درخواستی برای دفاع از محدودیت های سقط جنین در مینه سوتا وجود ندارد

ارائه دهندگان سقط جنین در مینه سوتا پیش از این نیز شاهد افزایش شدیدی از نقاط دورتر مانند تگزاس، اوکلاهما و آلاباما بودند، حتی قبل از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده در اواخر ماه گذشته رو علیه وید را لغو کرد. آنها می گویند خیلی زود است که حدس بزنیم که تصمیم روز دوشنبه تا چه حد ممکن است این امر را تسریع کند، اما آنها موافق هستند که این تصمیم به آنها کمک زیادی به مقابله خواهد کرد.



منبع

مخالفان سقط جنین و جمهوری خواهانی که امیدوارند الیسون را در انتخابات نوامبر برکنار کنند، از او خواسته بودند که به این حکم اعتراض کند و گفته بودند که او به عنوان افسر ارشد اجرای قانون موظف است این کار را انجام دهد.

الیسون، یک دموکرات که از حقوق سقط جنین حمایت می کند، تصمیم خود را “در جهت منافع عمومی و … تصمیم قانونی درست” خواند.

او همچنین قانونی را حذف کرد که فقط پزشکان می‌توانند سقط جنین انجام دهند، حرکتی که انتظار می‌رود در نهایت دسترسی به سقط جنین در ایالت را که به جزیره‌ای برای سقط جنین قانونی در غرب میانه بالا تبدیل شده است، تسهیل کند.

او گفت: “من در تمام طول این مدت روشن کرده ام که دیدگاه شخصی من این بوده است که قوانین مورد چالش سیاست عمومی خوبی نبوده اند.” با این حال، من به شدت از آن قوانین دفاع کرده‌ام.»

توماس گیلیگان، قاضی شهرستان رمزی در 11 ژوئیه یک سری از محدودیت‌های سقط جنین را در طول سال‌ها لغو کرد، از جمله یک دوره انتظار اجباری 24 ساعته و الزام به اطلاع هر دو والدین قبل از انجام سقط جنین.

مینیاپولیس (AP) – دادستان کل، کیت الیسون، روز پنجشنبه گفت که او برای حکمی که اکثر محدودیت‌های مینه‌سوتا در مورد سقط جنین را مغایر با قانون اساسی لغو می‌کند، تجدیدنظر نخواهد کرد و گفت که این ایالت قبلاً زمان و پول کافی را صرف این پرونده کرده است و بعید است که برنده شود. به هر حال درخواست تجدید نظر

الیسون در بیانیه خود در روز پنجشنبه گفت که دفتر او 600000 دلار برای دفاع از قوانین در طول سه سال دعوی قضایی هزینه کرده است. او همچنین خاطرنشان کرد که درخواست تجدیدنظر پرونده را به گیلیگان بازگرداند، همان قاضی که قوانین را باطل کرد.