دادگاه استیناف فدرال در حکم اخیر، طرح بخشودگی وام دانشجویی بایدن را متوقف کرده است

وکلای آنها استدلال کردند که “آنها معتقدند که دریافت نکردن کامل مزایای این برنامه غیرمنطقی، خودسرانه و ناعادلانه است”. و آنها گفتند که در صورت اجرای این برنامه “به شدت آسیب خواهند دید” زیرا “از حقوق رویه ای خود محروم خواهند شد”.

واشنگتن – یک دادگاه استیناف فدرال روز چهارشنبه علیه برنامه بخشودگی وام دانشجویی 400 میلیارد دلاری جو بایدن، با امتناع از توقف حکم دادگاه بدوی که این تلاش ها را باطل کرد و آخرین اختلاف بر سر تلاش بحث برانگیز کاهش بدهی ها را که احتمالاً در دادگاه عالی تجدید نظر خواهد شد، رای داد. .

بر اساس طرح رئیس جمهور، وام گیرندگان بسته به درآمدشان و اینکه آیا در کالج کمک مالی دریافت می کنند یا خیر، واجد شرایط دریافت 10000 یا 20000 دلار کاهش بدهی خواهند بود. وام گیرندگان باید کمتر از 125000 دلار در سال درآمد داشته باشند یا در خانوارهایی زندگی کنند که بیش از 250000 دلار درآمد ندارند. حدود 40 میلیون نفر واجد شرایط طرح بایدن خواهند بود و برخی از آنها کل تعادل خود را از بین می‌برند.

دادگاه عالی ممکن است تصمیم به ترکیب این دو پرونده بگیرد.

دیوان عالی در 16 نوامبر 2022.

حکم کوتاه دادگاه استیناف ایالات متحده مستقر در نیواورلئان برای حوزه پنجم، حکم دادگاه بدوی را که اجرای این برنامه را مسدود کرده بود، به اثبات رساند. در پاسخ به رگباری از شکایت‌ها، دولت بایدن توقف پرداخت وام‌های دانشجویی را تا اواخر 30 ژوئن 2023 تمدید کرده بود.

دولت به دادگاه استیناف گفت: «این دادگاه نباید اجازه حذف بدهی بسیاری از آمریکایی‌های نیازمند را تنها بر اساس ادعای دو نفر مبنی بر اینکه برنامه به اندازه کافی پیش نرفت، بدهد».

در پاسخ به نگرانی عمومی، دولت فدرال استدلال کرد که این برنامه از این فرآیند مستثنی شده است، زیرا برنامه ریزی کرده بود که بدهی را از طریق قانون قهرمانان پرداخت کند. دولت افزود که حکم دادگاه بدوی مبنی بر بی اعتباری این برنامه فرصت بیشتری برای اظهار نظر در مورد برنامه کاهش بدهی برای هیچ یک از شاکیان فراهم نمی کند و در نتیجه یکی از آنها “10000 دلار بخشش وام را از دست می دهد”.

یکی از شاکیان این پرونده بیش از 17000 دلار وام دانشجویی دارد، اما طبق اسناد دادگاه، به دلیل اینکه بدهی او تجاری است، واجد شرایط این برنامه نیست. شاکی دیگری بیش از 35000 دلار وام دانشجویی فدرال دارد، اما به دلیل دریافت نکردن کمک هزینه Pell، واجد شرایط دریافت کمک کامل نیست.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دادگاه استیناف برنامه بخشودگی وام دانشجویی بایدن را متوقف کرد



منبع

دیوان عالی در 16 نوامبر 2022.

بایدن طرح کاهش بدهی را بر اساس قانون قهرمانان ایجاد کرد که پس از 11 سپتامبر به تصویب رسید که جرقه یک کمپین نظامی تحت رهبری آمریکا علیه تروریسم را برانگیخت. این قانون به دولت اختیار داد تا بدهی وام دانشجویی را در ارتباط با عملیات نظامی یا شرایط اضطراری ملی ببخشد. بایدن توانست به این قانون استناد کند زیرا قبلاً وضعیت اضطراری ملی را برای همه‌گیری COVID-19 اعلام کرده بود.

این زوج استدلال کردند که از فرصتی برای اظهار نظر و ارائه نظرات در مورد طرح بخشودگی وام دانشجویی رئیس جمهور محروم شده اند. آنها ادعا کردند که دولت یک قانون فدرال را نقض کرده است که معمولاً آژانس ها را ملزم می کند قبل از اجرای قوانین و مقررات جدید نظر عمومی را جویا شوند.

این شکایت توسط بنیاد شبکه ایجاد مشاغل با گرایش محافظه‌کار تنظیم شده است که خود را به عنوان “سازمان غیرحزبی که توسط کارآفرینانی تأسیس شده است که معتقدند بهترین دفاع در برابر سیاست‌های بد دولت، مردم آگاه هستند” معرفی می‌کند. قاضی منطقه ایالات متحده، مارک پیتمن، در 10 نوامبر حکم داد که تلاش برای کاهش بدهی ها قانون را نقض می کند و او اجرای آن را در سراسر کشور مسدود کرد.

تقریباً قطعی است که این تصمیم در دادگاه عالی قابل تجدید نظر است، که در حال حاضر حکم دادگاه استیناف ایالات متحده مستقر در سنت لوئیس برای حوزه هشتم را بررسی می کند که اجرای برنامه بخشش وام را مسدود کرد. دولت بایدن در درخواست خود به حوزه پنجم در این ماه، قبلاً اشاره کرده بود که احتمالاً «در این مورد از دادگاه عالی درخواست تسکین خواهد داد اگر این دادگاه از توقف حکم دادگاه منطقه خودداری کند».