دادگاه فتنه پسران مغرور 2 سال پس از شورش 6 دی آغاز می شود

___

بیانیه های افتتاحیه در دادگاه فدرال تنها بیش از دو سال پس از یورش اعضای Proud Boys به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 انجام می شود، به عنوان بخشی از آنچه که دادستان ها می گویند توطئه ای ناامیدکننده برای بیرون نگه داشتن جو بایدن دموکرات از کاخ سفید پس از شکست رئیس جمهور بود. دونالد ترامپ در انتخابات 2020.

این اولین محاکمه بزرگی است که از زمانی که کمیته بررسی قیام مجلس نمایندگان آمریکا از وزارتخانه خواست تا علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و همکارانی که پشت تلاش های او برای لغو شکست در انتخابات 2020 بودند، اتهامات جنایی مطرح کند، آغاز می شود.

وکلای تاریو نگفته اند که آیا او در دفاع از خود موضع خواهد گرفت یا خیر.

برای پوشش کامل شورش کاپیتول، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

تاریو در 6 ژانویه در واشنگتن نبود زیرا دو روز قبل از شورش دستگیر شد و متهم به خرابکاری یک بنر در یک کلیسای تاریخی سیاه پوستان در جریان تظاهرات دسامبر 2020 شد. به او دستور داده شد پایتخت را ترک کند، اما دادستان ها می گویند او همچنان درگیر برنامه ریزی این گروه افراطی برای 6 ژانویه است.

به گفته دادستان، ستوان های تاریو بخشی از اولین موج شورشیان بودند که به محوطه کاپیتول فشار آوردند و موانع پلیس را به سمت ساختمان هجوم آوردند. به گفته دادستان، پزولا از یک سپر ضد شورش که از یک افسر پلیس کاپیتول دزدیده بود برای شکستن یک پنجره استفاده کرد و به اولین آشوبگران اجازه داد وارد ساختمان شوند.

دادستان ها می گویند تاریو در حالی که از دور تماشا می کرد، اقدامات پسران مغرور روی زمین را تشویق می کرد.

این وزارتخانه نزدیک به 1000 نفر را در سراسر ایالات متحده متهم کرده است و تحقیقات 6 ژانویه آن همچنان در حال افزایش است.

تنش‌ها در زمان‌هایی بالا می‌رفت که انتخاب هیئت منصفه تا حد خزیدن کند می‌شد و وکلای مدافع شکایت می‌کردند که تعداد زیادی از هیئت منصفه بالقوه علیه پسران مغرور تعصب دارند. وکلای مدافع اعضای هیئت منصفه را که از اهدافی مانند زندگی سیاه پوستان مهم است ابراز حمایت کردند و گفتند که این می تواند نشان دهنده تعصب علیه پسران مغرور باشد.

انتظار می رود که دادستان ها به هیئت منصفه بگویند که با افزایش خشم پسران مغرور نسبت به انتخابات، آنها همچنین به دلیل دستگیری تاریو و عدم طرح اتهام در مورد چاقو زدن پسر مغرور دیگر در درگیری های یک ماه قبل از شورش، شروع به مخالفت با پلیس کردند.

این محاکمه آزمون بزرگ دیگری برای وزارت دادگستری است که اخیراً محکومیت توطئه فتنه‌انگیز دو رهبر یک گروه افراطی دیگر، نگهبانان سوگند را به دست آورده است. تاریو یکی از سرشناس ترین متهمان در پیگرد گسترده 6 ژانویه است و محاکمه نگاهی عمیق به گروه راست افراطی که همچنان در محافل اصلی جمهوری خواهان باقی می ماند، ارائه خواهد کرد.

متهمان تاریو اتان نوردین از آبرن، واشنگتن هستند که رئیس بخش Proud Boys بود. جوزف بیگز از اورموند بیچ، فلوریدا، یک سازمان دهنده که خود را Proud Boys معرفی می کند. Zachary Rehl، رئیس بخش Proud Boys در فیلادلفیا. و دومینیک پزولا، عضو Proud Boy از روچستر، نیویورک.

واشنگتن (AP) – انتظار می رود دادستان های فدرال روز پنجشنبه پرونده خود را علیه انریکه تاریو، رهبر سابق پسران مغرور و چهار ستوان، که به توطئه فتنه انگیز در یکی از مهم ترین پرونده های بیرون آمدن از شورش کنگره متهم شده اند، تشریح کنند.

ارتباطات ذکر شده در اسناد دادگاه نشان می دهد که پسران مغرور در روزهای قبل از شورش در حال بحث در مورد یورش به کاپیتول هستند. در 3 ژانویه، شخصی در یک گفتگوی گروهی پیشنهاد کرد که “سالن عمل اصلی” در مقابل ساختمان کنگره باشد. تاریو روز بعد در همان چت گفت: “من این نت صوتی را تا حالا نشنیدم، شما می خواهید به کاپیتول حمله کنید.”

ریچر از بوستون گزارش داد.

انتخاب هیئت منصفه در این پرونده دو هفته طول کشید زیرا گروهی از هیئت منصفه بالقوه گفتند که پسران مغرور را با گروه‌های نفرت‌انگیز یا ملی‌گرایی سفیدپوستان مرتبط می‌دانند. ساختمان کاپیتول را می‌توان در فاصله‌ای از بخش‌هایی از دادگاه دید، جایی که گروه دومی از نگهبانان سوگند نیز در حال حاضر به دلیل توطئه فتنه‌انگیز محاکمه می‌شوند که تا 20 سال پشت میله‌های زندان به طول می‌انجامد.

وکلای مدافع گفته اند که هرگز برنامه ای برای ورود به کاپیتول یا متوقف کردن تاییدیه کنگره در مورد آرای انتخاباتی که بایدن به دست آورد، وجود نداشته است. آنها دادستان ها را متهم کرده اند که با تهدید به اتهامات احتمالی، شاهدان بالقوه دفاع – از جمله یک افسر پلیس واشنگتن در ارتباط با تاریو در ارتباط با تاریو – را متهم کرده اند. دادستان ها به شدت این ادعاها را رد کرده اند.

در حالی که ارجاع جنایی وجهه حقوقی واقعی ندارد، به فشار سیاسی از قبل بر مریک گارلند، دادستان کل و جک اسمیت، بازرس ویژه ای که او منصوب کرده و در حال انجام تحقیقات در مورد 6 ژانویه و اقدامات ترامپ است، می افزاید.

«آنچه باید انجام شود را انجام دهید. #WeThePeople.” او در شبکه های اجتماعی نوشت: “(توهین آمیز) ترک نکنید.” تاریو در پست دیگری نوشت.

___