درون «مرکز انکار انتخابات» تحت حمایت میلیاردرها

Restoration Action همچنین 600,000 دلار به سوپر PAC وابسته به برگزارکننده رالی 6 ژانویه Tea Party Patriots پرداخت کرد. (Uihlein بزرگ‌ترین اهداکننده آن گروه در سال 2020 بود.) با این حال، از بایگانی‌ها مشخص نیست که آیا این کمک مالی در سال 2021 در پنج روزی که گروه در حال سازمان‌دهی تجمع بود، یا در 360 روز پس از آن رویداد به یک حمله مرگبار به سازمان‌دهی شد. کاپیتول.

پولیتیکو گزارش داد که سال گذشته، این گروه با یکی دیگر از اهالی ویسکانسینی – کلتا میچل، نظریه پرداز توطئه و وکیل انتخاباتی طرفدار ترامپ، به نیروها پیوست.

سوبودا در حال حاضر به‌عنوان هماهنگ‌کننده «صداقت انتخابات» برای لیک عمل می‌کند، که ادعاهای نادرست مکرر وی در مورد تقلب در رأی‌دهی باعث خرسندی او از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق شده است و او هنوز هم از اعتراف به شکست خود در انتخابات در برابر کتی هابز خودداری می‌کند. پس از انتخابات، لیک ارتقاء یافت ظاهر سوبودا در جناح راست پادکست.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty

پرونده های جدید میلیاردر دیگری را در پشت دروغ بزرگ فاش می کند

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

و این گروه نیم میلیون دیگر را برای مبارزه با تقلب در رأی‌دهندگان ارسال کرد، که همچنین ادعاهای بی‌اساس مبنی بر تخلف در انتخابات را از جمله در سال 2021 مطرح کرد.

فیشر گفت: «اقدام بازسازی مرکزی برای انکار انتخابات است، از جمله تأمین مالی برخی از بازیگران کلیدی که در حال حاضر دروغ‌های انتخاباتی را در آریزونا مطرح می‌کنند». این یک یادآوری است که پول زیادی پشت فشار برای تضعیف دموکراسی وجود دارد. از طریق Restoration Action و سایر نهادها، مجموعه‌ای از گروه‌هایی که تئوری‌های توطئه انتخاباتی را پیش می‌برند، به معنای واقعی کلمه با ده‌ها میلیون دلار تنها از یک زوج میلیاردر حمایت می‌شوند.»

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

دریاچه کاری متعهد شد که بسیاری از اشتباهات نامشخص خود را پس از شکست خود در انتخابات تصحیح کند.

برندان فیشر، معاون مدیر اجرایی گروه دولت خوب Documented که این پرونده را با دیلی بیست به اشتراک گذاشت، گفت که این افشاگری نشان می دهد که نیروهای ضد دمکراتیک جیب های عمیقی دارند.

آن زوج میلیاردر – دیک و الیزابت اویلین – بزرگترین کمک کنندگان مالی جمهوری خواه برای انتخابات میان دوره ای 2022 هستند. دیلی بیست پیشتر گزارش داده است که اکثریت قریب به اتفاق مشارکت آنها – حدود 80 درصد – به نامزدهایی داده شده است که نتایج انتخابات 2020 را رد کرده یا زیر سوال برده اند.

اما Restoration Action هم کار خودش را کرد. در سند مالیاتی، این گروه بیان می‌کند که در طول سال 2021، از رسانه‌های دیجیتال و پست مستقیم برای پیشبرد «طرح‌نامه برای آمریکا» و «تشویق مشارکت در فرآیند انتخابات» استفاده کرده است.

با این حال، قابل توجه تر از هجوم نقدینگی، افزایش هزینه ها است. این غیرانتفاعی نه تنها درآمد خود را از سال 2020 تا 2021 دو برابر کرد، بلکه شروع به توزیع پول بیشتری نیز کرد. در سال پس از قیام 6 ژانویه، Restoration Action بیش از 9.6 میلیون دلار به اهداف محافظه کارانه اختصاص داد، که بیشتر آنها بر روی پروژه های به اصطلاح “یکپارچگی انتخابات” متمرکز شده بودند. سال قبل، این رقم کمی کمتر از 1.4 میلیون دلار بود.

1.5 میلیون دلار دیگر به صندوق دموکراسی حقوقدانان، یک گروه محافظه کار پول تاریک که مدافع تغییرات در قانون انتخابات است، رفت. در ماه اکتبر، LDF به عنوان بخشی از یک چالش موفقیت آمیز برای بیرون انداختن برگه های رای نامه ای بدون تاریخ، به دادگاه عالی پنسیلوانیا پرونده داد. در ماه گذشته، LDF یک گزارش جداگانه در دادگاه عالی ایالات متحده ارائه کرده بود، و از جمهوریخواهان کارولینای شمالی که می خواهند نظریه «مقامات قانونگذاری ایالتی مستقل» را به کار گیرند – ادعای بحث برانگیز مبنی بر اینکه قانونگذاران ایالتی کنترل نهایی بر نتایج انتخابات را در دست دارند، حمایت کرد. قدرتی که هر دو گروه لیبرال و محافظه کار مورد مناقشه قرار گرفته اند.

ProPublica گزارش داد که مقامات انتخاباتی روش VoteRef را ناقص خوانده اند و سؤالاتی را در مورد قانونی بودن کار آن مطرح کرده اند. (در همان ماه که Restoration Action VoteRef را ایجاد کرد، Uihlein 1.5 میلیون دلار به یک کمیته اقدام سیاسی وابسته به نام “Restoration PAC” طبق پرونده ای در کمیسیون انتخابات فدرال داد.)

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty

در حالی که Restoration Action نیازی به فهرست اهداکنندگان خود ندارد، اما گروه‌هایی را که سرمایه‌گذاری می‌کند افشا می‌کند. و آنها با دلایل حاشیه ای از جمله منکران انتخابات مرتبط هستند.

مرکز سیاست پاسخگو گزارش داد که این گروه در ماه مه 2021 سوار Swoboda شد تا یک شاخه کاملاً کنترل شده به نام بنیاد مرجع رأی دهندگان (VoteRef) را اداره کند. این تنها چند ماه پس از آن بود که او در پی شکست ترامپ به عنوان رئیس عملیات روز انتخابات کمپین او در آریزونا، اطلاعات گمراه‌کننده‌ای را منتشر کرد.

به عنوان یک غیرانتفاعی 501(c)(4)، Restoration Action نیازی به افشای نام اهداکنندگان خود ندارد، اگرچه به شبکه بزرگتر Restoration of America وابسته است که تقریباً منحصراً توسط Uihleins تأمین مالی می شود. و این سند نشان می دهد که در سال 2021، یک اهداکننده ناشناس 19860445 دلار از کل درآمد Restoration Action را به خود اختصاص داده است.

طبق پرونده سالانه IRS در سال 2021، مؤسسه غیرانتفاعی Restoration Action Inc. تحت حمایت Uihlein، جینا سوبودا جمهوری‌خواه آریزونا را به عنوان مدیر اجرایی استخدام کرد و 108750 دلار حقوق به او پرداخت کرد.

سوبودا، یکی از مقامات سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و نایب رئیس حزب جمهوری خواه آریزونا، اکنون به نمایندگی از نامزد فرمانداری حزب جمهوری خواه، کاری لیک، اتهامی نادرست را علیه شمارش آرا در آن ایالت رهبری می کند.

بر اساس این پرونده، در 12 ماه پس از حمله 6 ژانویه به کاپیتول، درآمد Restoration Action به بیش از 20.5 میلیون دلار رسید – دو برابر رقمی که این گروه در سال 2020 به دست آورد، و سال نوری فراتر از حجم 64000 دلاری آن در سال 2019 بود.

برترین دریافت کننده در سال گذشته، سوزان بی آنتونی لیست، قهرمان ضد سقط جنین بود که 3.2 میلیون دلار دریافت کرد. حدود 2 میلیون دلار از آن به یک “کمک مالی محدود” نامشخص اختصاص یافت. در حالی که هدف مشخص نشده است، در فوریه 2021، یک ماه پس از شورش، SBA یک “ابتکار شفافیت انتخابات” را همراه با یک گروه دیگر تحت حمایت Uihlein به نام “پروژه اصول آمریکایی” راه اندازی کرد.

طبق بایگانی IRS، پروژه اصول آمریکایی 900000 دلار از Restoration Action دریافت کرد. APP تبلیغات انتخاباتی لحظه آخری را در آریزونا پخش کرد که سناتور دموکرات مارک کلی و رئیس جمهور جو بایدن را متهم به “هد زدن داروهای خطرناک تراجنسیتی و جراحی بر روی کودکان” کرد. (در دسامبر 2021، توییتر مدیر سیاست و امور دولتی APP را به دلیل یک توییت ضد ترانس تعلیق کرد.)

علاوه بر استخدام Swoboda، این پرونده نشان می‌دهد که حساب‌های Restoration Action برای دومین سال متوالی افزایش یافته است.

دریافت‌کننده دیگر، صندوق ابتکار لیبرتی، 675000 دلار به گروهی اهدا کرد که برای الزامات محدودتر شناسه رای‌دهندگان در میشیگان مبارزه می‌کردند. گروه میشیگان در مجموع 2.2 میلیون دلار جمع آوری کرد که 1.5 میلیون دلار از خود Uihlein درآمد.

Dick Uihlein، ماگادونور جناح راست، ده‌ها میلیون دلار به منکران انتخابات پرداخت کرده است، اما پرونده‌ای که قبلاً گزارش نشده بود نشان می‌دهد که او نیز با یکی از آنها همکاری کرده است.

سال را با 4,725,671 دلار برای انتقال به میان‌ترم به پایان رساند.

VoteRef تلاش های خود را نه تنها در آریزونا، بلکه در غرب میانه متمرکز کرده است. (خانواده Uihlein در ایلینوی زندگی می‌کنند و بخش اعظم بخشش خود را در ویسکانسین متمرکز کرده‌اند.) در سال گذشته، VoteRef اطلاعات شخصی میلیون‌ها رای‌دهنده را به عنوان بخشی از تلاشی گسترده‌تر برای توانمندسازی اعضای عمومی برای جستجوی «خطاهای» ادعایی افشا کرده است. ” در فهرست رای دهندگان (برخی ایالت ها انتشار فهرست ثبت نام رای دهندگان را غیرقانونی می دانند.)

بزرگترین کمک کننده حزب جمهوری خواه برای منکران انتخابات جایگاهی نرم دارد

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.