در حالی که بازارها به نشست چین نگاه می کنند، سهام آسیایی کاهش می یابد

گزارشی که انتظارات مصرف‌کنندگان آمریکایی از تورم را نشان می‌داد، سیگنال دیگری بود که فدرال رزرو ممکن است به شدت نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اگرچه این استراتژی خطر رکود را افزایش می‌دهد.

یوری کاگیاما در توییتر https://twitter.com/yurikageyama است





منبع

در معاملات ارزی، دلار آمریکا از 148.63 ین به 148.60 ین ژاپن کاهش یافت. قیمت یورو 97.38 سنت بود که از 97.21 سنت افزایش داشت.

فدرال رزرو در سال جاری پنج بار نرخ بهره را افزایش داده است که در سه مورد اخیر سه چهارم درصد افزایش یافته است. وال استریت انتظار دارد در نشست بعدی خود در ماه نوامبر، سه چهارم درصد افزایش یابد.

سرمایه گذاران نیز بر آخرین گزارش های درآمد تمرکز کرده اند.

انتظار می رود نشست چین که روز یکشنبه افتتاح شد، شی جین پینگ را دوباره به عنوان رهبر برای پنج سال آینده منصوب کند و تسلط او بر قدرت و کنترل قوی تر دولت بر اقتصاد را تأیید کند. تحلیلگران انتظار دارند هیچ تغییری در “سیاست صفر کووید” ایجاد نشود.

راسل 2000 2.7 درصد تسلیم شد

معیارها در توکیو، سیدنی، سئول، هنگ کنگ و شانگهای در معاملات اولیه کاهش یافتند. قیمت نفت و معاملات آتی آمریکا افزایش یافت.

“چشم انداز غم انگیز است. افق اقتصادی تاریک است.» او درباره اقتصاد آمریکا گفت. دلار آمریکا در حال حاضر به تقویت خود به ویژه در برابر سایر ارزهای غربی ادامه خواهد داد.

توکیو (AP) – سهام آسیایی عمدتاً در روز دوشنبه کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران چشمان خود را به کنگره یک هفته ای حزب کمونیست در چین دوخته بودند.

«به‌روزرسانی‌های جدید کنگره حزب چین با تأکید بر پیشرفت فناوری و امنیت ملی به‌عنوان اولویت‌های بلندمدت چین در حال بررسی است. Yeap Jun Rong، استراتژیست بازار در IG در سنگاپور، گفت: به نظر می رسد جداسازی بیشتر فناوری ایالات متحده داستان باشد.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد ACY Securities، خاطرنشان کرد که با افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم، دلار آمریکا احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهد داد.

نگرانی‌ها در مورد تورم، اگرچه در برخی بخش‌های اقتصاد در سرتاسر جهان رو به کاهش است، اما به طور کلی همچنان باقی است. در وال استریت، سهام هفته گذشته با کاهش گسترده به پایان رسید و سودهای قبلی را از بین برد.

در معاملات انرژی، نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی در بورس کالای نیویورک با 57 سنت افزایش به 86.18 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه 3.9 درصد کاهش یافت. هر بشکه نفت خام برنت، استاندارد بین المللی، 72 سنت افزایش یافت و به 92 دلار و 35 سنت رسید.

شاخص Nikkei 225 ژاپن در معاملات صبح با 1.4 درصد کاهش به 26715.47 واحد رسید. S&P/ASX 200 استرالیا با 1.4 درصد کاهش به 6665.20 رسید. Kospi کره جنوبی با 0.1 درصد کاهش به 2209.89 واحد رسید. هانگ سنگ هنگ کنگ با 1.1 درصد کاهش به 16399.46 واحد رسید، در حالی که شاخص شانگهای کامپوزیت با 0.1 درصد کاهش به 3068.83 واحد رسید.

___

S&P 500 در روز جمعه 2.4 درصد سقوط کرد. داوجونز Industrial Average 1.3% سقوط کرد و Nasdaq Composite 3.1% کاهش یافت. هر دو شاخص پس از صعود در معاملات اولیه کاهش یافتند.