دختر یکی از محکومان اغتشاش 6 ژانویه می گوید که ترامپ با خانواده من مانند پیاده های یکبار مصرف رفتار کرد و ما را از هم جدا کرد.

پیتون معتقد است که خانواده او – و دیگرانی مانند آنها – به عنوان “پیاده های یکبار مصرف” در یک جنگ قدرت رفتار شده اند.

حتی با وجود اینکه پدرش زندانی است و برادرش از خانواده جدا شده است، پیتون گفت که نوری را در انتهای تونل می بیند و معتقد است که خانواده اش می توانند به موقع شفا پیدا کنند.

پس از شورش کنگره در سال 2021، گای رفیت، 49 ساله، به ویلی، حومه دالاس بازگشت و به جکسون و پیتون 16 ساله آن زمان گفت که اگر او را تحویل دهند، “خائن” خواهند بود.

او گفت که حکم زندان برای ترامپ «مسئولیتی برای ایجاد یک سابقه واقعی برای آینده ما به عنوان یک ملت برای محافظت از همه خانواده‌های آمریکایی و خود دموکراسی است».

ترامپ

برای پیتون رفیت، 18 ساله، آنچه که با مناظره‌های اطراف میز شام آغاز شد، با فروپاشی خانواده‌اش و دریافت طولانی‌ترین حکم زندان برای پدرش به دلیل مشارکت در شورش کنگره الهام گرفته از ترامپ، به پایان رسید.

در چند سال گذشته، خانواده ها و دوستی ها با ظهور دیدگاه های افراطی، اطلاعات نادرست و تئوری های توطئه نابود شده اند.

گای رفیت به دلیل مشارکت در شورش کنگره به هفت سال زندان محکوم شد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در چند ماه اول ریاست جمهوری ترامپ انجام شد، نشان داد که 16 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که پس از انتخابات 2016 ارتباط خود را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود متوقف کرده اند.

    پیتون گفت: «فکر می‌کنم فقط برای رئیس‌جمهور سابق ترامپ است که محکوم شود و طولانی‌ترین دوران محکومیت خود را در مورد حوادثی که در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ رخ داد، سپری کند».

    پیتون در پیامی به اینسایدر گفت: ما نمونه ای از این هستیم که چگونه خانواده مدرن آمریکایی با افزایش جو سیاسی شکننده تر می شوند. حمایت کافی از خانواده های آمریکایی در برابر تأثیر تبلیغات و اطلاعات نادرست وجود ندارد.»

    رادیکال کردن بابا

    پیتون رفیت (L) و پدرش گای رفیت (راست)، که طولانی‌ترین محکومیت را برای یک شورشگر در کنگره محکوم شده است.

    خانواده رفیت، از سمت چپ، سارا، پیتون و جکسون

    پیتون گفت که از هم پاشیدگی خانواده او با فریادهای خشمگینانه بین پدر و فرزندان شروع شد و زمانی تکمیل شد که برادرش جکسون رفیت که در آن زمان 18 سال داشت پدرش را به اف بی آی تسلیم کرد.

    این جنبش بر این افسانه متمرکز است که تنها 3 درصد از استعمارگران در طول جنگ انقلاب می جنگیدند. اعضا خود را «نسخه‌های امروزی آن انقلابیون» می‌دانند که به جای بریتانیا، علیه دولت مستبد آمریکا می‌جنگند.

    او گفت: “به عنوان یک خانواده، ما نیازی به درک کامل یکدیگر نداریم، اما قدردانی از تفاوت های یکدیگر درس زیبایی است که بدون قضاوت، درک ما را گسترش می دهد.”

    خانواده Reffitt در سال 2006.پیتون رفیت

    رئیس جمهور سابق ترامپ به طور کامل مسئول اقدامات پدرم در آن روز در 6 ژانویه نیست. با این حال، به نظر من، من معتقدم که او از زبانی هماهنگ استفاده کرده است که از فرافکنی زیرآگهی استفاده می کند، که منجر به روز و روز آن می شود، که به روشی واقعی دور می زند. او در متنی به اینسایدر گفت.

    عکسی از خانواده Reffitt، از جمله Guy Reffitt

    دونالد ترامپ در راهپیمایی در میسوری در 5 نوامبر 2018.جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    پیتون رفیت، سمت چپ. پدر او، گای رفیت، درست است، به دلیل مشارکت در شورش های کنگره، طولانی ترین حکم را تا کنون محکوم کرده است.پیتون رفیت، فیلم FBI/Fox News

    پیتون و خواهرش سارا، بلافاصله پس از محکومیت پدرشان، روی پله‌های دادگاه، سعی کردند جلوی دوربین‌های تلویزیونی آنچه را که برای خانواده‌شان اتفاق افتاده است بفهمند. زمانی که پیتون به خبرنگاران گفت: «اگر پدرم این مدت در زندان باشد، ترامپ مستحق حبس ابد است، آنها در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی پخش شدند».

    زن جوان اهل تگزاس گفت: زندگی خانوادگی آمریکایی در عصر ترامپ ابعادی سمی به خود گرفته است.

    گای رفیت در اول آگوست به هفت سال و سه ماه حبس محکوم شد که طولانی‌ترین حکم زندانی است که تاکنون هر یک از شورشیان کنگره دریافت کرده‌اند. NBC گزارش داد که او به اتهام حمل سلاح به کنگره، دخالت در کار پلیس و تهدید فرزندانش مجرم شناخته شد.

    از چپ، پیتون، سارا و جکسون رفیت.پیتون رفیت

    • او گفت که “خانواده مدرن آمریکایی با افزایش جو سیاسی شکننده تر می شود.”

    اما جکسون پیش از این در دسامبر 2020، پس از نگرانی فزاینده از لفاظی های جناح راست افراطی پدرش، به FBI اطلاع داده بود.

    دختر او به اینسایدر گفت: «فقط رئیس جمهور سابق ترامپ محکوم خواهد شد».

  • گای رفیت بخشی از یک جنبش شبه نظامی به نام سه درصد بود که بسیاری از آنها به شورش 6 ژانویه پیوستند.

    بر اساس نظرسنجی خبری IPSOS و ABC، اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ باید برای 6 ژانویه متهم شود، به پیتون پیوسته است.

    ژاکلین هاموند، 47 ساله، متصدی بار در اشویل، کارولینای شمالی، که ارتباطش را با مادرش، کارول، حامی ترامپ قطع کرده بود، به رویترز گفت: “ترامپ مانند کاتالیزور زلزله ای است که دو قاره فکری را تقسیم کرد. زمانی که زمین تقسیم می شود. مانند آن، دیگر راه برگشتی وجود ندارد.”