در اینجا معامله بزرگ با تانک های Leopard ساخت آلمان و اینکه چرا اوکراین به شدت آنها را می خواهد

“به لطف توان خروجی بالای آن، [Leopard 2] Krauss-Maffei Wegmann، سازنده، در وب سایت خود خاطرنشان می کند، حتی در زمین های ناهموار با سرعت زیادی حرکت می کند. مانورپذیری، قدرت آتش ثابت و درجه بالای حفاظت آن را قادر می سازد تا سخت ترین ماموریت ها را انجام دهد.

لهستان، یکی از کشورهای ناتو که پلنگ دارد، روز پنجشنبه اعلام کرد که اگر آلمان چیزی را اجازه ندهد، ممکن است سرکشی کند و اوضاع را به دست خود بگیرد. رئیس جمهور این کشور قبلا گفته بود که می خواهد این تانک ها را به عنوان بخشی از “ائتلاف بین المللی” به اوکراین بفرستد.

جفری ادموندز، کارشناس روسیه در مرکز تحلیل‌های دریایی و تحلیلگر نظامی سابق سیا، گفت که او معتقد نیست که اوکراینی‌ها می‌خواهند میدان نبرد در چنین وضعیت ایستا باقی بماند، اگرچه روس‌ها ممکن است این را دوست داشته باشند تا بتوانند دوباره گروه‌بندی و ادغام شوند. سربازان جدید

اوکراین بسیاری از موارد موجود در لیست آرزوهای خود را دریافت می کند، اما نتوانسته است تانک های لئوپارد ساخت آلمان را که می خواهد به دست بیاورد. و در حال حاضر، به نظر نمی رسد که تغییر کند.

او درباره تانک‌های لئوپارد و چلنجر بریتانیا گفت: «آنها می‌توانند قبل از نیاز به سوخت‌گیری در بخش‌های بزرگی از قلمرو مانور دهند.

تانک های لئوپارد می توانند به تغییر وضعیت ایستا کمک کنند

این تانک‌های اصلی جنگی قدرتمند، قدرت شلیک گسترده‌ای را در میدان جنگ فراهم می‌کنند.

اوکراین بارها خواستار زره های سنگین بیشتر از کشورهای غربی از جمله تانک ها شده است.

  • برخی از کشورهای دارای لئوپارد پیشنهاد ارسال این تانک ها را داده اند، اما مشکل اینجاست که ارسال آنها از نظر فنی نیاز به تایید آلمان دارد. و علیرغم افزایش فشار بر برلین برای تهیه پلنگ های خود یا حداقل اجازه دادن به دیگران برای ارسال آنها، اولاف شولز صدراعظم آلمان تکان نخورده است.

    لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه پس از دیدار با گروه تماس دفاعی اوکراین گفت که آلمان درباره پلنگ ها تصمیمی نگرفته است. او با این حال تاکید کرد که تمرکز “این است که اطمینان حاصل شود که اوکراین توانایی لازم برای موفقیت در حال حاضر را دارد.”

    زبیگنیو رائو، وزیر امور خارجه لهستان، گفت: “تسلیح اوکراین به منظور دفع تجاوز روسیه نوعی تمرین تصمیم گیری نیست. خون اوکراینی واقعا ریخته شده است.” گفت در جمعه. “این بهای تردید در مورد تحویل پلنگ است. ما اکنون به اقدام نیاز داریم.”

    کیف ناتو و سایر شرکای اروپایی را برای زره ​​های سنگین بیشتر از جمله خودروهای جنگی و تانک تحت فشار قرار داده است. چیزهای زیادی در راه است، اما چند درخواست با موانع مواجه شده است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    با این حال، او گفت که به ارتش آلمان دستور داده است تا موجودی تانک‌های جنگی لئوپارد خود را بازبینی کند تا اگر در نهایت تصمیمی گرفته شد، بتواند به سرعت عمل کند.

    سریع، متحرک و کاملا مسلح

    وی افزود که «هیچ اطلاعیه‌ای» در مورد تانک آمریکایی M1 Abrams، یکی دیگر از سلاح‌های بسیار مورد جستجو ندارد. یک مقام آلمانی قبلاً تحویل آبرامز را به تصمیمی در مورد پلنگ ها مرتبط دانسته بود، اما آستین گفت که اینطور نیست.

    یک تانک آلمانی Leopard 2A6 در طول چالش تانک قوی اروپا (SETC)، در منطقه آموزش فرماندهی ارتش هفتم Grafenwoehr، آلمان، 12 مه 2017 به سمت هدف خود شلیک می کند.

    یک تانک آلمانی Leopard 2A6 در طول چالش تانک قوی اروپا (SETC)، در منطقه آموزش فرماندهی ارتش هفتم Grafenwoehr، آلمان، 12 مه 2017 به سمت هدف خود شلیک می کند.عکس ارتش ایالات متحده توسط Spc. ناتانائل مرکادو

    • از آنجایی که کمک های امنیتی غرب به اوکراین در هفته های ابتدایی سال جدید – و در آستانه یک سالگی تهاجم تمام عیار روسیه – ادامه دارد، باید دید که کشورهای اروپایی چگونه با مسئله پلنگ پیش می روند، اما فشار وارد می شود. برای رساندن این تانک ها به اوکراین در حال رشد است.

      لئوپارد می تواند تا 44 مایل در ساعت تا برد 275 مایلی حرکت کند. به یک توپ 120 میلی متری صاف، یک مسلسل 7.62 میلی متری و نارنجک انداز خودکار مجهز است. علاوه بر این، این تانک دارای حفاظت بالستیک و مین است و تجربه عملیاتی آن در کوزوو، سوریه و افغانستان دیده شده است.

      یک تانک جنگی اصلی لئوپارد 2A7 نیروهای مسلح آلمان در یک تمرین آموزشی در سال 2019 رانندگی می کند.

      یک تانک نبرد اصلی لئوپارد 2A6 بوندسوهر، نیروهای مسلح آلمان، در تمرینات نظامی گرگ آهنین ناتو در 26 اکتبر 2022 در پابراد، لیتوانی شرکت می کند.عکس از شان گالوپ/گتی ایماژ

      ادموندز گفت که تانک‌های اصلی جنگی مانند لئوپارد – همراه با خودروهای جنگی پیاده نظام – به اوکراین فرصت‌های بیشتری برای تغییر “ماهیت ثابت” درگیری و استفاده از پیشرفت‌های احتمالی می‌دهند و افزود که آنها قدرت شلیک، مانورپذیری و “اثر شوک” را فراهم می‌کنند. “

      لئوپارد 2 تانک اصلی جنگ آلمان است که توسط شرکت دفاعی Krauss-Maffei Wegmann ساخته شده است. این هواپیما در دهه 1970 طراحی شد و جانشین لئوپارد 1 قبلی شد و در زرادخانه های نزدیک به 20 کشور مختلف یافت می شود.

      ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، روز جمعه به خبرنگاران گفت که جنگ 11 ماهه در حال حاضر یک “نبرد بسیار بسیار دشوار” است، و ادامه داد که خط مقدم در حال حاضر “ایستا” است. به استثنای نبردهای اطراف شهر باخموت در شرق اوکراین.

      به گزارش پولیتیکو، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، که روز جمعه در نشست وزیران دفاع شرکت کرد، امیدهای اوکراینی برای دریافت پلنگ را نادیده گرفت و گفت: «همه ما امروز نمی‌توانیم بگوییم چه زمانی تصمیم گرفته می‌شود و چگونه خواهد بود».

      سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، در یک نشست خبری پنجشنبه به خبرنگاران گفت که بر خلاف M1 آبرامز آمریکایی که دارای موتور متفاوتی است، لئوپارد به سوخت دیزل نیاز دارد و نگهداری آن کمی آسان‌تر است.

      یکی از تانک‌هایی که کیف واقعاً می‌خواهد، لئوپارد ساخت آلمان است، اما نتوانسته است آنها را بدست آورد.

    • اگر تانک‌های لئوپارد راهی اوکراین شوند، به اسکادران تانک‌های چلنجر 2 و دیگر انواع خودروهای زرهی جنگی که ناتو و کشورهای اروپایی اخیراً متعهد شده‌اند به کیف ارسال کنند، می‌پیوندند. ایالات متحده به تنهایی تعداد زیادی خودروی جنگی پیاده نظام بردلی و نفربر زرهی استرایکر را ارسال می کند.

      یک تانک جنگی اصلی لئوپارد 2A7 نیروهای مسلح آلمان در یک تمرین آموزشی در سال 2019 رانندگی می کند.فیلیپ شولز/ اتحاد تصویر از طریق گتی ایماژ

      ادموندز به اینسایدر گفت: “فکر می‌کنم اوکراینی‌ها می‌خواهند در مقطعی، حملات متقابلی را آغاز کنند. و این با زره‌های سنگین بسیار مؤثرتر است – تا جایی که می‌توانید به دست آورید.” به خصوص سیستم های مدرن که احتمالاً قدرت نفوذ بیشتری دارند».

      یک تانک نبرد اصلی لئوپارد 2A6 بوندسوهر، نیروهای مسلح آلمان، در تمرینات نظامی گرگ آهنین ناتو در 26 اکتبر 2022 در پابراد، لیتوانی شرکت می کند.