در بحبوحه شهادت 6 ژانویه، نیروهای مستحکم ترامپ از نظریه های توطئه جدید استفاده کردند

در این تصویر از ویدیوی منتشر شده توسط کمیته منتخب مجلس نمایندگان، نمایشگاهی ایوانکا ترامپ، مشاور ارشد سابق کاخ سفید را در طی یک مصاحبه ویدئویی با کمیته منتخب مجلس در حال بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا در جلسه استماع پنجشنبه 16 ژوئن نشان می دهد. ، 2022، در کاپیتول هیل در واشنگتن.  به جای متقاعد کردن وفادارترین حامیان دونالد ترامپ در مورد اعمال نادرست او، افشاگری های حاصل از جلسات استماع حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، بسیاری از آنها را وادار می کند تا نظرات خود را مبنی بر اینکه او در ادعای نادرست ادعای پیروزی درست بوده است، تقویت کنند.  (کمیته انتخاب مجلس از طریق AP)

یکی پس از دیگری، چند تن از مشاوران ارشد سابق دونالد ترامپ به کمیته ویژه مجلس نمایندگان که در مورد نقش وی در شورش 6 ژانویه تحقیق می کردند، گفتند که آنها دروغ های او در مورد انتخابات 2020 را باور نمی کنند و رئیس جمهور سابق می دانست که به جو بایدن شکست خورده است.

قانونگذارانی که جلسات استماع حمله مرگبار به ساختمان کنگره آمریکا را رهبری می‌کنند، گفتند که یکی از اهداف آنها این است که نشان دهند چگونه ترامپ در تلاش برای حفظ قدرت و براندازی دموکراسی آمریکایی، بارها به حامیان خود دروغ گفته است.

بر خلاف بار، ایوانکا ترامپ به شدت در میان بسیاری از حامیان ترامپ محبوبیت خود را حفظ کرده است و بسیاری او را جانشین بالقوه پدرش می دانند. شاید به همین دلیل بود که بسیاری مجبور شدند برای اینکه چرا او به کنگره گفته است ادعاهای پدرش را نمی‌پذیرد، توضیح دیگری بیابند.

بار گفت: «اگر واقعاً به این چیزها اعتقاد داشته باشد، از واقعیت جدا شده است.

برخی از حامیان ترامپ شهادت ایوانکا ترامپ را به طور کامل رد کردند و از واقعی بودن آن سوال کردند. این یکی دیگر از سخنان متداول است که در تابلوهای پیام راست افراطی دیده می شود. بسیاری از پوسترها می گویند که آنها حتی باور نمی کنند که این جلسات در حال انجام است، اما یک محصول هالیوودی است که در آن نقش اصلی دختر رئیس جمهور سابق و دیگران است.

اما به جای متقاعد کردن سرسخت ترین حامیان ترامپ، شهادت آتی سابق. ژنرال بیل بار و دختر ترامپ، ایوانکا، درباره انتخابات و حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده، بسیاری از آنها را وادار می کند تا به سادگی نظرات خود را مبنی بر اینکه رئیس جمهور سابق در ادعای نادرست خود مبنی بر پیروزی درست بوده است، تکرار کنند.

یکی از پوسترها در کانال تلگرامی محبوب حامیان ترامپ نوشته بود: «هنوز امیدوارم که بار نقشی را ایفا کند.

من فقط می توانم تصور کنم که دونالد ترامپ به ایوانکا می گوید: هی، به این جلسه بروید، این چیزها را بگویید. ساتر هفته گذشته در برنامه آنلاین خود گفت.

جنیفر استرومر گالی، استاد دانشگاه سیراکیوز که نحوه استفاده ترامپ از رسانه های اجتماعی و تبلیغات را برای بسیج پایگاه خود مطالعه کرده است، گفت: «این ناهماهنگی شناختی است. اگر به آنچه ترامپ می‌گوید باور دارید و حالا بیل بار و دختر ترامپ این چیزهای دیگر را می‌گویند، شکاف ایجاد می‌کند و مردم باید آن را پر کنند.»

یکی از پست‌هایی که در هفته گذشته به طور گسترده منتشر شد، حاکی از آن بود که Barr توسط Dominion Voting Systems، شرکتی که توسط ترامپ و حامیانش با ادعاهای بی‌اساس تقلب در آرا هدف قرار گرفته بود، پرداخت کرده است. در این پست آمده است: «از سال 2009 تا 2018، طبق پرونده های SEC، DOMINION به BARR 1.2 میلیون دلار به صورت نقد پرداخت و 1.1 میلیون دلار دیگر به عنوان جوایز سهام به او اعطا کرد. (جای تعجب نیست که بار نمی تواند تقلب در رأی دهندگان را پیدا کند!)».

جردن ساتر، یکی از حامیان اصلی نظریه QAnon، مدعی است که بار و ایوانکا ترامپ در طول شهادت خود به دستور ترامپ دروغ گفته اند، بخشی از یک طرح مفصل برای شکست دشمنان ترامپ با سردرگمی کنگره و افکار عمومی آمریکا.

پس از شهادت او، بسیاری از حامیان ترامپ که از سایت‌هایی مانند Reddit، GETTR و تلگرام استفاده می‌کنند، بار را به‌عنوان کت و شلوار انتقاد کردند و خاطرنشان کردند که او قبلاً ادعاهای ترامپ در انتخابات را مورد مناقشه قرار داده است.

برای کسانی که ادعاهای بی اساس ترامپ را می پذیرند، شهادت بار به ویژه دردناک بود. او در مصاحبه خود با بازرسان، ادعاهای ترامپ در مورد انتخابات 2020 را تشریح کرد و آنها را “جعلی” و “احمقانه” خواند.

لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ میلیون‌ها دلار از بودجه مبارزات انتخاباتی خود را برای انتشار اطلاعات نادرست، پخش تبلیغاتی که می‌دانست نادرست است، و میلیون‌ها آمریکایی را متقاعد کرد که انتخابات فاسد بوده و او رئیس‌جمهور واقعی است، سرمایه‌گذاری کرد.» )، نایب رئیس هیئت. همانطور که خواهید دید، این کمپین اطلاعات نادرست باعث تحریک خشونت در 6 ژانویه شد.

این ادعاها دوباره نشان می دهد که روایت دروغ ترامپ در مورد انتخابات چقدر ریشه دار شده است.

اما بسیاری دیگر شروع به درک توضیحات جایگزین برای این شهادت کردند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



Source link

بار هنگام صحبت با ترامپ به کمیته گفت: “هرگز نشانه ای از علاقه به واقعیت های واقعی وجود نداشت.”

تصویری از شهادت ایوانکا ترامپ در کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان. (کمیته منتخب مجلس از طریق آسوشیتدپرس)

یکی از پوسترها در تلگرام نوشت: «او از نظر بزرگی متفاوت به نظر می‌رسد. CGI؟»

شهادت بار مبنی بر اینکه بارها به ترامپ گفته شده هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است؟ بر اساس یک ادعای نادرست که این هفته در فضای مجازی منتشر شد، او توسط یک شرکت ماشین های رای گیری پول پرداخت کرد. ایوانکا ترامپ می گوید پدرش را هم باور نکرده است؟ همه اینها بخشی از نقشه بزرگ ترامپ برای گیج کردن دشمنانش و نجات آمریکاست.

سلطه نادرست. Barr توسط Dominion Energy، یک شرکت سهامی عام مستقر در ریچموند، ویرجینیا، که برق و گرما را برای مشتریان در چندین ایالت میانه آتلانتیک تامین می کند، پرداخت می کرد.