دختر دوترته به عنوان معاون رئیس جمهور فیلیپین سوگند یاد کرد

مارکوس جونیور و سارا دوترته در یک پلتفرم مبهم از وحدت ملی مبارزات انتخاباتی را انجام دادند و نتوانستند به طور واضح به درخواست‌های فعالان برای انجام اقداماتی برای محاکمه بزرگ دوترته پس از بازنشستگی از سیاست پاسخ دهند.

دوره ریاست جمهوری دوترته با یک کمپین وحشیانه ضد مواد مخدر مشخص شد که باعث شد هزاران مظنون عمدتاً زیر سن قانونی توسط پلیس یا شبه نظامیان کشته شوند. قتل های مرتبط با مواد مخدر توسط دادگاه کیفری بین المللی به عنوان جنایت احتمالی علیه بشریت بررسی می شود.

با این حال، مجموعه آموزشی اولین پلتفرم سیاست ملی خود را فراهم می کند، به ویژه با برنامه ریزی برای از سرگیری کلاس های بدنی به زودی پس از اینکه کشور تحت تأثیر دو سال شیوع همه گیر ویروس کرونا و قرنطینه قرار گرفت.

دوترته که یک لباس سنتی سبز به تن داشت، پس از ادای سوگند در سخنرانی خود گفت: “من بهترین یا باهوش ترین در فیلیپین و جهان نیستم، اما هیچ کس نمی تواند به عنوان یک فیلیپینی بر سختی قلب من ضربه بزند.” در مقابل یکی از قاضی دادگاه عالی، دستش را روی کتاب مقدسی که مادرش نگه داشته بود، تکیه داده بود.

دوترته با اشاره به آرایی که به دست آورد و تشویق هزاران حامی خود را به همراه داشت، گفت: صدای 32.2 میلیون فیلیپینی بلند و واضح بود – با پیام خدمت به سرزمین مادری.

رئیس جمهور رودریگو دوترته، 77 ساله، در مراسم شدیدا محافظت شده در یک میدان عمومی در نزدیکی شهرداری شهر بندری داوائو، که در اواخر دهه 1980 شهردار دیرینه ای نیز بود، افراد VIP را رهبری کرد. خانواده متوسط ​​او یک سلسله سیاسی قدرتمند ساختند. در منطقه پرآشوب جنوب، که مدت‌ها توسط شورش‌های کمونیست‌ها و مسلمانان و رقابت‌های سیاسی خشونت‌آمیز با مشکل مواجه بود.

انتخابات در فیلیپین مدت‌هاست که تحت سلطه سیاستمدارانی از همان گروه‌های خونی بوده است. حداقل 250 خانواده سیاسی در سراسر کشور قدرت را در انحصار خود دارند، اگرچه این قبیل سلسله ها توسط قانون اساسی منع شده اند. کنگره – که مدتها توسط اعضای قبایل قدرتمندی که هدف تحریم قانون اساسی قرار گرفته اند کنترل می شود – در تصویب قوانین لازم برای تعریف و اجرای این ماده شکست خورده است.

و همچنین معاون رئیس جمهور، او موافقت کرد که به عنوان منشی آموزش و پرورش خدمت کند، اگرچه بحث هایی وجود داشت که ترجیح اولیه او رهبری وزارت دفاع ملی بود که یک پله سنتی برای ریاست جمهوری بود.

دوترته یک دوره پزشکی را گذراند و در ابتدا می‌خواست پزشک شود، اما پس از آن وارد رشته حقوق شد و متقاعد شد که از سال 2007 وارد سیاست شود، زمانی که سه سال بعد به عنوان معاون شهردار و شهردار داوائو انتخاب شد.

پیروزی انتخاباتی سارا دوترته و مارکوس جونیور، گروه های چپ و حقوق بشر را به دلیل ناتوانی آنها در اعتراف به جنایات گسترده حقوق بشری که در زمان پدرانشان، از جمله فردیناند مارکوس، دیکتاتور فقید رخ داده، نگران کرده است.

او روز شنبه از حامیان خود در داوائو تشکر کرد و گفت که تصمیم دارد مراسم تحلیف خود را در یکی از توسعه یافته ترین شهرهای کشور برگزار کند تا غرور خود را به عنوان یک سیاستمدار استانی جنوبی که به یک مقام عالی در سطح ملی ارتقا یافته است، نشان دهد.

در سال 2011، زمانی که از او در حال ضرب و شتم یک کلانتر دادگاه که علیرغم درخواست او برای مهلت کوتاه، در تخریب یک محله فقیر نشین به رهبری پلیس کمک می کرد، مورد توجه ملی قرار گرفت. این مقام دادگاه از ناحیه چشم و صورت مشکی آسیب دید و توسط محافظانش به بیمارستان منتقل شد.

در حالی که سارا دوترته، 44 ساله، درخواست های پدرش و حامیانش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است، اما نامزدی آینده را رد نکرده است. او در نظرسنجی های پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در صدر قرار گرفت و مانند مارکوس جونیور با اختلاف زیادی پیروز شد.

سارا دوترته با وجود اختلافات عمومی با پدرش، یک سال قبل از انتخابات 2016 موهای خود را به نشانه حمایت از نامزدی خود تراشید.

مراسم تحلیف در زادگاه آنها داوائو، در جنوب کشور، جایی که او شهردار مستعفی است، دو هفته قبل از شروع به کار او در 30 ژوئن برگزار می شود، همانطور که در قانون اساسی فیلیپین مشخص شده است. رئیس جمهور منتخب فردیناند مارکوس جونیور، معاون دوترته، در 30 ژوئن در مانیل سوگند یاد خواهد کرد.

او به لطف قول جسورانه اما شکست خورده برای از بین بردن مواد مخدر و فساد غیرقانونی در عرض سه تا شش ماه و تهدیدهای عمومی دائمی برای کشتن قاچاقچیان مواد مخدر، با اختلاف زیادی برنده دوره شش ساله شد.



Source link

مانیلا، فیلیپین (AP) – سارا دوترته، دختر رئیس‌جمهور فعلی پوپولیست فیلیپین، روز یکشنبه پس از پیروزی قاطع در انتخابات که علیرغم سابقه پدرش در پرونده حقوق بشری که هزاران مظنون به مواد مخدر را در پی داشت، به عنوان معاون رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد. به ضرب گلوله کشته شد

یکی از پسران رئیس جمهور، سباستین دوترته، جانشین خواهرش به عنوان شهردار داوائو خواهد شد و پسر دیگر، پائولو دوترته، در انتخابات 9 مه، کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورد. پدر فقید رئیس جمهور فعلی، فرماندار سابق داوائو بود.

مادر سه فرزند که هوادارانش از آن به عنوان “ایندی سارا” یاد می کردند، خواستار اتحاد ملی و فداکاری به خدا شد و از فیلیپینی ها خواست تا از میهن پرستی قهرمان ملی کشور، خوزه ریزال، الگوبرداری کنند. او به مشکلات اجتماعی طولانی مدتی که کودکان فیلیپینی با آن روبه‌رو هستند از جمله فقر، خانواده‌های از هم گسیخته، مواد مخدر غیرقانونی، قلدری و اطلاعات نادرست آنلاین اشاره کرد و از والدین خواست تا ارزش‌های درستکاری، نظم، احترام به دیگران و شفقت را ریشه‌دار کنند.