دادگاه اسرائیل، امدادگر غزه را به اتهام تروریستی مجرم شناخته است

مقامات اسرائیلی به این اتهامات پایبند ماندند و مکرراً اعلام کردند که مدرکی دارند مبنی بر اینکه حماس به این گروه کمک رسانی نفوذ کرده و کمک های مالی را از مردم نیازمند غزه منحرف می کند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت، بلافاصله پس از دستگیری الحلبی در یک ویدئوی آنلاین این اتهامات را در بوق و کرنا کرد.

برشبا، اسرائیل (AP) – یک دادگاه اسرائیلی روز چهارشنبه یک امدادگر غزه را به چندین اتهام تروریستی مجرم شناخت.

دادگاه منطقه ای در شهر بئرشبا در جنوب اسرائیل روز چهارشنبه حکم را خواند و گفت که الحلبی به چندین اتهام از جمله عضویت در یک سازمان تروریستی، ارائه اطلاعات به یک گروه تروریستی، شرکت در تمرینات نظامی ممنوعه و حمل سلاح مجرم است.

منتقدان می گویند که اسرائیل اغلب بر خبرچینان مشکوک تکیه می کند. آنها ادعا می‌کنند که اسرائیل گروه‌هایی را که به فلسطینی‌ها کمک یا سایر حمایت‌ها می‌کنند، لکه‌دار می‌کند تا از اشغال نظامی تقریباً 55 ساله خود در سرزمین‌هایی که فلسطینی‌ها برای کشور آینده می‌خواهند حمایت کند.



Source link

ممیزی و تحقیقات پزشکی قانونی مستقلی که نزدیک به پنج سال پیش انجام شد نیز هیچ مدرکی علیه او پیدا نکرد و در عوض نشان داد که او فعالانه برای جلوگیری از افتادن منابع مالی به دست حماس تلاش کرده است. دولت استرالیا، یکی از حامیان اصلی ورلد ویژن، نیز گفت که هیچ مدرکی دال بر تخلف پیدا نکرده است.

ماهر حنا، وکیل الحلبی، گفته است که به موکلش چندین معامله پیشنهاد شده است که در آن او می توانست آزاد شود – تاکتیک رایج در محاکمه های اسرائیلی که فلسطینی ها را درگیر می کند – اما اصولاً از اعتراف به کارهایی که می گفت انجام نداده است خودداری کرد.

وی از سال 2016 در بازداشت رژیم صهیونیستی به سر می برد و هنوز حکمی برای وی صادر نشده است.

محمد الحلبی که از سال 2014 تا زمان دستگیری اش در سال 2016 مدیر غزه برای خیریه بین المللی ورلد ویژن بود، متهم به انتقال ده ها میلیون دلار به گروه شبه نظامی اسلامی حماس بود که بر این منطقه حکومت می کند.

ورلد ویژن، یک مؤسسه خیریه مسیحی که در نزدیک به 100 کشور فعالیت می کند و سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار کمک توزیع می کند، به طور کامل از الحلبی حمایت کرده و می گوید که هیچ مدرکی دال بر تخلف ندیده است.

هم او و هم ورلد ویژن هر گونه تخلفی را رد کرده اند و یک حسابرسی مستقل در سال 2017 نیز هیچ مدرکی دال بر حمایت از حماس پیدا نکرد.