دادگاه نتایج بازشماری را در 3 مسابقه نزدیک آریزونا فاش می کند

نتایج بسیار مورد انتظار یکی از آخرین نتایج در کشور است که از انتخابات نوامبر به دست آمده است و می تواند پیروزی دیگری را برای دموکرات هایی که از توطئه های تقلب در انتخابات در ایالتی کاملاً جمهوری خواه اجتناب می کردند، تثبیت کند.

در رقابت برای سرپرستی آموزش عمومی، تام هورنای جمهوری خواه پیش از شروع بازشماری، با 9000 رای برتری نسبت به کتی هافمن دموکرات داشت. هافمن قبلاً به هورنا، رئیس سابق مدرسه که قبل از شکست در انتخابات مقدماتی سال 2014 یک دوره به عنوان دادستان کل خدمت کرده بود، رضایت داده بود.

در آریزونا در رقابت هایی که اختلاف بین نامزدهای پیشتاز 0.5 درصد است، بازشماری لازم است. هابز با 0.67 درصد لیک را شکست داد.

لیز هریس جمهوری خواه با 270 رای جلوتر از جولی ویلوبی جمهوری خواه در رقابت برای کرسی در ناحیه 13 مجلس ایالتی که شامل بخش هایی از چندلر، سان لیکس و گیلبرت است، وارد بازشماری شد. جنیفر پاولیک، نماینده دموکرات، یکی از دو کرسی مجلس ایالتی منطقه را با اختلافی که از آستانه بازشماری فراتر رفت، به دست آورده بود.

قاضی که پرونده لیک را رد کرد، ادعای او را رد کرد که مشکلات چاپگرهای رای در برخی از محل های رای گیری در روز انتخابات ناشی از سوء رفتار عمدی بوده است.

حماده، که به مایس واگذار نکرده است، در مسابقه خود به طور جداگانه اعتراض کرده بود، اما یک قاضی هفته گذشته این پرونده را رد کرد.

در آریزونا که زمانی پایگاه جمهوری خواهان بود، رقابت های برتر آریزونا به شدت به نفع دموکرات ها بود. جمهوریخواهان فهرستی از نامزدهای مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را معرفی کرده بودند که بر حمایت از ادعاهای نادرست وی در مورد انتخابات 2020 تمرکز داشتند. علاوه بر هابز و مایز، سناتور دموکرات مارک کلی مجدداً انتخاب شد و آدریان فونتس دموکرات در رقابت برای وزارت امور خارجه پیروز شد.



منبع

فینیکس (AP) – دادگاهی قرار است روز پنجشنبه برای معرفی برندگان رقابت دادستان کل آریزونا و دو انتخابات دیگر که به قدری نزدیک بودند که باعث بازشماری اجباری شد، رونمایی کند.

قاضی تیموتی توماسون همچنین نتایج بازشماری را در مسابقات برای سرپرست ایالتی آموزش عمومی و یک کرسی قانونگذاری ایالتی در حومه فونیکس اعلام خواهد کرد.

هورنای هافمن را به خاطر پذیرش آموزش مترقی مورد انتقاد قرار داده بود و قول داده بود که هر گونه اشاره ای به «نظریه نژاد انتقادی» را که در مدارس دولتی تدریس نمی شود، اما موضوعی داغ برای محافظه کاران اجتماعی است، تعطیل کند. او همچنین گفته بود که به اصرار هافمن، مدارس برای مدت طولانی در طول همه گیری همه گیر تعطیل شدند.

لیک، که قبول نکرده است، در حال اعتراض به رد دعوی خود در دادگاه عالی آریزونا است. هابز روز دوشنبه به عنوان فرماندار کار خود را آغاز می کند.

حماده ادعا می‌کرد که مشکلات با چاپگرهای رأی در شهرستان ماریکوپا به یک سری مسائل منجر شده بود که رأی‌دهندگان را از حق رای محروم می‌کرد و نژاد او تحت تأثیر قرار گرفتن نادرست برگه‌های رأی‌گیری که توسط مردم تکرار یا قضاوت می‌شد، به این دلیل که توسط جدول‌نویسان قابل خواندن نبودند، قرار گرفت. در رد شکایت، قاضی به این نتیجه رسید که حماده اشتباهاتی را که در شمارش آرا ادعا کرده بود را اثبات نکرده است.

اگرچه جمهوری‌خواه Kari Lake یک شکایت ناموفق در اعتراض به شکست خود در برابر کیتی هابز دموکرات در انتخابات فرمانداری آریزونا با بیش از 17000 رای ارائه کرد، رقابت فرماندار آنقدر نزدیک نبود که به طور خودکار بازشماری را مجبور کند.

در یکی از فشرده‌ترین انتخابات در تاریخ ایالت، کریس مایس، دموکرات، پیش از آغاز بازشماری در رقابت برای دادستان کل، با ۵۱۱ رای از ۲.۵ میلیون رای از آبراهام هاماده جمهوری‌خواه پیش بود.