دادگاه عالی قانون تگزاس را که فیسبوک و توییتر را از تعدیل پست‌ها منع می‌کرد، مسدود کرد

قانون: قانون تگزاس با الهام از ترامپ علیه فیس بوک و توییتر اجرا می شود

نه فیس بوک و نه توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

حصارهای امنیتی در خارج از دادگاه عالی در واشنگتن، شنبه، 14 مه 2022، قبل از برگزاری تجمعات مورد انتظار برای حق سقط جنین در اواخر روز برقرار است.

هفته گذشته یک هیئت متشکل از سه قاضی دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه یازدهم، اجرای اکثر قوانین فلوریدا را مسدود کرد.

کریس مارچیز، مشاور NetChoice، یکی از گروه‌های تجارت اینترنتی که بر سر قانون تگزاس شکایت کرده است، آن را به عنوان “تلفیق قطار قانون اساسی” توصیف کرد.

کوین نیوسام، قاضی دایره ای، نامزد ترامپ، برای دادگاه نوشت: «به بیان ساده، با استثناهای جزئی، دولت نمی تواند به یک شخص یا نهاد خصوصی بگوید که چه بگوید یا چگونه آن را بگوید.

یک دادگاه منطقه ای فدرال در تگزاس اجرای این قانون را مسدود کرد اما دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه پنجم مستقر در نیواورلئان تصمیم آن دادگاه را به حالت تعلیق درآورد. گروه‌های تجاری درخواست تجدیدنظر اضطراری را به دیوان عالی ارائه کردند تا تصمیم اول را تأیید کنند، در حالی که دادگاه‌های پایین‌تر به بررسی سؤالات قانون اساسی قانون تگزاس می‌پردازند.

او گفت: «ما از اینکه متمم اول، اینترنت باز و کاربرانی که به آن تکیه می‌کنند، در برابر نفوذ غیرقانونی تگزاس مصون می‌مانند، آسوده می‌شویم.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY ظاهر شد: دادگاه عالی ممنوعیت تگزاس در فیس بوک و کنترل محتوای توییتر را مسدود کرد



Source link

فرماندار تگزاس استدلال کرد که “وب سایت های رسانه های اجتماعی به میدان عمومی امروزی ما تبدیل شده اند” و سال گذشته ادعا کرد که “حرکت خطرناکی از سوی شرکت های رسانه های اجتماعی برای خاموش کردن دیدگاه ها و ایده های محافظه کارانه وجود دارد.” این شرکت‌ها این ادعاها را رد کرده‌اند و گفته‌اند سیاست‌های آنها برای مهار محتوای توهین‌آمیز از نظر سیاسی بی‌طرف است.

حصارهای امنیتی در خارج از دادگاه عالی در واشنگتن، شنبه، 14 مه 2022، قبل از برگزاری تجمعات مورد انتظار برای حق سقط جنین در اواخر روز برقرار است.

در یک همسویی غیرمعمول، قاضی النا کاگان، یکی از اعضای شاخه لیبرال دادگاه، به سه محافظه‌کار پیوست و گفت که اجازه می‌داد قانون اجرا شود، اما دلیل خود را توضیح نداد.

دو گروه تجاری که نماینده شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی هستند، در یک درخواست تجدیدنظر اضطراری در این ماه به دادگاه عالی گفتند که این قانون سایت‌ها را مجبور می‌کند «انواع دیدگاه‌های اعتراض‌آمیز» را منتشر کنند، از تبلیغات روسیه در مورد تهاجم به اوکراین تا پست‌هایی که کودکان را به فرزندخواندگی تشویق می‌کنند. رفتارهای ناسالم مانند اختلالات خوردن

در این مناظره پایان یافت – اگرچه وکلای پرونده به سختی به آن اشاره کردند – یک دعوای طولانی مدت بر سر “بخش 230” است، ماده ای از قانون فدرال که شرکت های اینترنتی را هنگام انتقال یا حذف محتوای تولید شده توسط کاربر از شکایت محافظت می کند. ترامپ و دیگر محافظه کاران سال ها استدلال کرده اند که این ماده باید لغو شود.

تصمیم دیوان عالی اجرای قانون را به طور موقت مسدود می کند در حالی که پرونده اساسی در دادگاه های فدرال پایین تر ادامه دارد.

در مخالفت خود در روز سه شنبه، آلیتو گفت که او هنوز تصمیم نگرفته است که این پرونده چگونه باید بر اساس ماهیت تصمیم گیری شود، اما تاکید کرد که “تگزاس نباید قبل از اجرایی شدن قوانینش از دادگاه های فدرال درخواست مجوز کند.”

دستور 5-4 با نظری در توضیح این تصمیم همراه نبود. دستیار قاضی ساموئل آلیتو، در مخالفتی که توسط معاونان قاضی کلارنس توماس و نیل گورسوچ به آن پیوستند، نوشت که «به هیچ وجه واضح نیست که چگونه سوابق موجود ما، که مربوط به عصر اینترنت است، باید در مورد شرکت های بزرگ رسانه های اجتماعی اعمال شود».

واشنگتن – دادگاه عالی روز سه‌شنبه تگزاس را از اجرای قانونی که غول‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر را از تعدیل محتوا منع می‌کند، مسدود کرد – نتیجه‌ای که به گفته منتقدان باعث می‌شد مطالب «افراطی» به این پلتفرم‌ها وارد شود.

بررسی واقعیت: ادعای مرتبط کردن نظرات Psaki در مورد تغییرات بخش 230، فروش توییتر فاقد زمینه است

ابوت، ترامپ و دیگر محافظه‌کاران سال‌ها تاکید کرده‌اند که حقوق متمم اول آنها زمانی که پست‌های رسانه‌های اجتماعی برچسب یا حذف می‌شوند یا زمانی که حساب‌هایشان به دلیل نقض سیاست‌های پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ممنوع می‌شود، نقض می‌شود. تعلیق ترامپ از سکوهای اصلی الهام بخش این اقدامات بود.

اما این قرائت قانون مورد انتقاد برخی از جناح راست قرار گرفته است. توماس سال گذشته توییتر و دیگر شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی را با ابزارهای ارتباطی مقایسه کرد و تأکید کرد که تمرکز در این صنعت به پلت‌فرم‌های دیجیتال «کنترل عظیمی بر گفتار» می‌دهد. این تحلیل، در صورتی که در دادگاه های فدرال مورد توجه قرار گیرد، می تواند شرکت ها را در برابر مقررات دولتی بسیار بیشتری باز کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود همچنین خواستار لغو بند 230 شد. اخیراً، کاخ سفید از “اصلاحات اساسی” در قانون حمایت کرده است. دموکرات‌های کنگره قانونی را پیشنهاد کرده‌اند که بسیاری از قوانین را حفظ می‌کند، اما شکایت کاربران را در مورد محتوای توهین‌آمیز یا تهدیدآمیز آسان‌تر می‌کند.

این گروه ها گفتند که این قانون “اینترنت” را متحول خواهد کرد و پلتفرم های آنها را “مملو از هرزنامه، ویتریول و محتوای گرافیکی” خواهد گذاشت.

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، یک جمهوری خواه، پاییز گذشته لایحه ای را امضا کرد که شرکت های فناوری را از محدود کردن یا حذف محتوا منع می کرد، پاسخی به شکایات بی اساس از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و دیگر محافظه کاران مبنی بر اینکه سایت ها صدای جمهوری خواهان را به دلیل دیدگاه هایشان سانسور می کنند. فلوریدا سال گذشته قانون مشابهی را تصویب کرد و اجرای آن نیز توسط دادگاه های فدرال متوقف شد.

بررسی واقعیت: قاضی کلارنس توماس نگفت که بخش 230 خلاف قانون اساسی است

گروه‌های تجاری ادعا می‌کنند که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند روزنامه‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی هستند و متمم اول دولت را از وادار کردن آنها به سخنرانی منع می‌کند. برخلاف زمانی که دولت یک انجمن عمومی – مثلاً در یک پارک – ایجاد می‌کند و از محدود کردن سخنرانی در آن فضا بر اساس دیدگاه سخنران منع می‌شود، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی گفتند که آنها نهادهای خصوصی هستند و چنین محدودیتی ندارند.

توماس: دیوان عالی پرونده مسدود کردن منتقدان ترامپ در توییتر را رد کرد