دان بولدوک، متحد ترامپ، برنده مقدماتی مجلس سنا در نیوهمپشایر شد

بولدوک، کهنه سرباز جنگ در افغانستان، سونونو را “همدرد کمونیست چین” نامیده و از نظریه توطئه بی اساس که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات 2020 پیروز شده است، پذیرفته است.

دون بولدوک در حالی که افراد روی صندلی‌های تاشو به آن‌ها نگاه می‌کنند، با دست‌های دراز می‌ایستد.  تابلوی یکنوع بازی شبیه لوتو و علائم انتخابات در پس زمینه دیده می شود.

سونونو افزود: «این که آنها با آن مشکلی نداشتند مرا آزار می داد.



منبع

جمهوری خواهان سعی کرده بودند سونونو را برای شرکت در این کرسی استخدام کنند. با این حال، سونونو نپذیرفت و در عوض در رقابتی که انتظار می‌رود برای او رقابت آسانی باشد، برای انتخاب مجدد امسال شرکت می‌کند.

دان بولدوک، نامزد جمهوری خواهان برای سنا در نیوهمپشایر، در جریان یک گردهمایی مبارزاتی در سالن لژیون آمریکایی. (جاش رینولدز برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

ژنرال بازنشسته ارتش، دان بولدوک، در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای سنا در نیوهمپشایر پیروز شد و به طور بالقوه شانس حزب جمهوریخواه برای شکست سناتور دموکرات مگی حسن را در نوامبر به خطر انداخت.

ژست های دونالد ترامپ هنگام گلف زدن در باشگاه ملی گلف ترامپ در استرلینگ، ویرجینیا، در 13 سپتامبر. (برنده مک نامی/گتی ایماژ)

سونونو، همکار جمهوری خواه، ماه گذشته در یک مصاحبه رادیویی از بولدوک انتقاد کرد. او یک نامزد جدی نیست، او واقعاً نیست. اگر او نامزد می شد، من شک ندارم که برای به دست آوردن آن کرسی کار سخت تری داشتیم.» فرماندار گفت.

نظرسنجی اخیر نشان داده است که بولدوک با برتری رو به کاهش – در عین حال قابل توجه – نسبت به مورس روبرو شده است. و اگرچه بولدوک تنها 600000 دلار جمع آوری کرده بود و 83000 دلار در دست داشت، احتمالاً از تبلیغات دموکرات ها برای حمله به مورس سود می برد. در تعدادی از رقابت‌ها در سراسر کشور، گروه‌های دموکرات برای تقویت نامزدهای راست افراطی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه تلاش کرده‌اند، یک استراتژی مخاطره‌آمیز که دموکرات‌ها امیدوارند به آن‌ها در جلوگیری از شکست در نوامبر امسال کمک کند.

طبق گزارش Examiner، Sununu گفت: پیام تقریباً هر سناتور جمهوری‌خواه که با آنها چت کرده است – و او با اکثر آنها چت کرده است – این بود که آنها قصد دارند با اکثریتی که برای پیروزی در نوامبر امسال مبارزه می‌کنند، کاری بیشتر از ممانعت از رئیس جمهور جو انجام دهند. بایدن تا «امیدوارم» در سال 2024 یک جمهوری خواه را وارد کاخ سفید کند.

در ژانویه، سونونو به واشنگتن اگزمینر گفت که قصد دارد حسن را به چالش بکشد تا زمانی که با دیگر سناتورهای جمهوری خواه در مورد برنامه های آنها برای انجام کاری تا انتخابات 2024 صحبت کند.

من نامه ای را با 120 ژنرال و دریاسالار دیگر امضا کردم مبنی بر اینکه دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شد و لعنتی، من در کنار آن ایستاده ام. [it]بولدوک در یک مناظره ماه اوت گفت. در طول آن مناظره، بولدوک همچنین گفت که از لغو اصلاحیه هفدهم، که امکان انتخاب مستقیم سناتورها را فراهم می‌کند، حمایت می‌کند و پیشنهاد کرد که آماده لغو FBI است.

پیروزی حسن در سال 2016 با کمترین اختلاف، حدود هزار رای یا 0.14 درصد به دست آمد، در حالی که هیلاری کلینتون ترامپ را در نیوهمپشایر با اختلاف مشابه شکست داد. پرزیدنت بایدن در سال 2020 به راحتی برنده ایالت شد و ترامپ را با 7 امتیاز شکست داد.

بولدوک بر چاک مورس، رئیس جمهور سنای ایالت، کاندیدای مورد نظر جمهوریخواهان میانه رو مانند کریس سونونو، فرماندار محبوب ایالت، که هفته گذشته از مورس حمایت کرده بود، پیروز شد. مورس که از سوی گروهی همسو با میچ مک کانل، رهبر اقلیت مجلس سنای جمهوری خواه حمایت می شد، صبح چهارشنبه پذیرفت.

ترامپ در یک سری پست صبح چهارشنبه در سایت رسانه اجتماعی خود Truth Social به بولدوک تبریک گفت و او را “یک جنتلمن بزرگ” خواند و جشن گرفت که “ترامپ ترین” مردم شب گذشته در نیوهمپشایر پیروز شدند. کارولین لیویت، کارمند سابق مطبوعاتی کاخ سفید ترامپ، در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای ناحیه اول ایالت پیروز شد و کریس پاپاس، نماینده دموکرات را به چالش خواهد کشید.

دونالد ترامپ در حالی که یک پیراهن چوگان سفید و کلاه قرمزی به نام Make America Great Again به تن دارد، مشت خود را بالا می‌گیرد.

سونونو گفت: “همه آنها در بیشتر موارد از سرعتی که در آن هیچ کاری انجام نمی دادند راضی بودند.” «خیلی واضح بود که ما فقط باید دو سال این خط را حفظ کنیم. خوب، پس من فقط دو سال سد راه خواهم بود. این کاری نیست که من انجام می دهم.»

ترامپ رسماً هیچ نامزدی را در رقابت‌های انتخاباتی تایید نکرده بود، اما اوایل ماه جاری از بولدوک به نفع خود صحبت کرد و در یک مصاحبه رادیویی گفت: «او چیزهای بزرگی گفت، مرد قوی، مرد سرسخت. من فکر می کنم او هم خیلی خوب کار می کند. من شنیدم که او بلند شده است، او کاملاً بیدار است.

سونونو در سرمقاله رهبر اتحادیه نیوهمپشایر در روز یکشنبه نوشت: «جای تعجب نیست که دموکرات‌ها از چاک مورس می‌ترسند. آن‌ها آنقدر از این که چاک مورس در مقابل سناتور حسن قرار بگیرد می‌ترسند که متحد لیبرال او، سناتور چاک شومر، در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان ما دخالت می‌کند و بیش از 3 میلیون دلار برای حمله دروغین به چاک مورس خرج می‌کند. این باید تمام آنچه را که باید بدانید به شما بگوید.»

حسن، فرماندار سابق که برای اولین بار در سال 2016 به مجلس سنا انتخاب شد، به عنوان یکی از آسیب پذیرترین دموکرات ها برای انتخاب مجدد در سال جاری دیده می شود. نظرسنجی کالج سنت آنسلم در ماه گذشته نشان داد که محبوبیت او 44٪ است و تنها 39٪ از پاسخ دهندگان گفتند که او شایسته انتخاب مجدد است.