در مناظره نمایشگاه ایالتی، نامزدهای فرمانداری کانزاس در مورد سقط جنین، اقتصاد بحث می کنند

کلی مخالفت کرد و به شکست متمم قانون اساسی به عنوان مدرک اشاره کرد.

هاچینسون، کان – مناظره نمایشگاه ایالتی کانزاس به طور سنتی به عنوان شروع انتخابات عمومی در نظر گرفته می شود – اما در سال 2022، موضوعی بود که ماه ها کانزاس را جذب کرده بود: سقط جنین.

محافظه‌کاران در سطح ملی نگرانی‌های اقتصادی و نیروی کار را در انتخابات میان‌دوره‌ای به پایان رسانده‌اند و انتظار می‌رود این موضوع، هم در بخش کشاورزی و هم در اقتصاد کلان ایالت، نگرانی اصلی رای‌دهندگان در ماه نوامبر باشد.

کاندیداها در طول مناظره 90 دقیقه‌ای بر پیام‌های اصلی کمپین خود متمرکز شدند، اما در عین حال، بیش از هر زمان دیگری در طول مبارزات انتخاباتی تا به امروز، مشتاق معامله با یکدیگر بودند.

به نظر می‌رسید که افراد بلاتکلیف در میان جمعیت کم باشند، اما نظرسنجی‌ها نشان نمی‌دهند که یک نامزد پیشتاز مشخص است، که نشان‌دهنده یک دور زدن است. بر این اساس، هر دو کمپین تلاش های خود را برای دستیابی به رأی دهندگان، به ویژه میانه روهای بلاتکلیف، افزایش داده اند.

جمعیت در اطراف غرفه‌های بانک مردم و تراست آرنا در نمایشگاه ایالتی کانزاس در هاچینسون شنبه جمع می‌شوند تا به مناظره بین فرماندار لورا کلی و AG درک اشمیت گوش دهند. (اورت نلسون/ ژورنال کپیتال از طریق AP)

کلی آنچه را که به اعتقاد او از زمان تصدی فرمانروایان سابق سام براون بک و جف کولر و تلاش برای گره زدن اشمیت به میراث براون بک، بهبود در دولت ایالتی است، تشریح کرد.

با این وجود، علی رغم برخی دنده های ملایم – یا نه چندان ملایم – از طرف شرکت کنندگان جمهوری خواه، پایل در دید آشکار صحنه مناظره در ردیف اول نشست.

باب بیتی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه واشبرن، پس از مناظره گفت: «هر دو نامزد به شدت به موضوع کمپین خود ضربه زدند.

این رویداد که در برابر باکانالیای سالانه غذاهای سرخ شده و اسلایدهای غول پیکر برگزار شد، اولین باری بود که فرماندار لورا کلی و درک اشمیت، دادستان کل نامزد حزب جمهوری خواه، فرصتی داشتند که شخصاً یکدیگر را در مورد طیف وسیعی از مسائل به چالش بکشند.

در همین حال، اشمیت بر تصمیم کلی برای تعطیلی مدارس در طول همه‌گیری کووید-19 تمرکز کرده است و گفته است که قانون به اصطلاح منشور حقوق والدین را امضا خواهد کرد که به والدین دسترسی بیشتری به مواد درسی در مدارس می‌دهد.

اشمیت گفته است که ایالت تمام مشاغل از دست رفته در طول همه گیری کووید-19 را به طور کامل بازیابی نکرده است و همچنین تلاش کرده است تا کلی را با روندهای ملی افزایش تورم و هزینه ها مرتبط کند.

قابل ذکر است که در این مناظره، ست کوردل، لیبرتارین یا دنیس پایل که در ماه نوامبر به عنوان یک مستقل در رای گیری حضور خواهند داشت، حضور نداشت.

کاندیداها در مورد مهم ترین موضوع بودجه تحت فشار قرار گرفتند: آموزش ویژه. مدافعان مدارس دولتی به دلیل کوتاهی در تامین بودجه مورد نیاز 92 درصدی هزینه های آموزش ویژه که توسط دولت فدرال پوشش داده نشده است، به قانونگذاران حمله کردند.

بیتی گفت، اما بعید به نظر می رسد که این بحث پر سر و صدا بر کسانی که هنوز تصمیم خود را نگرفته اند، ببرد، و او گفت که نظر به طور گسترده تر با تبلیغات تلویزیونی و سایر پیام ها در هشت هفته پایانی مسابقه شکل خواهد گرفت.

در حالی که این رقم به طور کلی به عنوان استاندارد مورد استفاده توسط اقتصاددانان در نظر گرفته می شود، کلی معتقد است که حذف مشاغل مزرعه و سایر موقعیت ها در صنایع غیرانتفاعی و سایر صنایع که نشان می دهد دولت شغل پیدا کرده است، غیر صادقانه است.

اشمیت گفت: “مدارس با بودجه کامل فقط زمانی می توانند کار کنند که بچه ها را پس از تامین بودجه کامل از آنها محروم نکنید.”

جمعیت در اطراف غرفه‌های بانک مردم و تراست آرنا در نمایشگاه ایالتی کانزاس در هاچینسون شنبه جمع می‌شوند تا به مناظره بین فرماندار لورا کلی و AG درک اشمیت گوش دهند.  (اورت نلسون/ ژورنال کپیتال از طریق AP)

کاندیداها چه کسانی هستند؟: لورا کلی خود را “فرماندار آموزش و پرورش” می نامد. درک اشمیت می گوید که او به کانزاس وعده داده است.

نامزدها با آموزش ویژه، قرنطینه COVID-19 روبرو می شوند

رو در مقابل وید: حق سقط جنین در رای گیری کانزاس، اولین مورد از این نوع از زمان سقوط Roe، با آزمایش روبرو می شود

مناظره تلاش را برای تحت تأثیر قرار دادن رأی دهندگان «میانه راه» آغاز می کند

اما این سقط جنین بود که بار دیگر مهم‌ترین موضوعی بود که به نمایش گذاشته شد، با هر دو نامزد طولانی‌ترین رفت‌وآمدشان تا به امروز از زمان رای‌گیری دوم اوت برای رد اقدامی که می‌توانست سطح دولتی را تخریب کند. حمایت از حقوق سقط جنین

پایل، یکی از سناتورهای ایالت هیوااتا، هم اشمیت و هم کلی را بیش از حد لیبرال دانسته و از اینکه در این مناظره شرکت نکرده است خشمگین است و گفت که سازمان دهندگان به کمپین او دست نزده اند تا ببینند آیا او ممکن است شرایط لازم برای حضور را داشته باشد یا خیر.

او گفت: «وقتی فرماندار کلی به او پیشنهاد می‌کند که همه چیز خوب است و همه چیز درست است، من به او پیشنهاد می‌کنم با کانسان‌های واقعی که سعی در استخدام افراد دارند صحبت کند.

او به خبرنگاران گفت: «من فقط می‌خواهم اینجا باشم تا مناظره کنم و می‌خواهم به این معنا که بتوانم آنها را ببینم، شرکت کنم. من واقعاً شگفت زده خواهم شد اگر پرسشنامه های اساسی را ببینید که به سوابق رای این دو برمی گردد.”

او گفت: “من کسی را می خواهم که از همه مراقبت کند و قرار نیست مردم را خراب کند.”

هر دو همچنین در مورد شایستگی حفظ قضات دادگاه عالی کانزاس که حکمی را صادر کردند که در وهله اول رأی سقط جنین را صادر کردند، اختلاف نظر داشتند، تصمیمی در سال 2019 که می‌گفت قانون اساسی کانزاس از حق محافظت می‌کند.

فرماندار لورا کلی و AG درک اشمیت پس از مناظره روز شنبه برای فرماندار بعدی در نمایشگاه ایالتی کانزاس در هاچینسون، با یکدیگر دست دادن و کلماتی را رد و بدل کردند.

اقتصاد کانزاس بخش اصلی بحث برای کلی، اشمیت

آموزش از دیرباز یکی از موضوعات مهم در رقابت بوده است. کلی به طور مکرر از بودجه کامل مدارس تحت نظارت خود حمایت کرده است، اگرچه این به دلیل پیروی قانونگذاران از الزامات ارائه شده توسط دادگاه عالی کانزاس بوده است.

اشمیت، به نوبه خود، کار کلی را کم اهمیت جلوه داد و گفت که تلاش های او فقط برای افزایش تشریفات اداری در همه چیز از مراقبت از کودکان گرفته تا کشاورزی بوده است.

اندازه گیری رای کانزاس: رأی دهندگان کانزاس در اولین رأی گیری پس از لغو «رو علیه وید» از حقوق سقط جنین حمایت کردند.

شش تن از قاضی دادگاه عالی در پاییز برای رای ابقا در نظر گرفته شده اند. کلی وقتی از او پرسیده شد که آیا از حفظ آنها حمایت می کند قاطعانه گفت “بله”. اشمیت گفت که از برخی حمایت خواهد کرد و از برخی دیگر حمایت نخواهد کرد، اگرچه او توضیح بیشتری نداد که می‌خواهد چه در طول مناظره و چه پس از آن که از پاسخ به سؤالات خبرنگاران خودداری کرد، آن را حفظ نکند.

حامیان فرماندار لورا کلی و دادستان کل درک اشمیت با تکان دادن علائم و تشویق به عنوان دو نامزد فرمانداری در نمایشگاه ایالتی کانزاس برای مناظره صبح شنبه به صحنه می روند.

او گفت: «رأی‌دهندگان میانه‌رو و میانه‌رو ممکن است با این نوع مناظره از بین بروند. آنها ممکن است سود زیادی از آن نبرده باشند، اما کمپین در آینده تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.»

در کانزاس، نرخ مشارکت نیروی کار کمی پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری است و ایالت حدود 82 درصد از مشاغل غیرکشاورزی از دست رفته بین مارس و آوریل 2020 را دوباره به دست آورده است.

اشمیت از اصلاحیه پیشنهادی قانون اساسی حمایت کرد و بی سر و صدا بیانیه ای درباره رای صادر کرد و گفت که از نتیجه ناامید است اما به نتیجه احترام می گذارد، احساسی که روز شنبه نیز تکرار کرد.

او همچنین نیروی کار و توسعه اقتصادی را ارتقا داده است و استدلال می‌کند که دولت او به تقویت چشم‌انداز توسعه اقتصادی ایالت کمک کرده است و به پروژه‌هایی مانند پیشنهاد کارخانه باتری خودروهای برقی پاناسونیک چند میلیارد دلاری برای DeSoto اشاره می‌کند.

و در حالی که کلی اصرار داشت که مدارس هنوز به طور کامل تأمین می شوند، او اذعان کرد که کار باقی مانده است.

و کلی به تلاش‌هایی اشاره کرد که از طریق کاهش مالیات بر فروش ایالتی بر مواد غذایی، که در سال 2022 تصویب شد، اما تا سال آینده اجرایی نخواهد شد و کاهش کامل آن تا سال 2025 رخ نخواهد داد.

این مسابقه در هفته‌های اخیر پس از تابستان نسبتاً آرام انرژی گرفته است، و این در ماجرای پرشور روز شنبه منعکس شد. حامیان کلی و اشمیت در طول مناظره به تشویق، تمسخر و حتی شعارهای پر از توهین پرداختند.

در حالی که اشمیت با همسرش در مناظره شرکت کرد، گفت که انتظار ندارد نظرش تغییر کند. تمرکز او بر انتخاب یک نامزد متعهد به اقتصاد، پهنای باند روستایی و توسعه نیروی کار در گوشه ای از شهرستان مک فرسون روستایی بود.

او گفت: «من لایحه‌ای را در ژانویه روی میز آنها می‌گذارم تا حذف فوری را اجرا کنند.

حامیان فرماندار لورا کلی و دادستان کل درک اشمیت با تکان دادن علائم و تشویق به عنوان دو نامزد فرمانداری در نمایشگاه ایالتی کانزاس برای مناظره صبح شنبه به صحنه می روند.

مسابقات فرمانداری: چرا ما به این 10 مسابقه فرمانداری در میان دوره ای 2022 چشم دوخته ایم

جمهوری خواهان کلی را به دلیل وتوی لوایح گذشته که شامل کاهش مالیات بر فروش مواد غذایی می شد، مورد حمله قرار دادند، هرچند که با سایر پیشنهادات سیاستی که وی مخالف بود همراه بود.

جیسون تید یک گزارشگر ایالتی برای Topeka Capital-Journal است. می توان با او از طریق ایمیل به آدرس [email protected] تماس گرفت. او را در توییتر دنبال کنید @Jason_Tidd.

اقتصاد کانزاس: اقتصاد کانزاس چگونه است؟ در تبلیغات فرمانداری طیف وسیعی از ارزیابی ها را خواهید دید

یکی از اشمیت ها حضور داشت که مطمئن نیست وقتی به پای صندوق های رای در 8 نوامبر برود به چه کسی رای می دهد – جیم اشمیت، کشاورز اهل ویندوم که گفت خودش را دقیقاً رای دهنده “میانه راه” می داند که هر دو نامزد بودند. فریاد زدن برای

کلی گفت که از کاهش مالیات خرسند است اما از قانونگذاران می خواهد که برای کمک به خریداران برای مقابله با تورم، این کاهش را تسریع کنند.

او گفت: «من به کار برای این منظور ادامه خواهم داد. من همیشه برای تأمین بودجه کامل مدارسمان تلاش خواهم کرد و ما را از دادگاه دور نگه دارم تا بتوانیم روی کارهای مهمی که باید در مدارس انجام دهیم تمرکز کنیم.»

حقوق سقط جنین: با رأی اصلاحیه در آینه عقب، سقط جنین چگونه می تواند بر نژاد فرماندار کانزاس تأثیر بگذارد؟

فرماندار لورا کلی و AG درک اشمیت پس از مناظره روز شنبه برای فرماندار بعدی در نمایشگاه ایالتی کانزاس در هاچینسون، با یکدیگر دست دادن و کلماتی را رد و بدل کردند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: درک اشمیت، لورا کلی در مناظره فرمانداری کانزاس





منبع

اشمیت گفت: “رقیب من می خواهد ادعا کند که گویی ناجی مالیات دهندگان کانزاس است.” من از شما این را می‌پرسم: وقتی به خانه می‌روید، آخرین رسید را بیرون بیاورید و ببینید مالیات بر فروش شما چگونه است. این همان روزی است که او به ریاست جمهوری رسید.

در حالی که هجوم سقط جنین در اواخر بحث رخ داد، ساعت قبل عمدتاً بر دو موضوع اصلی متمرکز بود: اقتصاد و آموزش.

اندرو باهل یک گزارشگر ارشد ایالتی برای ژورنال Topeka Capital است. می توان با او از طریق [email protected] یا با شماره تلفن 443-979-6100 تماس گرفت.

او گفت: “رای دهندگان کانزاس تصمیم گرفته اند، تصمیم آنها باید مورد احترام قرار گیرد – این بدان معنا نیست که بحث پایان یافته است.” مثل قبل ادامه خواهد داشت.»

کلی گفت: «من شکی ندارم که با اکثریت قاطع مردم کانسان در مورد حق زن برای حفظ حریم خصوصی در تصمیم گیری های پزشکی خود ایستاده ام. “من فکر می کنم 60 درصد از مردم کانسان گفته اند که نمی خواهند این دولت به زندگی شخصی مردم نفوذ کند. و من چیز دیگری را به شما می گویم: از 18 سال پیش که وارد سنای ایالت شدم، من در مورد موضع خود در این مورد ثابت قدم بوده ام. من ثابت خواهم ماند.