دادگاه عالی جورجیا اجازه رای گیری زودهنگام در دور دوم مجلس سنای آمریکا در روز شنبه را داد

رای یک جمله ای به اتفاق آرا در روز چهارشنبه توسط دادگاه، تصمیم هفته گذشته قاضی فولتون کانتی را تایید کرد که دستور وزیر امور خارجه براد رافنسپرگر، یک جمهوری خواه را مسدود کرد. این دستورالعمل، شهرستان ها را از رای دادن در روز شنبه پس از روز شکرگزاری منع کرده بود.

پیروزی واکر به جمهوری‌خواهان ملی قوت می‌بخشد، زیرا طی چند سال گذشته جایگاه آنها در ایالت جورجیا در برابر دموکرات‌ها کاهش یافته است. پیروزی وارناک می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که دموکرات‌ها در حال هجوم به مکان‌هایی هستند که در گذشته برای جلب توجه با مشکل مواجه بوده‌اند.

برای دومین بار در کمتر از دو سال، انتخابات سنای آمریکا در جورجیا به دور دوم خواهد رفت، این بار بین وارناک و واکر که مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکاست.

برخلاف دفعه قبل، رای گیری تعیین نمی کند که آیا دموکرات های جو بایدن کنترل سنا را در دست دارند، جایی که آنها قبلاً کرسی های کافی را در انتخابات میان دوره ای کسب کرده بودند تا اکثریت کم خود را حفظ کنند. جمهوری خواهان اکثریت محدودی را در مجلس نمایندگان به دست آوردند.

توسط کانیشکا سینگ

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط آندریا ریچی)



منبع

دموکرات ها باریک ترین اکثریت ممکن را در دو سال گذشته در سنا با 50 به 50 در اختیار داشتند، جایی که معاون رئیس جمهور کامالا هریس به آنها رای تساوی داد.

گابریل استرلینگ، یکی از مقامات ارشد انتخابات گرجستان، اواخر روز سه‌شنبه در توییتر گفت، هجده از 159 شهرستان گرجستان برنامه‌ریزی کرده بودند تا روز شنبه رای‌گیری کنند.

این به سردردهای زیادی برای چاک شومر، رهبر اکثریت منجر شد، زیرا دو عضو بدجنس حزب او – جو مانچین و کیرستن سینما – مکررا جلوی برخی مانورهای قانونی را گرفتند.

واشنگتن (رویترز) – دادگاه عالی جورجیا به شهرستان‌ها اجازه داد تا رای‌گیری زودهنگام این شنبه در دور دوم انتخابات سنای آمریکا بین رافائل وارنوک، رقیب جمهوری‌خواه و هرشل واکر، رقیب جمهوری‌خواه برگزار کنند و تلاش جمهوری‌خواهان ایالتی برای جلوگیری از رای‌گیری زودهنگام را رد کرد.