دادگاه استیناف حکم منع ممنوعیت اسلحه در ایلینوی را تایید کرد

دیور گفت که این منع فقط شامل شاکیان می شود، که شامل دلالان اسلحه می شود که ممکن است به فروش سلاح ادامه دهند، و اینکه باید توسط تمام دادگاه های مداری در ایالت، حتی خارج از ناحیه 5، دنبال شود، مگر اینکه دادگاه استیناف در جای دیگری حکم متفاوتی را صادر کند.

پس از تیراندازی در پارک هایلند که هفت کشته و 30 زخمی برجای گذاشت، این قانون برای فرماندار دموکرات جی بی پریتزکر و دموکرات هایی که مجمع عمومی را کنترل می کنند، به اولویت تبدیل شد.

آنی تامپسون، سخنگوی آن در بیانیه ای گفت: «قانون حفاظت از جوامع ایلینوی ابزار مهمی است که باید رویکردی جامع برای رسیدگی به خشونت با سلاح در سراسر ایلینوی باشد و ما همچنان متعهد به دفاع از قانون اساسی قانون اساسی هستیم».

کوامه رائول، دادستان کل ایلینوی، دموکرات، قصد دارد از این حکم به دادگاه عالی ایالت تجدید نظر کند.

ایلینوی هشتمین ایالتی است که همراه با واشنگتن دی سی، چنین اسلحه هایی را محدود می کند.

___

توماس دیور، وکیل شاکیان، یک جمهوری خواه که پاییز گذشته ناموفق بود برای دادستان کل ایالت نامزد شد، گفت که استدلال حمایت برابر تحت متمم چهاردهم قانون اساسی در حمایت از دستور بازدارنده قانع کننده بود.

صدها نفر از صاحبان اسلحه، بازرگانان و حامیان اسلحه در افینگهام، در حدود 10 مایلی (160 کیلومتری) شمال شرقی سنت لوئیس شکایت کردند و به دنبال صدور حکم منع شدند. آنها استدلال کردند که قوه مقننه به طور نادرست این قانون را وضع کرده است و با معافیت برخی از طبقات مردم – مجریان قانون، افسران اصلاحات، مقامات بازنشسته پلیس – به طور بالقوه میلیون ها نفر دیگر از صاحبان اسلحه را از حمایت برابر قانون محروم می کنند.

قانون حفاظت از جوامع ایلینوی، ساخت یا در اختیار داشتن تفنگ های دستی و تفنگ های نیمه اتوماتیک را ممنوع می کند. کسانی که قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون 10 ژانویه مالک آنها بودند، باید آنها را تا اول ژانویه 2024 در پلیس ایالت ایلینویز ثبت کنند.

نویسنده سیاسی جان اوکانر را در https://twitter.com/apoconnor دنبال کنید





منبع

اسپرینگفیلد، ایالت (AP) – دادگاه استیناف ایلینوی روز سه شنبه حکم منع موقت اجرای قانون سه هفته ای منع سلاح های نیمه خودکار را که عمدتاً در واکنش به تیراندازی دسته جمعی در رژه روز استقلال در شیکاگو تصویب شد، تایید کرد. حومه هایلند پارک

دفتر دادستانی کل گفت که از دادگاه عالی ایالت درخواست یک برنامه سریع رسیدگی خواهد کرد.

هیئتی متشکل از سه قاضی برای دادگاه تجدیدنظر ناحیه 5 حکم منع صادر شده در 20 ژانویه توسط یک قاضی مدار در شهرستان افینگهام را تأیید کرد.