دریاچه ارواح با بارندگی دوباره کالیفرنیا دوباره ظاهر می شود

غرب ایالات متحده توسط قطاری از رودخانه های جوی کوبیده شده است – نوارهای پر از رطوبت که آب را از اقیانوس آرام بر روی خشکی منتقل می کند.

روز سه‌شنبه، NWS به بخش‌هایی از سانفرانسیسکو و مناطق جنوب آن هشدار سیل صادر کرد و از مردم خواست هنگام سفر بسیار مراقب باشند.

هر بارندگی پی در پی خطر سیل را به همراه دارد و زمین نمی تواند آب بیشتری جذب کند.

این منطقه چندین دهه از خشکسالی رنج می برد، اما در زمستان امسال باران و برف زیادی بارید که خاکی که زمانی خشک شده بود اکنون اشباع شده است.

در ادامه می‌افزاید: «چشم‌انداز فزاینده جدی آب بالا در شرایطی که احتمالاً به یک رکورد فصل رواناب رودخانه کینگز تبدیل می‌شود، باعث شده است که سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده (USACE) ناحیه ساکرامنتو برنامه‌های خود را برای شروع یک سیل نادر در بستر قدیمی تولاره اعلام کند.» بیانیه منطقه حفاظت شده رودخانه کینگ (KRCD).

حتی با ظهور بهار در نیمکره شمالی، هیچ وقفه ای برای پرجمعیت ترین ایالت آمریکا وجود نداشت، به طوری که پیش بینی ها 4 اینچ (10 سانتی متر) دیگر باران و تا 4 فوت (120 سانتی متر) برف بر فراز کوه ها را پیش بینی کردند.

دنیل سواین، کارشناس هواشناسی در توییتر گفت: «یک رویداد مهم دیگر… علاوه بر همه چیزهایی که قبلاً رخ داده است، مشکلات بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

سرویس آب و هوای ملی (NWS) در رینو، در سمت شرقی سیرا، با نام “زمستانی که نمی خواهد تمام شود”، گفت که سه شنبه امسال دومین فصل برفی در 77 سال گذشته است.

NWS در هانفورد در توییتر خود نوشت: “سطح آب در رودخانه‌ها، نهرها و نهرها بسیار بالاست. بارش شدید باران زیر 4000 فوت می‌تواند باعث جاری شدن سیل یا بدتر شدن سیل جاری شود.”

دریاچه‌ای که 80 سال پیش خشک شد، به نظر می‌رسید که روز سه‌شنبه دوباره ظاهر شود، زیرا باران هیولایی که در فصل مرطوب زمستان کالیفرنیا انباشته شده است، رودخانه‌های این ایالت را درنوردیده است.

مقامات USACE گفتند: “پیش بینی می شود که آنها به طور نامحدود ادامه داشته باشند و احتمالا تا زمانی در تابستان ادامه خواهند داشت.”

pr-hg/caw



منبع

از آن زمان به‌طور دوره‌ای سیل می‌آید، از جمله در سال 1983 که بارش برف بی‌سابقه کوه‌ها را پوشانده بود، و سال 2023 به رقیب آن کل تبدیل شد.

دریاچه تولار زمانی بزرگترین دریاچه آب شیرین در غرب ایالات متحده بود که عمدتاً از ذوب برف از محدوده سیرا نوادا تغذیه می شد.

انتشارات با سرعت 1500 فوت مکعب در ثانیه… جریان سیلاب را به بستر دریاچه سابق در کینگز کانتی هدایت خواهند کرد.

در دره مرکزی کالیفرنیا، مقامات دستور تخلیه ساکنان جوامع در شهرستان تولار را صادر کردند، جایی که قرار بود دریاچه ای که در حوالی جنگ جهانی دوم خشک شده بود دوباره ظاهر شود.

دریاچه ارواح با بارندگی دوباره کالیفرنیا دوباره ظاهر می شود

اما با توسعه منطقه برای کشاورزی و تغییر مسیر رودخانه ها برای آبیاری، دریاچه کوچک شد و در اواسط قرن بیستم به زمین کشاورزی تبدیل شد.