در آریزونا، از دست دادن نامزد به تعارض ادراک شده اشاره دارد

سولیس گفت: «در واقع، آریزونا سابقه ای از مقامات ایالتی دارد که وظیفه نظارت بر اداره انتخابات یا تأیید نتایج انتخابات را بر عهده داشته اند و به انجام وظایف اخلاقی خود در حین حضور در برگه رأی ادامه داده اند.

وکیل شهرستان از دفاع از سرپرستان خودداری کرده و گفته است که امتناع آنها از صدور گواهی غیرقانونی است. ناظران روز سه‌شنبه به استخدام یک وکیل فینیکس رای دادند که نماینده شرکت Cyber ​​Ninjas بود، که منجر به بررسی حزبی مورد تمسخر گسترده انتخابات 2020 در ماریکوپا کانتی شد.

وزرای امور خارجه در سراسر کشور به طور معمول بر نژادهای خود نظارت می کنند و جمهوری خواهان زمانی که یکی از آنها وزیر امور خارجه در جورجیا بود و چهار سال پیش بر انتخابات خود برای فرمانداری نظارت می کرد، چنین انتقادی نداشتند. انتقاد از هابز پس از آن ادامه یافت که یکی از شهرستان‌های روستایی به شدت جمهوری‌خواه از تایید نتایج انتخابات خود امتناع کرد و هابز را مجبور به شکایت کرد.

ناظران به هیچ گونه نگرانی در مورد شمارش آرا اشاره نکردند، اما گفتند که می‌خواهند در جلسه روز جمعه درباره نگرانی‌های رفع‌شده مبنی بر عدم تایید صحیح دستگاه‌های شمارش آرا برای استفاده در انتخابات، بیشتر بشنوند.

آبرامز اندکی پس از انتخابات 2018 در مصاحبه ای با ام اس ان بی سی گفت: «برایان کمپ به مدت هشت سال بر برچیدن سیستماتیک و سیستماتیک دموکراسی ما نظارت داشت و این بدان معناست که امسال نمی توان انتخابات آزاد و عادلانه ای در گرجستان برگزار کرد.

فینیکس (AP) – جمهوری‌خواه کاری لیک و حامیان مبارزات انتخاباتی شکست خورده‌اش برای فرمانداری آریزونا، کیتی هابز، وزیر امور خارجه دموکرات را به دلیل داشتن تضاد منافع برای نظارت بر انتخاباتی که برنده شد، مورد حمله قرار می‌دهند.

در شهرستان کوچیس، دو ناظر جمهوری خواه در هیئت سه نفره به نپذیرفتن نتایج انتخابات در روز دوشنبه، ضرب الاجل طبق قانون ایالتی، رأی دادند، که باعث شکایت هابز و دیگری به نمایندگی از رای دهندگان در این شهرستان شد. روز چهارشنبه، یک وکیل حقوق مدنی توسان با ارسال اخطاریه ای به کوچیس کانتی، گفت که این اولین گام به سوی دادخواهی دسته جمعی از طرف تمام 47000 رأی دهنده ای است که در معرض خطر عدم شمارش آرای خود هستند.

گریسون گفت که او فکر نمی‌کند که یک درگیری باعث شود مقامات منتخب خود را از این روند کنار بگذارند و به پادمان‌های مختلف موجود در سیستم اشاره کنند. او گفت که وزیر امور خارجه صرفاً قوانینی را که توسط قوه مقننه تصویب می شود اداره می کند و اگر کسی بخواهد بر انتخابات تأثیر بگذارد، دادگاه ها می توانند وارد عمل شوند.

___

ریچارد کارواچکا، مدیر کانتی بلهم و کوچیز، چهارشنبه به ایمیل‌هایی که از آنها می‌پرسید آیا بلهم برای نمایندگی سرپرستان موافقت کرده است، پاسخ نداد.

در حالی که هابز نقش مهمی در تایید یک انتخابات ایفا می کند، این رویه معمولی و وزارتی است، به این معنی که او مجبور است نتایج را امضا کند، مگر اینکه قاضی در این روند مداخله کرده باشد.

گریسون گفت: “سیستم طوری طراحی شده است که تضاد منافع وجود نداشته باشد.” “من می توانم درک کنم که چرا دریاچه کاری ممکن است این سوال را بپرسد. اما اگر به تقسیم کار واقعی نگاه کنید، تعارضی وجود ندارد.»

در سراسر کشور امسال، 15 وزیر امور خارجه در رای گیری شرکت کردند – برای انتخاب مجدد یا یک مقام دیگر نامزد شدند. درست قبل از انتخابات 8 نوامبر، یک گروه غیرحزبی که از اصلاحات انتخاباتی حمایت می کند، از مقامات خواست تا خود را از تایید برنده شدن در انتخابات نزدیک خودداری کنند. «شبکه اصلاح‌طلبان انتخابات» قبلاً پیش‌نویس قانونی پیشنهادی را تهیه کرده بود که در کنار سایر مراحل، نظارت بر انتخاباتی را که در آن در صندوق رأی حضور دارند، از سوی یک مقام انتخابات ایالتی منع می‌کرد.

دو دادستان برجسته سابق از دادستان کل و دادستان شهرستان خواستند تا بررسی کنند که آیا دو ناظر جمهوری خواه، تام کراسبی و پگی جاد، باید به دلیل کوتاهی در انجام تعهدات انتخاباتی خود متهم شوند یا خیر.

تری گدارد، دادستان کل پیشین ایالت، دموکرات و سابق، گفت: «ما از ارائه این توصیه دادستانی لذت نمی بریم، اما عمیقاً معتقدیم که حاکمیت قانون حکم می کند که مقامات دولتی در صورت امتناع از اجرای تعهدات قانونی خود پاسخگو باشند. ریک روملی، دادستان شهرستان ماریکوپا، یک جمهوری خواه، در نامه خود نوشت.

کمپ بلافاصله پس از روز انتخابات در سال 2018 استعفا داد و بعداً یک وزیر امور خارجه موقت نتایج را تأیید کرد.

با این وجود، این موضوع توسط بسیاری از ده‌ها سخنران مطرح شد که از سرپرستان در شهرستان‌های سراسر ایالت خواستند تا آرا را در حوزه قضایی خود تأیید نکنند.

لیک در ویدئویی که این هفته در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت که هابز «اکنون استان‌ها را تهدید می‌کند که اگر فرماندار او را تاجگذاری نکنند، با تأیید انتخاباتی که او شکست خورده است، اقدام قانونی خواهد کرد. شما به سادگی نمی توانید این چیزها را بسازید.»

ادعاهای مشابهی در سال 2018 زمانی که برایان کمپ، وزیر امور خارجه وقت گرجستان و کریس کوباچ، وزیر امور خارجه وقت کانزاس، هر دو جمهوری خواه، هر دو برای فرمانداری ایالت های خود نامزد شدند، ظاهر شد. در حالی که کوباخ پیشنهاد خود را از دست داد، کمپ در میان انتقادات رقیب دموکرات خود، استیسی آبرامز، به دلیل امتناع از کناره گیری از سمت خود قبل از انتخابات، برنده شد.

کسیدی از آتلانتا گزارش داد.



منبع

در اوایل سال جاری، یک قاضی فدرال علیه یک گروه مرتبط با آبرامز در یک دعوی قضایی چهار ساله که جنبه‌های مختلف شیوه‌های رای‌گیری ایالت را به چالش کشیده بود، حکم داد.

او گفت: “اگر همه مجبور باشند صرفاً از یک درگیری صرف نظر کنند، سیستم ما شکست خواهد خورد. هیچ مدرکی وجود ندارد که لازم باشد.”

در حالی که اکثر جمهوری خواهان سراسر کشور که پس از انتشار ادعاهای بی اساس در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2020 شکست خوردند، پذیرفتند، لیک چنین نکرده است. او کمپینی را در رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های محافظه‌کار آغاز کرده است تا مدعی شود که انتخابات به دلیل مشکلات در شهرستان ماریکوپا، که شامل منطقه فینیکس است و بیش از 60 درصد از رای‌دهندگان ثبت‌شده در ایالت را تشکیل می‌دهد، آلوده شده است. مقامات شهرستان می گویند که همه توانستند رای بدهند و تمام آرای قانونی شمارش شد.

امسال، بیشتر آن رقابت ها نزدیک نبودند، اما هابز با کمتر از 1 درصد در رقابت فرمانداری آریزونا برنده شد. وزیر امور خارجه در آنجا نتایج انتخابات را با حضور فرماندار، دادستان کل ایالت و رئیس قاضی دادگاه عالی ایالت تأیید می کند.

هابز لیک را با کمی بیش از 17000 رای شکست داد و هیچ مدرکی مبنی بر محرومیت رای دهندگان و یا اینکه نتیجه به هیچ وجه نادرست بود وجود ندارد. هر شهرستان در ایالت به جز یک – شهرستان کوچیز، در گوشه جنوب شرقی ایالت – نتایج خود را تأیید کرده است. اولین جلسه رسیدگی به شکایت هابز علیه این شهرستان در روز پنجشنبه برگزار می شود.

لارنس نیگل از پرسکات به سرپرستان کانتی یاواپای گفت: «به نظر من، این در را به روی تقلب باز می کند، زیرا او مسئول انتخاباتی است که در آن نامزد است. “یعنی این دیوانه است.”

این هفته، جانسون گفت که هابز باید بررسی کند که آیا قانون ایالتی به او اجازه می‌دهد تا از صدور گواهی نژاد خود صرف نظر کند یا خیر.

تری گریسون، یک جمهوری خواه که دو دوره به عنوان وزیر امور خارجه کنتاکی خدمت کرد، خاطرنشان کرد که او بر دو مورد از انتخابات او نظارت داشته است – انتخاب مجدد او به عنوان وزیر امور خارجه و سپس نامزدی برای مجلس سنای ایالات متحده.

کوین جانسون، مدیر اجرایی این گروه، در بیانیه ای گفت: «اگرچه بسیاری از وزرای امور خارجه، چنین موقعیت هایی را که بالقوه تضاد منافع است، با صداقت مدیریت می کنند، فضای کنونی خصومت حزبی و بی اعتمادی رأی دهندگان، نیازمند تلاش های پیشگیرانه برای اطمینان از اعتماد رأی دهندگان به نتایج است». به هنگام.

سخنگوی هابز، سوفیا سولیس، تاکید کرد که وزیر امور خارجه به آراء رسیدگی نمی‌کند یا نقش مستقیمی در جدول‌بندی آرا بازی نمی‌کند، و گفت که نه دادگاه‌ها و نه سابقه‌ای در ایالت، هابز را ملزم به استعفای خود «بر اساس ادعاهای صرفاً حدس و گمان» نمی‌دانند.

مشخص نیست وکیل، برایان بلهم، مایل به انجام این پرونده است یا خیر. ناظران قبل از رای دادن به استخدام او نتوانستند با او تماس بگیرند.