری‌خواه، اقتصاد را بیش از سقف بدهی «تهدید به نابودی» می‌کند

چیزی که آنها می گویند

  • با نزدیک‌تر شدن خطر نکول در ماه‌های آینده، دولت بایدن بر این باور است که آمریکایی‌ها به دورنمای جمهوری‌خواهان به شکلی نامطلوب‌تر نگاه خواهند کرد – زیرا مایل به به خطر انداختن اقتصاد و قطع برنامه‌های عمومی برای اهداف ایدئولوژیک هستند.

    رئیس مجلس، کوین مک کارتی، کالیفرنیا، در 30 ژانویه 2023 در واشنگتن به طبقه باز اتاق های مجلس در ساختمان کنگره ایالات متحده می رود.  مک کارتی روز چهارشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

    بیشتر: مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، روز چهارشنبه با پرزیدنت بایدن برای بحث در مورد سقف بدهی و کاهش هزینه ها دیدار کند

    بایدن دوشنبه پیش از دیدار با مک کارتی در کاخ سفید گفت: “بودجه خود را به من نشان دهید، من بودجه خود را به شما نشان خواهم داد.”

    بیشتر: آمریکا به سقف بدهی خود می رسد در میان ترس از نکول بدهی، خزانه داری اقدامات “فوق العاده” را آغاز می کند

    اما مک کارتی برای ارضای نگرانی‌های محافظه‌کاران تندرو در گروه خود که در اوایل سال جاری انتخاب او را به‌عنوان رئیس مجلس متوقف کرده‌اند و اکنون خواهان امتیازاتی برای هزینه‌ها هستند، با فشار مواجه است.

    کاخ سفید به مک کارتی و جمهوری خواهان جسارت می کند تا طرحی را برای کاهش هزینه ها فاش کنند.

    مک کارتی، در همان مصاحبه روز یکشنبه در Face the Nation، گفت: “ما نکول نمی کنیم.”

    در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

    رئیس مجلس، کوین مک کارتی، کالیفرنیا، در 30 ژانویه 2023 در واشنگتن به طبقه باز اتاق های مجلس در ساختمان کنگره ایالات متحده می رود. مک کارتی روز چهارشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

    واشنگتن – در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن از کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان برای یک دیدار انفرادی مورد انتظار روز چهارشنبه استقبال می کند، کاخ سفید یک چیز را روشن می کند: هیچ مذاکره ای در مورد سقف بدهی وجود نخواهد داشت.

    یک “فاجعه” بالقوه: بایدن نسبت به “فاجعه” اقتصادی در صورتی که کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد و ایالات متحده برای اولین بار نکول کند، هشدار داده است. اقتصاددانان هشدار می دهند که می تواند اقتصاد را وارد رکود عمیق کند.

مقامات کاخ سفید مایلند خاطرنشان کنند که کنگره از سال 1960 78 بار سقف بدهی را افزایش داده است، از جمله 49 بار در زمان روسای جمهور جمهوری خواه، 29 بار در زمان روسای جمهور دموکرات و در زمان دولت های متفرقه مانند امروز.

بایدن در برابر کاهش هزینه‌های سرگرم‌کننده که توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در بحبوحه سخت‌گیری آنها در افزایش مبلغی که ایالات متحده می‌تواند وام بگیرد، موضع سخت گرفته است.

درس هایی از سال 2011: درون استراتژی کاخ سفید

افزایش سقف بدهی به عنوان اولین مبارزه مهم بایدن در کنگره دوپاره ظاهر شده است و سرنوشت اقتصاد به طور بالقوه در خطر است.

این نشان دهنده یک استراتژی گسترده تر کاخ سفید است. وقتی جمهوری‌خواهان برنامه‌های داخلی را که می‌خواهند قطع کنند فاش می‌کنند، کاخ سفید روی این حساب می‌کند که این اقدام به حدی نامحبوب می‌شود که تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان مجلس از خواسته‌های خود از کنگره برای عمل کردن صرف نظر کنند.

در حال حاضر، کاخ سفید در مورد هیچ طرح B برای افزایش سقف بدهی بحث نمی کند. در عوض، آنها متقاعد شده‌اند که می‌توانند با جمهوری‌خواهان در یک تقابل پیروز شوند.

در جریان دیدار بایدن با مک کارتی، رئیس جمهور این سوال را مطرح خواهد کرد که “برنامه رئیس مجلس در مورد سقف بدهی چیست و آیا او “قصد دارد به تعهدات قانون اساسی خود برای جلوگیری از نکول ملی عمل کند، همانطور که سایر رهبران مجلس و سنا در تاریخ ایالات متحده انجام داده اند.” به گفته این مقام کاخ سفید.

  • اگر چه زمانی که اوباما با کاهش هزینه‌های 2 تریلیون دلاری موافقت کرد، از یک بحران تمام عیار از جمله نکول جلوگیری شد، با این وجود آسیب وارد شد: ایالات متحده اولین کاهش رتبه اعتباری خود را تجربه کرد و بازار سهام سقوط کرد.

    مک کارتی در جریان حضور در شبکه سی‌بی‌اس Face the Nation در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند بایدن به هزینه‌ها نگاه خواهد کرد، گفت: «او به معنای واقعی کلمه در سال 2011 مذاکرات را رهبری کرد و از انجام این مذاکرات تمجید کرد. این همان کاری است که او همیشه در گذشته انجام داده است.»

    اما کاخ سفید با استناد به سابقه کنگره استدلال می کند که محدودیت بدهی باید بدون قید و شرط برداشته شود.

    بایدن و دموکرات ها از بن بست سقف بدهی در سال 2011 غافلگیر شده اند، زمانی که بایدن، معاون رئیس جمهور وقت در دوره ریاست جمهوری اوباما، گروهی از قانونگذاران دو حزبی را تشکیل داد و جمهوری خواهان در مجلس جدید تحت کنترل جمهوری خواهان خواستار کاهش کسری بودجه شدند.

    تا زمانی که جمهوری خواهان این کار را انجام ندهند، انتظار داشته باشید که بایدن به هشدار ادامه دهد که مدیکر و تامین اجتماعی ممکن است در مرحله نهایی قرار گیرند، حتی اگر مک کارتی قول داده است که هیچ یک از این برنامه ها تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

    برای بایدن، این یک خطر بزرگ است که تصور کند جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان اولین کسانی هستند که پلک می‌زنند.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: در مذاکرات سقف بدهی، بایدن مجدداً تأکید کرد که با جمهوری‌خواه مذاکره نخواهد کرد.





    منبع

    رئیس جمهور جو بایدن در 30 ژانویه 2023 در بالتیمور، مریلند، در پورتال شمالی تونل بالتیمور و پوتوماک (B&P) سخنرانی می کند.

    به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، اوباما و بایدن درسی گرفتند و متعهد شدند: دیگر هرگز برای افزایش سقف بدهی مذاکره نکنید.

    رئیس جمهور جو بایدن در 30 ژانویه 2023 در بالتیمور، مریلند، در پورتال شمالی تونل بالتیمور و پوتوماک (B&P) صحبت می کند.

    قانونگذاران محافظه کار هیچ نشانه ای از عقب نشینی نشان نداده اند. ما بیش از 31 تریلیون بدهی داریم و کاخ سفید بایدن همچنان از ما می خواهد که سقف بدهی را افزایش دهیم. اندی بیگز، نماینده آرایز، دوشنبه در توییتی گفت. “اگر الان نتوانیم نه بگوییم، دیگر چه زمانی می توانیم؟»

  • چرا مهم است

    برخی از کارشناسان مالی می گویند کاخ سفید گزینه های بالقوه ای برای افزایش یکجانبه سقف بدهی بدون اقدام کنگره دارد. واشنگتن پست برخی از مانورهایی را که شامل ایده های دور از ذهنی مانند ضرب سکه پلاتین جدید، شکستن سقف بدهی با استناد به سایر قوانین هزینه های فدرال یا استناد به اصلاحیه چهاردهم است، شکست.

    به گفته موسسه بروکینگز، اگر وزارت خزانه داری نتواند تعهدات خود را بپردازد، پیامدهای اقتصادی به سرعت افزایش می یابد و کشور را در معرض خطر رکود عمیق قرار می دهد. مطالعه ای که در سال 2013 توسط مشاوران اقتصاد کلان انجام شد نشان داد حتی اگر یک بن بست به سرعت حل شود، اگر سقف بدهی برداشته نشود، ممکن است بیش از 2.5 میلیون شغل از بین برود.

    عدم قطعیت پس از ژوئن: اگرچه مشخص نیست که وزارت خزانه داری تا چه زمانی می تواند از پرداخت بدهی خود جلوگیری کند، انتظار می رود دولت بتواند حداقل تا اوایل ژوئن به فعالیت خود ادامه دهد.

  • سه مورد از آن زمان‌ها زمانی بود که دونالد ترامپ با رای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره رئیس‌جمهور شد.

    غذای آماده

    GOP هزینه ها را هدف قرار می دهد: مک کارتی و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به دنبال حذف آنچه آنها “هزینه های بیهوده در واشنگتن” می نامند، به عنوان بخشی از توافق برای افزایش سقف بدهی هستند. اما آنها یک طرح واحد ارائه نکرده اند که مشخص کند کدام برنامه ها را می خواهند کاهش دهند.

  • بیشتر: اگر ایالات متحده به سقف بدهی برسد چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا این است که در صورت رسیدن به سقف بدهی چه انتظاری داریم.

    آخرین اخبار در مورد مبارزه با محدودیت بدهی و جدول زمانی

    • مک کارتی نیز به نوبه خود به همان مذاکرات 12 سال پیش اشاره می کند تا این موضوع را مطرح کند که مذاکرات بر سر کاهش هزینه ها باید دوباره انجام شود.

      “اقدامات فوق العاده”: ایالات متحده در 19 ژانویه به سقف فعلی 31.8 میلیارد دلار در مورد میزان مجاز استقراض به دولت فدرال رسید، که باعث شد جانت یلن، وزیر خزانه داری، “اقدامات فوق العاده ای” برای پرداخت صورت حساب های کشور به جای عدم اقدام کنگره اتخاذ کند.