در حالی که محافظه کاران برای اژدر کردن آن تلاش می کنند، کنگره برای رسیدن به توافق بودجه تلاش می کند

سناتور ریچارد شلبی، نائب رئیس کمیته تخصیص بودجه، به NBC گفت: «ما به توافقی نرسیده‌ایم، به توافق نزدیک نیستیم، اما شرایط وجود دارد… که می‌توانیم به آن برسیم. اخبار. حالا، آیا قبل از 23 خواهد بود؟ من این را نمی دانم. زمان برنامه را فشرده می کند.»

واشنگتن – رهبران کنگره و کاخ سفید برای دستیابی به توافقی در مورد بسته بودجه عظیم دولتی در تلاش هستند و هشدار می دهند که تقریباً به طور قطع باید یک اقدام کوتاه مدت برای جلوگیری از تعطیلی در پایان هفته تصویب کنند.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان کنگره روتوندا را ترک می کند (الکس براندون / AP)

در بحبوحه بن بست، دموکرات های سنا روز دوشنبه قصد دارند لایحه بودجه خود را در طول سال مالی معرفی کنند تا تلاش کنند تا به این مشکلات پایان دهند. اگرچه آنها هر دو مجلس را کنترل می کنند، اما هنوز به حداقل 10 رای حزب جمهوری خواه سنا نیاز دارند تا یک لایحه بودجه را شکست دهند.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، سیاست داخلی جمهوری‌خواه را پیچیده می‌کند، که در تلاش برای رئیس‌جمهور شدن، آرای جناح راست را جذب می‌کند و میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا را تحت فشار قرار می‌دهد تا از میز کناره‌گیری کند تا کنگره جدید در ژانویه، زمانی که جمهوری‌خواهان در انتخابات شرکت کنند. کنترل مجلس و استفاده از اهرم های مذاکره بیشتر.

لایحه بودجه دولت احتمالا آخرین قطاری است که در جلسه کنونی کنگره از ایستگاه خارج می‌شود، و تعدادی از مقررات دیگر نیز می‌توانند در آن حرکت کنند. مهم‌ترین آنها بازنگری اساسی در قوانین انتخابات است که برای جلوگیری از 6 ژانویه دیگر با دشوارتر کردن ادعای پیروزی برای نامزدهای ریاست‌جمهوری از دست می‌دهند. سناتورها بر سر لایحه ای به توافق رسیده اند که کمیته را با رای 14-1 هر دو حزب در ماه سپتامبر تایید کرد.

رزا دلائورو، رئیس تخصیص مجلس نمایندگان، که از سرعت مذاکرات ناامید به نظر می‌رسد، پنجشنبه گفت که علیرغم بهترین تلاش‌های حزبش برای رسیدگی به نگرانی‌های جمهوری‌خواه، «بسیار بسیار سخت است که به جلو حرکت کنیم». او گفت: «وقتی مذاکره می‌کنید، باید شریکی برای مذاکره داشته باشید.

سرنوشت این لایحه همچنین به یک اقدام اصلاحی انتخابات برای جلوگیری از 6 ژانویه دیگر مرتبط است که رهبران سنا امیدوارند به آن ملحق شوند. کنگره باید قبل از شنبه به دولت کمک مالی کند تا از تعطیلی جلوگیری شود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

ما 28 روز با جمهوری خواهان فاصله داریم. مک کارتی در مصاحبه ای در 5 دسامبر در فاکس نیوز گفت: ما در هر مذاکره ای قوی تر خواهیم بود. “صبر کن تا ما مسئول باشیم.”

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان کنگره روتوندا را ترک می کند (الکس براندون / AP)

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، در پاسخ به این سوال که آیا لایحه انتخابات امسال در مجلس سنا رای خواهد آورد یا خیر، به NBC News گفت: “اولین کار این است که یک اتوبوس همه جانبه داشته باشید.”

سناتور امی کلوبوچار، رئیس کمیته قوانین که به شکل‌گیری این لایحه کمک کرد، گفت که رهبران سنا در نظر دارند آن را با لایحه بودجه دولتی مرتبط کنند و با توجه به زمان لازم برای تصویب قانون مستقل، آن را «بدیهی‌ترین» نامیدند. در اتاق اما او اصرار داشت که از هر طرف عبور کند.

شاتز گفت که ترجیح می‌دهد کنگره یک طرح بودجه سه روزه را تصویب کند که به عنوان قطعنامه ادامه یا CR شناخته می‌شود تا فشار بر قانونگذاران را حفظ کند. اما به احتمال زیاد به یک CR یک هفته ای برای خرید زمان بیشتر رهبران برای دستیابی به یک معامله نیاز است.

شلبی که هفته گذشته با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفتگو کرد، گفت: «مهم این است که دموکرات ها از طریق آشتی، میلیاردها و میلیاردها پول، چیزهای غیردفاعی به دست آوردند. و اکنون آنها می گویند که خواهان برابری هستند. خوب، این برابری نیست. ما می خواهیم آنها به جایی برگردند که می توانیم توافق داشته باشیم.»

تصاحب‌کنندگان دموکرات آن سناریو را غیرشروع خواندند.

سناتور برایان شاتز، دی-هاوایی، که ریاست کمیته فرعی تخصیص بودجه را بر عهده دارد، گفت: «اگرچه ما جمهوری‌خواهان را نداریم، اما این طرح برای جلب حمایت جمهوری‌خواهان و یک پیشنهاد متوازن طراحی شده است. “این طراحی نشده است که نوعی گوچا باشد. … این به لیست آرزوهایی از اولویت های دموکرات تبدیل نمی شود.»

قانونگذاران امیدوار بودند تا روز جمعه کار خود را در جلسه اردک لنگ به پایان برسانند، اما اکنون در حال برنامه ریزی برای ماندن تا آخر هفته کریسمس هستند. برخی می گویند که ممکن است مجبور شوند یک هفته پس از آن نیز به واشنگتن بازگردند و تعطیلات خانوادگی و سفرهای رسمی نمایندگان کنگره به خارج از کشور را در معرض خطر قرار دهند.

کلوبوچار در مصاحبه‌ای گفت: «اگر مجبور باشم سایر کارها را کند کنم، تا پایان سال این کار را انجام خواهیم داد. “این اتفاق خواهد افتاد.”

شلبی گفت که دو طرف حدود 26 میلیارد دلار از هم برای هزینه های داخلی فاصله دارند که با توجه به اینکه بسته همه جانبه احتمالاً بیش از 1.5 تریلیون دلار خواهد بود، چندان قابل توجه نیست. دموکرات‌ها خواهان برابری بین هزینه‌های داخلی و دفاعی هستند، اما شلبی و سایر جمهوری‌خواهان به دلیل میلیاردها هزینه جدید تلاش می‌کنند تا تعداد داخلی را کاهش دهند.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هنوز بر سر اعداد و ارقام هزینه‌های اصلی برای بسته «همه‌ای» که بودجه دولت فدرال را در طول سال مالی که در سپتامبر 2023 به پایان می‌رسد، به توافق نرسیده‌اند. بدون آن اعداد، تملک کنندگان نمی توانند جزئیات را نهایی کنند.

“این فاجعه آمیز خواهد بود. رئیس جمهور قبلاً اشاره کرده است که این یک گزینه نیست، بنابراین دموکرات ها این کار را انجام خواهند داد. ما روز و شب سخت کار می کنیم.