در تقابل محدودیت بدهی، بایدن و (تعجب!) مک کارتی برنده هستند

خوب، او هرگز پیام رسان نبوده است. فکر می‌کردم دموکرات‌ها توجیه می‌شدند که او را به خاطر انجام ندادن بیشتر علنی برای مقابله با چرخش مک کارتی، که روزانه چندین بار با خبرنگاران ملاقات می‌کرد تا روایت را شکل دهد، سرزنش کنند.

اما جو مدرسه قدیمی کلمات خود را برای اتاق‌های پشتی ذخیره کرد و تراشه‌ها را جمع کرد. در حالی که سه شنبه به خبرنگارانی که او را طعمه صحبت های آشغال می کردند، طعنه می زد: «چرا بایدن قبل از رای گیری بگوید که چقدر خوب است؟ فکر می‌کنید این به من کمک می‌کند تا آن را قبول کنم؟»

این توافق هزینه‌های داخلی را در دو سال مالی آینده محدود می‌کند، نه آن‌طور که جمهوری‌خواهان می‌خواستند آن را تا 30 درصد طی یک دهه کاهش دهد. این ابتکارات برجسته بایدن در زمینه انرژی پاک را حفظ می کند، نه اینکه آنها را لغو کند. برخلاف پیشنهادات سخت‌گیرانه‌تر جمهوری‌خواهان، بر خلاف پیشنهادات سخت‌گیرانه‌تر جمهوری‌خواهان، به‌طور متواضعانه به الزامات کاری موجود برای کسانی که مزایای غذا و رفاه دریافت می‌کنند، می‌افزاید و حتی واجد شرایط بودن برای کمک را افزایش می‌دهد. این سازش هزینه های دفاعی را افزایش می دهد، اما در سطحی که بایدن در بودجه خود پیشنهاد کرده بود. و کاهش‌های نسبتاً کوچکی در هزینه‌های خدمات درآمد داخلی که جمهوری‌خواهان هدف آن بودند، انجام می‌دهد.

مک کارتی نباید به دلیل سازش در بن بست هایی که از ابتدا نباید برانگیخته می شد، اعتبار بگیرد. ولی باید بهش بدم.

اول، همانطور که مصالحه پیش می رود، این معامله واقعی بود. هر دو طرف با برد و باخت همراه شدند، اگرچه بایدن به طور قابل توجهی بیشتر برد. (واقعا فقط یکی وجود دارد بزرگ بازنده در این حماسه، اما من بدترین ها را برای آخر حفظ خواهم کرد.)

پیش نویس لایحه ای که جو بایدن رئیس جمهور و کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان کالیفرنیا برای افزایش سقف بدهی کشور مذاکره کردند، دوشنبه، 29 مه 2023 عکس گرفته شده است. (AP Photo/Jon Elswick)

جای تعجب است که مک کارتی (آر-بیکرزفیلد)، رهبر حزبی که سال‌ها پایه‌اش «سازش» را یک کلمه چهار حرفی می‌دانست، دست‌کم فعلاً با توجه به شورش‌کنندگان MAGA در صفوف او، از آن دور می‌شود.

@jackiekcalmes

هر چقدر هم که دو حزبی بودن مورد استقبال قرار می گیرد، انتظار نداشته باشید که اغلب تکرار شود. این در حال حاضر اتفاق می افتد زیرا مخاطرات فوق العاده زیاد است. اکثر جمهوری خواهان نمی خواستند برای یک فاجعه اقتصادی سرزنش شوند، حتی اگر آن را با بایدن در میان بگذارند. بسیاری از آنها به اندازه دموکرات ها می ترسیدند که راست افراطی تا کجا پیش خواهد رفت – درست بالای پرتگاه مالی؟ – و آنها برای قدرت در برابر دیوانه ها متحد شدند.

مک کارتی برخی از اقدامات قانونی را نشان داد. به عنوان مثال، ساعاتی پس از انجام این قرارداد در آخر هفته، او به خبرنگاران گفت که شامل تهیه حیوان خانگی نماینده توماس ماسی از کنتاکی، یکی از راست‌گراترین اعضای مجلس نمایندگان می‌شود. ماسی روز سه شنبه در کمیته قوانین برای ارسال لایحه به مجلس نمایندگان رای تعیین کننده بود.

اول، رئیس جمهور. بله، بایدن پیر شده است. اما روش های قدیمی او هنوز کار می کنند.

با این پایان خوش (نسبتا) خوش، و از آنجایی که تا به حال بر این موضوع تمرکز کرده‌ام که این نمایش چقدر تاسف بار بوده است، می‌خواهم به جنبه‌های مثبت نگاه کنم.

با این حال مک کارتی نیز در نهایت درخشید. این لایحه به سختی همان قانون «تحول‌گرایانه» مورد ادعای اوست، اما اگر این هذیان‌گویی پوشش سیاسی برای جمهوری‌خواهان برای حمایت از آن‌ها ایجاد کند، من مخالفت نمی‌کنم. او دو تن از عملگراترین و ماهرترین جمهوریخواهان مجلس نمایندگان را به عنوان معاونان ارشد خود در مذاکرات انتخاب کرد، نمایندگان پاتریک تی مک هنری از کارولینای شمالی و گرت گریوز از لوئیزیانا.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.





منبع

مجلس نمایندگان شامگاه چهارشنبه توافق مصالحه بین کوین مک کارتی رئیس‌جمهور و پرزیدنت بایدن برای افزایش سقف بدهی کشور و در نتیجه جلوگیری از یک فاجعه اقتصادی و پیش‌فرض حداقل تا سال 2024 را تصویب کرد. قانون تا روز دوشنبه، «تاریخ X» زمانی که خزانه داری دیگر اختیاری برای پوشش تعهدات کشور نخواهد داشت.

در مورد بازنده بزرگ حماسه: این رئیس جمهور سابق ترامپ بود. نخست، او عمق ریاکاری و بی مسئولیتی خود را با ترغیب جمهوری‌خواهان مجلس به افشای نکول در صورتی که دموکرات‌ها تسلیم نشدند، برملا کرد – هرچند به عنوان رئیس‌جمهور او گفته بود که نکول غیرقابل تصور است. و در پایان، ترامپ محدودیت‌های نفوذ خود را در زمانی که حتی جمهوری‌خواهان متفکر مجلس نمایندگان – به رهبری مردی که ترامپ آن را «کوین من» نامید! – او را نادیده گرفت.

پیش نویس لایحه ای که بایدن رئیس جمهور و کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان برای افزایش سقف بدهی کشور مذاکره کردند. (جان الزویک / آسوشیتدپرس)

این ما را به دومین خط نقره ای این بازپرداخت محدودیت بدهی می رساند: رادیکال های دست راستی که مک کارتی روح خود را به آنها اجاره داد تا سخنگو شود، در اینجا کنار گذاشته شده اند. تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان و همچنین سنا به لطف گرد هم آمدن نادر یک مرکز سیاسی گسترده امکان پذیر است.