در اینجا زمانی است که باید منتظر جلسات بعدی در مورد شورش کنگره باشیم


ششمین جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان برای بررسی حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره، از نظر افشاگری خیره کننده و در توصیف مکالمات و اقدامات در کاخ سفید در آن تاریخ و قبل از آن واضح بود.

جلسه 28 ژوئن غافلگیرکننده بود. انتظار نمی رفت این کمیته در ماه ژوئن جلسه دیگری برگزار کند.

هفتمین جلسه استماع کمیته 6 ژانویه 12 ژوئیه در ساعت 10 صبح به وقت شرقی برگزار خواهد شد. عضو کمیته، نماینده آدام شیف، دی-کالیفرنیا، به Face the Nation گفت که موضوع جلسه بعدی “تلاش برای جمع آوری” اوباش 6 ژانویه خواهد بود. شیف گفت، این کمیته بررسی خواهد کرد که چه کسانی در شورش شرکت کردند – از جمله گروه های ملی گرای سفید راست افراطی – چه کسانی آن را تامین مالی کردند و چگونه آن را سازماندهی کردند.

نماینده جیمی راسکین، دکتر، به شوخی گفت که خبرنگاران نباید به تعطیلات طولانی بروند وقتی از آنها پرسیده شد که چه زمانی جلسه بعدی ممکن است برگزار شود.

راسکین روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما شما را نگه داشته‌ایم. “ما جلسات استماع را هر طور که صلاح بدانیم فراخوانی می کنیم.”

این کمیته تاکنون شش جلسه استماع را تکمیل کرده است. این چیزی است که در هر کدام اتفاق افتاد:

  • روز 1: اولین جلسه استماع در 9 ژوئن یک “توطئه گسترده و چند مرحله ای” را برای توقف انتقال مسالمت آمیز قدرت به رهبری ترامپ توصیف کرد. خوراکی ها را بخوانید.

  • روز 2: در 13 ژوئن، دستیاران ترامپ و بیل بار، دادستان کل سابق، شهادتی انفجاری دادند و توضیح دادند که چگونه به ترامپ توصیه کردند که در شب انتخابات اعلام پیروزی نکند و چگونه او شواهدی را که مبنی بر شکست در انتخابات را نادیده گرفته بود. خوراکی ها را بخوانید.

  • روز 3: جلسه استماع روز پنجشنبه تلاش‌های وکلای ترامپ و متحدان ترامپ برای متقاعد کردن پنس برای کمک به لغو انتخابات را آشکار کرد، علی‌رغم اینکه می‌دانستند این تلاش‌ها احتمالا غیرقانونی هستند. لوتیگ به کمیته گفت که اگر پنس طرح ترامپ را اجرا می کرد، آمریکا را در چیزی فرو می برد که به گفته او «معادل انقلاب در یک بحران قانون اساسی» بود. خوراکی ها را بخوانید.

  • روز 4: مقامات ایالتی در جورجیا و آریزونا در جلسه استماع روز سه‌شنبه به کمیته ۶ ژانویه گفتند که پس از اینکه از پایبندی به تلاش‌های دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ خودداری کردند، تهدیدهایی دریافت کردند. خوراکی ها را بخوانید.

  • روز پنجم: مقامات سابق وزارت دادگستری در مورد فشارهایی که ترامپ بر آنها برای تحقیق در مورد ادعاهای بی‌اساس تقلب در انتخابات وارد کرد و طرح در نهایت ناموفق او برای نصب دادستان کل که موافق توطئه بود، به کمیته گفتند. خوراکی ها را بخوانید

  • روز ششم: کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید، دونالد ترامپ را فردی بی پروا و بی حوصله به تصویر کشید و توضیح داد که چگونه می دانست شرکت کنندگان در راهپیمایی 6 ژانویه او مسلح هستند، اما می خواست که به هر حال به سمت کنگره راهپیمایی کنند – و او می خواست به آنها بپیوندد. هاچینسون همچنین فاش کرد که مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید، پس از شورش کنگره، به همراه رودی جولیانی، وکیل ترامپ، درخواست عفو کردند. او با بازگویی گفتگو با رئیس جزئیات امنیتی ترامپ، گفت که یکی از ماموران سرویس مخفی به دلیل امتناع از بردن او به ساختمان کنگره در حالی که اوباش در حال سرکوب آن بودند، مورد حمله فیزیکی قرار گرفت. خوراکی ها را بخوانید

چیزی که ممکن است از دست داده باشید

اتفاقی که در روز اول افتاد: یک طرح 7 قسمتی ‘پیچیده’. “لغزش در خون مردم”: مطالبی از جلسه استماع روز 6 ژانویه

اتفاقی که در روز دوم افتاد: ترامپ دستیاران و شواهدی را که از دست داده بود نادیده گرفت، هیئت می‌گوید که او کمک‌کنندگان را از بین برده است: جلسه استماع پیشنهادات 6 ژانویه

اتفاقی که در روز 3 افتاد: ترامپ در حالی که معاون رئیس جمهور در برابر «کمپین فشار» برای براندازی انتخابات مقاومت کرد، پنس را یک «آدم» خواند

اتفاقی که در روز چهارم افتاد: مقامات انتخابات ایالتی به کمیته فشار، تهدیدات ترامپ و متحدان در 6 ژانویه می گویند

اتفاقی که در روز پنجم افتاد: شاهدان به کمیته 6 ژانویه گفتند که ترامپ برای کمک به لغو انتخابات 2020 به وزارت دادگستری تکیه کرد.

اتفاقی که در روز ششم افتاد: دستیار در جلسه استماع گفت که ترامپ در 6 ژانویه به سمت یک رئیس امنیتی هجوم برد و از او خواست به کنگره برود.

.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY ظاهر شد: برنامه جلسه استماع کمیته 6 ژانویه: جلسات بعدی در ژوئیه خواهد بود





منبع