در طول یک هفته، مارکو روبیو علیه کمک‌رسانی به طوفان رای داد، خواستار کمک‌های اضافی در برابر طوفان شد و از کمک دولت بایدن در برابر طوفان تمجید کرد.

در یکی از اپیزودهای یکشنبه ABC “This Week”، مجری جاناتان کارل از روبیو پرسید: “فعالیت FEMA چگونه است؟ آیا فلوریدا هر آنچه را که نیاز دارد در حال حاضر از دولت بایدن دریافت می کند؟”

در 24 سپتامبر، بایدن کمک اضطراری فدرال به فلوریدا را تایید کرد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی آژانس مدیریت اضطراری فدرال، پس از آن دولت فدرال «تدارکات را هماهنگ و پیش‌فرض کرد و بیش از 1300 پاسخ‌دهنده قبل از سقوط ایان برای اطمینان از اینکه منابع می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن به جایی که نیاز دارند برسند، تنظیم کرد.»

سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو از فلوریدا برای انتخاب مجدد در فلوریدا نامزد می شود.Graeme Jennings/Pool از طریق AP

  • به گزارش نیویورک تایمز، طوفان ایان روز چهارشنبه به عنوان طوفان رده 4 فلوریدا را درنوردید و بیش از 2.5 میلیون نفر را بدون برق، بیش از 1100 نفر به نجات نیاز داشتند و نزدیک به 80 نفر کشته شدند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

دانا باش، خبرنگار سی‌ان‌ان، روز یکشنبه به نحوه رأی روبیو علیه کمک‌رسانی به طوفان سندی اشاره کرد: «چرا سناتورهای دیگر باید به کمک به ایالت شما رأی دهند، در حالی که شما به بسته‌ای برای ایالت آنها رأی ندادید؟»

سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو از فلوریدا برای انتخاب مجدد در فلوریدا نامزد می شود.

روبیو موضع خود را در مورد کمک به طوفان یان به بش توضیح داد: “من با داشتن گوشت خوک در آن مبارزه خواهم کرد. این کلید است.”

روبیو بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سناتور مارکو روبیو و سناتور ریک اسکات نیز نامه ای نوشتند و خواستار کمک فدرال برای خسارت طوفان شدند.

  • نیویورک تایمز این ایده را رد کرد که در سال 2017 پس از اینکه قانونگذاران جمهوری خواه از آرای خود علیه این لایحه دفاع کردند، تسهیلات غیرمرتبط با سندی کاهش یافت.

    روبیو در پاسخ گفت: «مملو از چیزهایی بود که هیچ ربطی به امدادرسانی در بلایای طبیعی نداشتند. من هرگز نمی خواهم بگویم که ما باید از یک بسته امداد رسانی برای فلوریدا به عنوان راهی برای پرداخت انواع چیزهای دیگری که مردم در سراسر کشور می خواهند استفاده کنیم.”

    طوفان یان فلوریدا را در هفته گذشته ویران کرد، زیرا سناتورهای جمهوری خواه به امداد رای منفی دادند.

  • با این حال، روبیو و اسکات نامه ای مشترک به کمیته تخصیص اعتبار ارسال کردند و خواستار حمایت امدادرسانی به طوفان در روز جمعه شدند.

    ساکنان محلی فلوریدا می گویند در حالی که تلاش می کنند از طوفان نجات پیدا کنند، منابع خود را تمام می کنند.

  • به گزارش هاف پست، اما سناتورهای فلوریدا، روبیو و ریک اسکات، روز پنجشنبه به لایحه توقف هزینه‌ها که شامل 18.8 میلیارد دلار اضافی به هزینه‌های FEMA برای طوفان ایان و سایر بلایای طبیعی اختصاص داده شده بود، رأی مثبت ندادند. این لایحه بدون کمک 25 رای “نه” جمهوری خواه به تصویب رسید.

    سناتور مارکو روبیو این هفته یک روال معمول جمهوری خواه در مورد گرفتن پول فدرال برای امدادرسانی در طوفان را نشان داد.

    روبیو پاسخ داد: “بله. FEMA، همه آنها عالی بوده اند. همانطور که گفتم، پاسخ فدرال از روز اول بسیار مثبت بوده است – همانطور که همیشه در گذشته بوده است و ما از این بابت سپاسگزاریم.”

    در همین حال، مردم فلوریدا ناامیدی خود را از طوفان و واکنش دولت ابراز کرده اند زیرا می گویند منابع در حال کاهش است.

    این دو نفر نوشتند: “یک پاسخ قوی و به موقع فدرال، از جمله از طریق برنامه های تکمیلی و بودجه، برای اطمینان از فراهم شدن منابع کافی برای بازسازی زیرساخت های حیاتی و ظرفیت خدمات عمومی و کمک به هموطنان فلوریدیایی ما در بازسازی زندگی خود، مورد نیاز است.”