دادگاه شهادت گراهام را در تحقیقات انتخاباتی گا

ویلیس و تیمش گفته اند که می خواهند از گراهام در مورد دو تماس تلفنی که می گویند او با رافنسپرگر و کارکنانش اندکی پس از انتخابات عمومی 2020 داشته است، بپرسند. ویلیس در طوماری که به دنبال اجبار شهادت خود بود، نوشت: در طول آن تماس‌ها، گراهام درباره «بررسی مجدد برخی از برگه‌های رأی غایب در جورجیا به منظور بررسی احتمال نتیجه مطلوب‌تر برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا» پرسید.

قاضی ناحیه ایالات متحده، لی مارتین می، دوشنبه گذشته درخواست گراهام برای ابطال احضاریه وی را رد کرده بود و روز جمعه تلاش وی برای تعلیق تصمیم وی در حین استیناف را رد کرد. وکلای گراهام سپس به دادگاه تجدیدنظر ناحیه یازدهم ایالات متحده شکایت کردند.

پس از تصمیم گیری می در این مورد، طبق حکم دادگاه تجدید نظر، پرونده برای بررسی بیشتر به حوزه یازدهم باز می گردد.

احضاریه ای به جمهوری خواه کارولینای جنوبی دستور داده بود که روز سه شنبه در مقابل هیئت منصفه بزرگ حاضر شود.

در جلسه استماع اوایل این ماه در مورد درخواست گراهام برای لغو احضاریه خود، تیم ویلیس استدلال کرد که گراهام ممکن است بتواند بینشی در مورد میزان هرگونه تلاش هماهنگ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات عمومی 2020 در جورجیا ارائه دهد.



منبع

آتلانتا (AP) – یک دادگاه استیناف فدرال روز یکشنبه موافقت کرد که به طور موقت حکم دادگاه بدوی را موظف کند که سناتور آمریکایی لیندسی گراهام در برابر هیئت منصفه ویژه ای که در حال بررسی توطئه هایی برای لغو شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در جورجیا است، شهادت دهد.

روز یکشنبه، هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه تجدیدنظر دستور توقف موقت دستور مه مبنی بر امتناع از ابطال احضاریه را صادر کرد. این هیئت پرونده را به ماه می فرستاد تا تصمیم بگیرد که آیا احضاریه باید تا حدی لغو شود یا اصلاح شود، زیرا قانون اساسی ایالات متحده از اعضای کنگره حمایت می کند.

گراهام همچنین «به ادعاهای تقلب گسترده در رأی‌دهی در انتخابات نوامبر 2020 در جورجیا، مطابق با اظهارات عمومی که توسط وابستگان شناخته شده کمپین ترامپ گفته می‌شود، اشاره کرد».

نمایندگان گراهام بلافاصله به پیام‌هایی که خواستار اظهارنظر در مورد حکم استیناف بودند، پاسخ ندادند. سخنگوی دادستان ناحیه فولتون، فانی ویلیس، از اظهار نظر خودداری کرد.

ویلیس این تحقیقات را اوایل سال گذشته آغاز کرد که به دلیل تماس تلفنی ترامپ با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا در 2 ژانویه 2021 انجام شد. در آن مکالمه، ترامپ پیشنهاد کرد که رافنس‌پرگر می‌تواند آرای لازم را برای برگرداندن باخت خود در ایالت «پیدا کند».