دادگاه برای ملوان متهم به آتش زدن کشتی جنگی نیروی دریایی آغاز می شود

زمانی که آتش سوزی رخ داد، کشتی در حال گذراندن دو سال به روز رسانی اسکله به ارزش 250 میلیون دلار در سن دیگو بود. حدود 115 ملوان در کشتی بودند و نزدیک به 60 نفر به دلیل گرمازدگی، استنشاق دود و جراحات جزئی تحت درمان قرار گرفتند. شکست در خاموش کردن یا مهار آتش منجر به دمای بیش از 1200 درجه فارنهایت در برخی مناطق شد و بخش‌هایی از کشتی را به فلز مذابی تبدیل کرد که به قسمت‌های دیگر کشتی سرازیر شد.

در حالی که بازرسان گفتند میز آتش را به آتش کشید، گزارش نیروی دریایی در سال گذشته به این نتیجه رسید که این جهنم قابل پیشگیری و غیرقابل قبول است و نقص هایی در آموزش، هماهنگی، ارتباطات، آمادگی آتش سوزی، تعمیر و نگهداری تجهیزات و فرماندهی و کنترل کلی وجود دارد.

میس به آتش سوزی تشدید و به خطر انداختن عمدی یک کشتی متهم است. او هر گونه تخلفی را رد کرده است.

وی در ایمیلی به آسوشیتدپرس گفت: «سوالاتی در مورد شناسایی افراد در مجاورت آتش سوزی و دلایل احتمالی غیر از آتش سوزی وجود دارد. علاوه بر این، آتش سوزی و تلاش های اطفای حریق به محل جنایت آسیب رسانده است، اما از بین نرود. و شواهد مهم.”

بارتل گفت که خدمات خود را به صورت رایگان ارائه کرده است زیرا فکر می‌کرد میز به دادگاه نظامی محاکمه نمی‌شود، اما او برای ادامه تمرین تمام وقت خود برای ادامه نمایندگی ملوانی که از وکیل نظامی استفاده می‌کند، وقت ندارد. با این حال، او گفت که دارد صحبت می کند زیرا پرونده نیروی دریایی ناعادلانه است.

رهبران نیروی دریایی بیش از 20 افسر ارشد و ملوان را در ارتباط با آنچه که به عنوان شکست گسترده رهبری که منجر به فاجعه شد، تنبیه کردند. نیروی دریایی در طیف وسیعی از درجات و مسئولیت‌ها سرزنش کرد و مستقیماً سه افسر ارشد کشتی را مقصر دانست.

بارتل معتقد است که نیروی دریایی از میز به عنوان قربانی استفاده می کند نه اینکه بپذیرد که این فقط سوءمدیریت افسران ارشد بود که منجر به از دست دادن کشتی میلیارد دلاری شد، یا اذعان کرد که آنها تقصیر را به گردن فرد اشتباهی انداختند.

بارتل گفت که پرونده نیروی دریایی عمدتاً به حساب یکی از ملوانان متکی است که اذعان کرده است بارها آن را تغییر داده است. او گفت که محققان این واقعیت را کنار گذاشتند که باتری‌های لیتیومی در کنار مواد بسیار قابل اشتعال مانند جعبه‌های مقوایی نگهداری می‌شدند، که این امر برخلاف پروتکل کشتی است.

اما دادستان هیچ مدرک فیزیکی دال بر این که میز 21 ساله ناو یو اس اس بونهوم ریچارد را به آتش کشیده ارائه نکرده است، واقعیتی که وکلای مدافع قصد دارند در دادگاه نظامی ملوان که قرار است دوشنبه در پایگاه دریایی سن دیگو آغاز شود، برجسته کنند.

سن دیگو (AP) – به گفته دادستان، رایان سایر میز یک ملوان جوان و مغرور بود که از اینکه پس از ناکامی در تبدیل شدن به نیروی دریایی، به وظیفه عرشه گماشته شده بود عصبانی بود – و او باعث شد که نیروی دریایی هزینه های زیادی بپردازد.

آتش سوزی ژوئیه 2020 برای نزدیک به پنج روز شعله ور شد و دود شدیدی را بر فراز سن دیگو فرستاد و به کشتی تهاجمی آبی خاکی آسیب شدیدی وارد کرد که مجبور به مهار آن شد. این یکی از بدترین فجایع کشتی های جنگی غیر جنگی در تاریخ اخیر بود.

شاهد دادستان، افسر درجه 3 کنجی ولاسکو، عصبی بودن خود را دلیل تغییرات در داستان خود دانست و در جلسه مقدماتی گفت که اکنون “100 درصد” مطمئن است که میس را دیده است که در آن روز به قسمت پایینی انبار وسایل نقلیه کشتی فرود آمده است. از آتش

نه وکیل مدافع نظامی و نه دادستان برای اظهار نظر امکان پذیر نیست.

کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی، لارنس بی. برنان، استاد کمکی در دانشکده حقوق دریاسالاری و حقوق بین‌الملل دریانوردی فوردهام، گفت که دادستان کار خود را برای این کار قطع کرده است.

بارتل گفت: «فکر می‌کنم سؤالات واقعی درباره آتش‌سوزی بودن یا نبودن آتش‌سوزی وجود دارد.» «و اگر آتش‌سوزی تلقی می‌شود، سؤالاتی در مورد اینکه آیا رایان میس این آتش‌سوزی را آغاز کرده است یا خیر، وجود دارد.»

گری بارتل، یک وکیل غیرنظامی که وکالت میز را در یک جلسه مقدماتی برای تعیین دلیل محتمل برای ارسال پرونده به محاکمه داشت، گفت که قاضی نیروی دریایی ناظر بر این روند توصیه کرد که پرونده به دادگاه نظامی نرود. اما معاون دریاسالار استیو کوهلر، فرمانده سابق ناوگان سوم ایالات متحده مستقر در سن دیگو، که حرف آخر را زد، دستور دادگاه نظامی را صادر کرد.

دادگاه نظامی قرار است دو هفته طول بکشد.



منبع