دریاچه کاری شکست خود را در رقابت فرماندار آریزونا به چالش می کشد

هابز در پستی در حساب توییتر خود این شکایت را “آخرین تلاش ناامیدانه لیک برای تضعیف دموکراسی ما و بیرون راندن اراده رای دهندگان” خواند. او بیانیه‌ای از مدیر کمپین انتخاباتی خود منتشر کرد که این شکایت را “ساختگی” خواند و گفت که اردوی او بر روی “آماده شدن برای ضربه زدن به زمین در روز اول مدیریت کیتی هابز” متمرکز است.

لیک قبول نکرده است که با بیش از 17000 رای مغلوب هابز شده است.

خطوط رای گیری در برخی از محل های رای گیری پشتیبان شد و به شک جمهوری خواهان دامن زد که برخی از حامیان نتوانستند رای بدهند، اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد که بر نتیجه تاثیر بگذارد. مقامات شهرستان می گویند که همه می توانستند رای دهند و همه آرای قانونی شمارش شد.

شکایت لیک می گوید که جمهوری خواهان به طور نامتناسبی تحت تأثیر مشکلات در شهرستان ماریکوپا قرار گرفتند زیرا آنها در روز انتخابات 3-1 از دموکرات ها رای دادند. رهبران حزب جمهوریخواه از رای دهندگان خود خواسته بودند تا برای رای دادن تا روز انتخابات صبر کنند.

نامزد فرمانداری مورد تایید دونالد ترامپ، شهرستان ماریکوپا را با شکایاتی بمباران کرده است که عمدتاً به مشکل چاپگرها در برخی از مراکز رای‌گیری مربوط می‌شود که منجر به چاپ برگه‌های رای با علامت‌هایی شد که آنقدر سبک بودند که توسط جدول‌نویسان در محل خوانده نمی‌شد.

لیک از مقامات شهرستان ماریکوپا و هابز در سمت فعلی خود به عنوان وزیر امور خارجه آریزونا شکایت کرد.

سوفیا سولیس، سخنگوی دفتر وزیر امور خارجه، گفت که شکایت لیک در حال بررسی است اما هیچ نظر دیگری در مورد این پرونده ندارد.

جیسون بری، سخنگوی کانتی ماریکوپا، از اظهار نظر در مورد درخواست لیک برای حذف نتایج انتخابات این شهرستان در رقابت فرمانداری خودداری کرد. اما او گفت که این شهرستان “به روند رقابت های انتخاباتی احترام می گذارد و مشتاق به اشتراک گذاری حقایق در مورد مدیریت انتخابات عمومی 2022 و کار ما برای اطمینان از اینکه هر رای دهنده قانونی فرصتی برای شرکت در انتخابات دارد.”

در اواخر نوامبر، لیک یک طرح دعوی عمومی ثبت کرد و خواستار ارائه اسناد مربوط به انتخابات توسط شهرستان ماریکوپا شد. او به دنبال شناسایی رای دهندگانی بود که ممکن است در رای دادن با مشکل مواجه شده باشند، مانند افرادی که در بیش از یک مرکز رای گیری ثبت نام کرده اند یا کسانی که برگه رای نامه ای را پس داده اند و همچنین در محل رای گیری ثبت نام کرده اند.

رقابت‌ها برای سرپرست آموزش عمومی و یک کرسی قانونگذاری ایالتی در حومه فونیکس نیز بازگو خواهد شد، اما حاشیه‌ها بسیار بیشتر است.



منبع

از آن زمان قاضی وکلای لیک و فینچم را تحریم کرده و گفته است که آنها «اظهارات واقعی نادرست، گمراه‌کننده و بدون پشتوانه» را در دادخواست خود ارائه کرده‌اند. وکلای دادگستری به دادگاه گفتند که ادعاهای آنها “از نظر قانونی معتبر و با شواهد قوی تایید شده است.”

رقابت برای دادستانی کل یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌ها در تاریخ ایالت بود که کریس مایس دموکرات، تنها با 510 رای از 2.5 میلیون رای، آبه هاماده جمهوری‌خواه را پیشی گرفت.

فینیکس (AP) – کری لیک، جمهوری خواه شکست خورده در رقابت فرمانداری آریزونا، رسماً باخت خود را به کتی هابز دموکرات به چالش می کشد و از دادگاه می خواهد نتایج تایید شده انتخابات را از پرجمعیت ترین شهرستان ایالت حذف کند و یا او را برنده اعلام کند یا دوباره انتخابات را اجرا کند. انتخاب فرماندار در آن شهرستان

در طول تابستان، یک قاضی فدرال همچنین درخواست لیک و مارک فینچم، نامزد شکست خورده جمهوری‌خواه برای وزارت امور خارجه، مبنی بر الزام شمارش دستی همه آرا در انتخابات نوامبر را رد کرد.

هابز در سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه از دادگاه درخواست کرده است تا بازشماری خودکار در سراسر ایالتی را که طبق قانون لازم است در سه مسابقه با کمتر از نیم درصد تصمیم گیری شود.

شکایتی که اواخر روز جمعه توسط لیک تسلیم شد، به صف‌های طولانی و سایر مشکلاتی که مردم هنگام رای دادن در روز انتخابات در شهرستان ماریکوپا تجربه کردند، می‌پردازد. اعتراضی که در دادگاه عالی شهرستان ماریکوپا ثبت شده همچنین ادعا می کند که صدها هزار برگه رای به طور غیرقانونی ریخته شده است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که درست باشد.