دریاچه کاری جمهوری خواه شکاف را در رقابت فرماندار آریزونا کاهش می دهد

دموکرات ها در رقابت های مجلس سنا و وزیر امور خارجه آمریکا در آریزونا پیروز شدند، اما لیک در این رقابت ها بهتر از جمهوری خواهان عمل می کند. لیک، مجری سابق تلویزیون، در بسیاری از ایالت ها به خوبی شناخته شده است و طرفداران پرشور در میان حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به خود جلب کرد.

آسوشیتدپرس هنوز این رقابت را اعلام نکرده است، زیرا هنوز تعداد زیادی رای برای شمارش باقی مانده است تا نتیجه گیری شود که برتری هابز غیرقابل عبور است.

هابز با 26000 رای، یک امتیاز اختلاف پیشتاز بود که حدود 10000 رای نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

در جنوب آریزونا، خوان سیسکومانی، جمهوری‌خواه، پیشتاز خود را نسبت به کرستن انگل، دموکرات، برای یک کرسی باز در مجلس نمایندگان حفظ کرد.

نماینده جمهوری خواه دیوید شوایکرت برای اولین بار پیشتاز شد، اما کمتر از 900 رای از جوین هاج دموکرات در منطقه حومه خانه فینیکس که دموکرات ها امیدوارند بتوانند به آنها کمک کند تا انتظارات را نادیده بگیرند و اکثریت مجلس را به دست آورند، پیشی گرفت.

هر دو مسابقه برای فراخوان خیلی زود بود.



منبع

لیک هرگز در این رقابت پیشرو نبوده است، اما اصرار دارد که با اضافه شدن آرای اولیه در محل های رای گیری، پیشتاز خواهد بود. او اکثریت 99,000 رای گزارش شده در ماریکوپا کانتی را در روز یکشنبه به دست آورد، اما مشخص نیست که بتواند فاصله را با حدود 160,000 رای باقی مانده برای شمارش در سراسر ایالت کاهش دهد یا خیر.

فینیکس (AP) – آخرین رقابت بلاتکلیف کشور برای فرمانداری روز یکشنبه حتی نزدیک‌تر شد، زیرا پیشتازی کتی هابز دموکرات در برابر کری لیک جمهوری‌خواه در رقابت برای رهبری آریزونا کاهش یافت، اما برای اعلام این موضوع خیلی زود بود.

لیک یکی از برجسته ترین منکران انتخاباتی است که در سال جاری نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است. حامیان او به شدت از طولانی شدن شمارش آرا در آریزونا انتقاد کرده‌اند، اما در ایالتی که اکثریت قاطع مردم به برگه‌هایی که از طریق پست دریافت می‌کنند رأی می‌دهند، چیز جدیدی نیست. مقامات کانتی ماریکوپا گزارش دادند که تعداد بی سابقه ای از رای گیری های اولیه در محل رای گیری در روز انتخابات رها شد و شمارش به تاخیر افتاد در حالی که مقامات تایید می کنند که قانونی هستند.