دانشمندان می ترسند که ما برای کابوس نوع جدید کووید آماده نیستیم

اما این فرمول‌های جدید کاملاً آماده نیستند. هر دو شرکت مدرنا و فایزر در نیویورک، آزمایش‌های گسترده‌ای را از واکسن‌های چند ظرفیتی خود انجام داده‌اند، اما سازمان غذا و داروی ایالات متحده هنوز در حال بررسی دقیق داده‌ها است.

اینکه آیا FDA ترکیب‌های جدید واکسن را تأیید می‌کند یا نه، پیش‌شرطی برای آژانس‌های بهداشتی در بسیاری از کشورهای دیگر برای انجام همین کار، می‌تواند به این بستگی داشته باشد که آیا یک نوع فرار ایمنی ظاهر می‌شود یا نه. سوارتزبرگ گفت که jabs های جدید می توانند تا حدود یک ماه دیگر تاییدیه FDA را دریافت کنند.

هیچ‌کس انتظار دور دیگری از قرنطینه‌های بزرگ را ندارد، حتی با وجود شکل جدیدی از کووید که در سراسر سیاره به‌وجود آمده است. در عوض، بهترین ابزار ما در برابر Pi، Rho یا Sigma ممکن است فرمول‌های جدید واکسن‌های پیام‌رسان-RNA از Moderna و Pfizer باشد.

موج BA.1 منجر به دو جهش کوچکتر در مواردی شد که زیرمجموعه‌های جدید Omicron روی کار آمدند. موارد BA.1 در فوریه فروکش کرد. BA.2 آنها را در ماه مارس به عقب راند. عفونت BA.2 در ماه مه کاهش یافت. BA.5 آنها را در ژوئن به عقب راند.

هر دو نتیجه ممکن است. تنها چیزی که کارشناسان انتظار ندارند این است که کووید فقط… ناپدید شود. جان سوارتزبرگ، استاد بازنشسته بیماری‌های عفونی و واکسن‌شناسی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کالیفرنیا-برکلی، به Daily Beast گفت: «ویروس همیشه راهی برای زنده ماندن پیدا می‌کرد. من چیزی نمی بینم که نشان دهد این کار را ادامه نخواهد داد.»

افزایش BA.5 با 1.6 میلیون مورد جدید در 20 ژوئیه و 4500 مرگ در 27 ژوئیه به اوج خود رسید. اکنون عفونت ها و مرگ و میرها تقریباً در همه جاهایی که ژاپن نیست کاهش یافته است.

سرعت آمدن آن موج و شدت وخیم شدن آن احتمالاً به رقابت ژنتیکی بین جهش‌های مختلف ویروس کرونا مربوط می‌شود. اگر خوش شانس باشیم، یک نوع خفیف ویروس برنده می شود – و برای ما وقت می گیرد تا برای یک آن آماده شویم بدتر شکلی از ویروس که تقریباً به طور قطع، دیر یا زود در راه است.

و مهلت موقت است. اگر 32 ماه گذشته راهنما باشد، موج بعدی کووید در زمستان امسال ایجاد خواهد شد. تنها متغیر شکل ویروس است. آیا شکل غالب بعدی SARS-CoV-2 چهارمین زیرشاخه اصلی Omicron است؟ یا یک نوع کاملا جدید؟

BA.5 سومین زیر متغیر اصلی Omicron است که خود سومین گونه اصلی ویروس بعد از آلفا و دلتا است. BA.1، خط پایه Omicron، در اواخر سال گذشته غالب شد و جایگزین اشکال دلتا شد.

اگر فرزند دیگری از Omicron در چند ماه آینده غالب شود، این روند باید ادامه هید. وجود دارد شاید افزایش چند هفته ای موارد باشد. اما مرگ ها ممکن فقط کمی افزایش یابد.

این «چیزی کاملاً متفاوت» هنوز در نظارت ویروسی نشان داده نشده است، به این معنی که BA.2.75 ممکن است شروع خوبی داشته باشد.

با این حال، تا زمانی که Omicron و فرزندانش مسلط هستند، این احتمال وجود دارد که موج کووید بعدی موج نسبتاً کوچکی باشد. این به ما زمان می‌دهد تا برای موج بعد از آن آماده شویم – و با گذشت زمان، احتمال اینکه در نهایت برخی از گونه‌های سیستم ایمنی فرار کنند، افزایش می‌یابد.

اما BA.1 بود مسیر مسری تر از دلتا برخی از اپیدمیولوژیست ها آن را به عنوان قابل انتقال ترین ویروس تنفسی که تا به حال دیده اند توصیف کردند. BA.1 موج بی سابقه ای از عفونت ها را ایجاد کرد که در 19 ژانویه به نزدیک به 4.1 میلیون مورد جدید در سراسر جهان رسید.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

MRNA ذاتاً انعطاف پذیر است. این یک سیستم تحویل plug-and-play برای تکه‌های کوچک مواد ژنتیکی است که پاسخ ایمنی خاصی را تحریک می‌کند. ماده ژنتیکی را تغییر دهید و واکسن و آنتی بادی هایی که القا می کند را تغییر می دهید.

اما اگر Pi، Rho یا Sigma را دریافت کردیم، برای فاجعه احتمالی آماده شوید.

مایکل موج یک نوع اصلی فرار ایمنی را مدلسازی کرد. اینکه چقدر بد می شود بستگی به این دارد که آیا نوع جدید از آنتی بادی های ناشی از واکسن، آنتی بادی های طبیعی ناشی از عفونت گذشته یا هر دو طفره می رود. مایکل گفت: «اگر فرار سیستم ایمنی روی هر دو نوع ایمنی به طور مشابه عمل کند، آنگاه امواج تکراری بسیار بزرگی را دریافت خواهید کرد که بسته به سرعت و قدرت دقیق فرار ایجاد می‌شوند.

اپیدمیولوژیست ها آن را “فرار ایمنی” می نامند. وقتی صحبت از ویروس ها به میان می آید، این یک سناریوی کابوس است.

تصویرسازی عکس توسط The Daily Beast/Getty

چگونه COVID می تواند شما را با هر عفونت مجدد بدتر کند

تصویرسازی عکس توسط The Daily Beast/Getty

اگر ما هستیم بد شانساون بدتر زودتر میاد

مایکل به Daily Beast گفت: «ایمنی اکتسابی طبیعی طولانی‌مدت است و در مدل‌های ما تا 2.5 سال تخمین زده می‌شود و بنابراین عفونت‌های جدید عمدتاً در افرادی ایجاد می‌شود که ایمنی ناشی از واکسن خود را از دست می‌دهند که سریع‌تر از بین می‌رود.» “این منجر به افزایش و کاهش مداوم اما کوچکتر موارد می شود، نوسانات یا نوسانات در طول زمان به تدریج از نظر اندازه کوچکتر می شوند تا زمانی که به یک حالت ثابت بومی ظاهری برسند.”

کریستین اندرسن، مدیر ژنومیک بیماری های عفونی در موسسه ترجمه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، به Daily Beast گفت BA.5.2 شکل کمی جهش یافته BA.5 است و احتمالاً مزایای کافی برای رقابت با سلف خود را ندارد. “بنابراین من فکر می کنم که شاهد BA.2.75 یا چیزی کاملاً متفاوت خواهیم بود.”

موجی از عفونت‌های کووید ناشی از زیرشاخه BA.5 اوج گرفته است. در سراسر جهان، روزانه موارد جدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در حال کاهش است.

کاهش نسبی کووید، آنچه را که طبق استانداردهای پیش از همه‌گیری ما هنوز رنج و عذاب گسترده است، رد می‌کند. این کاملاً بازتابی از آن چیزی است که در چند سال گذشته با آن مواجه بوده‌ایم که می‌توانیم در وضعیتی باشیم که روزانه بیش از 120000 عفونت جدید شناخته شده، بیش از 43000 بستری در بیمارستان با 5000 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و 450 مرگ و میر در روز وجود داشته باشد. [in the U.S.] آنتونی آلبرگ، اپیدمیولوژیست دانشگاه کارولینای جنوبی، به دیلی بیست گفت و در ذهنیتی باشید که فکر می کنیم، “این خیلی بد نیست، ما بدتر از آن را دیده ایم.”

BA.5، شاخه‌ای از نوع اولیه Omicron، زمانی که اپیدمیولوژیست‌ها شروع به جستجوی نسخه‌ای از COVID که ممکن است بیاید، هنوز غالب بود. بعد از BA.5. آنها دو احتمال اصلی را شناسایی کرده اند.

تمایز خیلی مهم است. همه رده‌های فرعی Omicron دارای جهش‌های کلیدی خاصی هستند، به ویژه در اطراف پروتئین اسپایک ویروس، بخشی از پاتوژن که به آن کمک می‌کند تا به سلول‌های ما نفوذ کند و آن را آلوده کند.

در حال حاضر میلیاردها نفر دارای آنتی بادی هایی هستند که آن جهش ها را تشخیص می دهند، چه آنتی بادی ها از یکی از واکسن های ایمن و بسیار مؤثر باشند یا از عفونت های گذشته. این افزایش مداوم ایمنی در دو سال گذشته است که حتی با افزایش نرخ عفونت، میزان مرگ و میر را پایین نگه داشته است. بسیاری از مردم از زمستان گذشته به کووید مبتلا شده اند – برخی برای بار دوم یا سوم. بیشتر موارد خفیف داشتند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

گونه‌های جدید ویروس از طریق جهش‌های رادیکال غالب می‌شوند که به طور قابل توجهی نحوه رفتار پاتوژن را تغییر می‌دهند و آن را نسبت به پیشینیان خود برتری می‌دهند. با هر نوع جدید، این احتمال وجود دارد که آنقدر تغییر کند که آنتی بادی های ما دیگر آن را تشخیص ندهند. به گفته آلبرگ، «یک تغییر ژنتیکی بزرگ که توانایی آن را برای آلوده کردن انسان‌ها بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون و عفونت‌های قبلی تا حد زیادی افزایش می‌دهد».

اگر کارت وحشی وجود داشته باشد، ممکن است BA.4.6 باشد، یک زیرمجموعه از BA.4، که پسرعموی نزدیک BA.5 است. سوارتزبرگ گفت: “ما از نظر ساختار چیز زیادی در مورد .4.6 نمی دانیم.” این امکان وجود دارد که BA.4.6 برای فرار سیستم ایمنی قابل توجهی جهش یافته باشد، علیرغم اینکه فقط یکی دیگر از زیرمجموعه های Omicron است. ما می‌توانیم برای یک زیرمجموعه جدید Omicron آرزو کنیم که در فرار از مصونیت بسیار موفق باشد [that] این می تواند یک مشکل جدی برای ما باشد.»

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

واکسن‌های mRNA فعلی برای نوع آلفا طراحی شده‌اند، اگرچه هنوز هم در برابر دلتا و اومیکرون به خوبی عمل می‌کنند. Pfizer و Moderna با پیش‌بینی اینکه یک نوع فرار ایمنی در راه است، هر دو بر روی فرمول‌های واکسن «چند ظرفیتی» جدید با اثربخشی گسترده‌تر در برابر طیف وسیع‌تری از انواع SARS-CoV-2 کار می‌کنند.

بدیهی است که تنظیم کننده ها ترجیح می دهند فرمول های جدید را بدون فشار ناشی از افزایش شدید عفونت ها و مرگ و میرها مطالعه کنند. و اگر موج بعدی یک موج BA.2.75 باشد به جای چیزی که به طور بالقوه بسیار بدتر است، ممکن است آن را دریافت کنند.

BA.1 به اندازه دلتا کشنده نبود، بیشتر به دلیل ایمنی گسترده از واکسن ها و عفونت های گذشته. بدترین روز برای مرگ BA.1، 13000 در 9 فوریه، کمتر از بدترین روز برای مرگ دلتا، 18،000 در 20 ژانویه بود.

بهترین احتمالات احتمالی شکل دیگری از Omicron است، نوعی که سیستم ایمنی ما آن را تشخیص می دهد و می داند چگونه باید آن را شکست دهد. بدترین نوع، نوع جدیدی است که ممکن است درست از کنار آنتی بادی های ما بگذرد. اگر بخواهید، یک نوع Pi، Rho یا Sigma.

یک چیز بین ما و واکسیناسیون کووید رویاهای ما وجود دارد

دلایلی وجود دارد که معتقدیم یکی دیگر از سلسله های فرعی Omicron به احتمال زیاد در آینده خواهد آمد. ژنتیک دانانی که نمونه های ویروسی را بررسی می کنند، چهار شکل از Omicron را که در هفته های اخیر برای تسلط رقابت می کنند، ذکر کرده اند. البته BA.5. اما همچنین BA.5.2، BA.2.75 و BA.4.6.

سوارتزبرگ با کنایه گفت: “مراقب آرزوهایت باش.”

ادوین مایکل، اپیدمیولوژیست در مرکز تحقیقات بیماری های عفونی بهداشت جهانی در دانشگاه فلوریدا جنوبی که مدل های کامپیوتری پیچیده ای را برای شبیه سازی همه گیری کووید ساخته است، گفت: آنتی بادی های ما آماده هستند.

جامعه علمی هیچ چیز را بدیهی نمی داند. سیندی پرینس، اپیدمیولوژیست دانشگاه فلوریدا، به دیلی بیست گفت: «آنچه از این بیماری همه گیر آموخته ایم انتظار چیزهای غیرمنتظره است.

اما ویروس SARS-CoV-2 تقریباً مطمئناً اینجا باقی مانده است. موج دیگری کاملاً اجتناب ناپذیر است زیرا انواع جدید و متغیرهای فرعی جهش می یابند، برای تسلط رقابت می کنند و مسیرهای انتقال جدیدی پیدا می کنند.