دادگاه عالی واشنگتن حکم زندگی مجازی را برای نوجوانان تایید کرد

تصمیم 5-4 یک حرکت قابل توجه برای دادگاهی بود که در سال های اخیر به طور پیوسته تحقیقاتی را پذیرفته است که نشان می دهد رشد مغزی نوجوانان معمولاً آنها را نسبت به بزرگسالان کمتر مقصر می کند و تلاش های قابل توجهی برای خنثی کردن تأثیر تعصب نژادی در مجرمان انجام داده است. سیستم قضایی

رای اکثریت در آن پرونده – که توسط شش قاضی امضا شد – نشان داد که چنین محکومیت طولانی برای یک نوجوان اساساً یک حبس ابد است زیرا متهم را بدون “فرصتی معنی دار برای پیوستن به جامعه پس از ترک زندان” می گذارد. بنابراین، دادگاه گفت، این خلاف قانون اساسی است.

قاضی دبرا استفنز برای اکثریت نوشت، مورد اندرسون چنین موردی نبود.

قضات مخالف موافق نبودند و آن را بازنویسی ممنوعیت صریح تصمیم هاگ در مورد حبس ابد مجازی برای نوجوانان خواندند. اینکه دادگاه حکم 46 سال حبس 17 ساله سفیدپوست را به عنوان یک حبس ابد “عملی” بر خلاف قانون اساسی تشخیص دهد، در حالی که حکم 61 سال را برای یک سیاهپوست 17 ساله تایید کرد، مزخرف و نگران کننده بود. آنها گفتند.

دفتر دادستانی شهرستان کینگ، که با صدور حکم جدید اندرسون مخالفت کرد، از قضات خواست تا تصمیمات هاگ و باست را لغو کنند و گفت که تصمیمات نادرست گرفته شده است. این استدلال می کند که جوانی اندرسون نقش مهمی در جنایات او بازی نکرده است.

در سال 2018 – مطابق با روند طولانی پرونده های جنایی فدرال و ایالتی که تشخیص می دهد دادگاه ها باید با کودکان به گونه ای متفاوت رفتار کنند – قضات واشنگتن معتقد بودند که محکوم کردن نوجوانان 16 یا 17 ساله به حبس ابد بدون قانون اساسی قانون اساسی ایالت را نقض می کند. آزادی مشروط این حکم در مورد برایان باست، مرد سفیدپوستی صادر شد که در سن 16 سالگی والدین و برادرش را کشت.

دادگاه حکم 61 سال زندان را برای تونلی اندرسون، مرد سیاهپوستی که 17 ساله بود، در جریان سرقت مواد مخدر در توکویلا در سال 1994، به دو زن که یکی از آنها را کشت و دیگری را کور کرد، تایید کرد. همدست یک مرد را در سال 1994 تیراندازی کرد و او را کشت. همان خانه

وکیل او، تراویس استرنز، در ایمیلی گفت: «آزاردهنده است که مجرمان سفیدپوست جوانی که در دادگاه عالی حاضر شده‌اند از اینکه آقای اندرسون که سیاه‌پوست است، تسکین یافته است.»

استفنز سال گذشته با اکثریت در پرونده هاگ مخالفت کرد و گفت که معتقد نیست محکومیت 46 ساله لزوماً برای یک نوجوان خلاف قانون اساسی است. او عقیده خود را روز پنجشنبه به عنوان توضیحی درباره آن حکم بیان کرد.

استیون گونزالس، رئیس دادگاه عالی در مخالفت خود نوشت: «اکثریت رویه قضایی ما را بازنویسی می‌کنند تا عمیقاً حمایتی را که قانون اساسی کشورمان از کودکان می‌دهد، محدود کند».

سپتامبر گذشته، دادگاه فراتر رفت و حکم ۴۶ سال حبس را برای تیموتی هاگ، مرد سفیدپوستی که ۱۷ ساله بود وقتی همسایه ۷ ساله خود را در وان حمام غرق کرد، لغو کرد.

لویک گفت: «از دادگاهی که در ارزیابی مجازات های شدید بسیار ثابت قدم بوده است، شگفت آور است. آنها از مسیری که در آن بوده اند دور شده اند.»

قاضی چارلز جانسون، باربارا مدسن، سوزان اونز و هلن وایتنر در اکثریت به استفنز پیوستند. اوونز و وایتنر در پرونده هاگ نیز اکثریت داشتند.

قضات مخالف یو، گونزالس، شریل گوردون مک کلود و راکل مونتویا-لوئیس بودند.



منبع

او بلافاصله به خاطر تیراندازی ها دستگیر نشد، اما در جوانی مرتکب جنایات دیگری از جمله حمله و سرقت شد و به دوست دخترش نامه نوشت و درباره تیراندازی ها لاف زد. تا اینکه در سال 1998، پس از اینکه شخصی به بازرسان در مورد نامه ها اطلاع داد، او متهم شد. استیفنز خاطرنشان کرد که او مدتها نتوانست گناهش را بپذیرد یا ابراز پشیمانی کند.

سیاتل (AP) – دادگاه عالی واشنگتن یک سال پس از اینکه اعلام کرد حکم‌های ابد مجازی برای قاتلان نوجوان مغایر با قانون اساسی است، روز پنجشنبه در حکمی تقسیم شد که مخالفان خشمگین چهار قاضی را برانگیخت.

یو نوشت که اکثریت را به تبعیض عمدی متهم نمی کند، اما اضافه کرد: “این نتیجه گیری که نژاد هیچ نقشی در رفتار ناسازگاری که سیستم دادگاه ما با این سه مجرم نوجوان سابق انجام داده است، عمداً غافل خواهد بود.”

باست و هاگ هر دو سفید پوست هستند. قاضی مری یو در مخالفت خود نوشت: اندرسون سیاه پوست است. باست و هاگ هر دو توسط این دادگاه به عنوان مجرمین نوجوان سابق که قادر به بازخرید و بازپروری هستند، شناخته شدند و بر این اساس دستور محکومیت مجدد آنها صادر شد. بر خلاف قانون و شواهد، اندرسون از هرگونه شناخت و اعتراض محروم شده است.

مارشا لویک، مدیر ارشد حقوقی مرکز حقوق نوجوانان مستقر در فیلادلفیا است که در پرونده‌های قضایی نوجوانان در دادگاه عالی واشنگتن شرکت کرده است و پرونده‌ای از دوستان دادگاه در حمایت از استیناف اندرسون تنظیم کرده است.

حکم روز پنج‌شنبه این سابقه را کنار گذاشت و در عوض گفت که چنین مجازات‌های ابد مجازی برای نوجوانان توسط قانون اساسی ایالت منع می‌شود که جرایم آن‌ها «بازتاب عدم بلوغ جوانی، تندخویی، یا عدم درک خطرات و عواقب باشد».

او همچنین خاطرنشان کرد که اتهامات علیه اندرسون در زمان اسطوره «ابر شکارچی» در دهه 1990 مطرح شد – این تصور که برخی از نوجوانان، عمدتاً مجرمان سیاه‌پوست و قهوه‌ای در داخل شهر، غیرقابل جبران هستند و اغلب نقش دارند. در احکام طولانی برای مجرمان اقلیت.

گونزالس به شواهد رد نشده ای از توانبخشی اندرسون در زندان اشاره کرد، از جمله کار او به عنوان اپراتور ماشین در مغازه پلاک فروشی و سایر مشاغل زندان، رتبه بندی عملکرد خوب او، تکمیل دوره های کالج، دریافت گواهینامه های حسابداری و حسابداری، تدریس خصوصی مجرمان دیگر، و مشارکت در بسیاری از برنامه های آموزشی و درمانی دیگر. گونزالس نوشت که این نشان می دهد که او مستحق یک دادگاه جدید است.