دادستان کل جمهوریخواه ویرجینیا واحدی را برای بررسی تقلب در رأی دهندگان ایجاد کرد

دموکرات ها جمهوری خواهان را در ایالت های مختلف به دنبال سیاست هایی برای سرکوب حضور رای دهندگان دموکرات متهم کرده اند. جمهوری خواهان گفته اند که هدف از اقدامات آنها تضمین یکپارچگی انتخابات است.

(گزارش توسط جوزف آکس در نیویورک؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

به گفته محققانی که چنین مواردی را مستند کرده اند، تقلب در رأی دهندگان در ایالات متحده بسیار نادر است. اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میلیون‌ها رای‌دهنده جمهوری‌خواه ادعاهای نادرست ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در رای‌گیری در انتخابات 2020 را باور دارند که به قیمت تمام شدن ریاست‌جمهوری او تمام شد.

دادستان کل، جیسون میارس، که در ژانویه پس از انتخاب شدن در سال گذشته، کار خود را آغاز کرد، گفت که واحد جدید شامل بیش از 20 وکیل، بازپرس و حقوقدان از دفتر او است.

نوشته جوزف آکس

قانونگذاران جمهوری خواه در فلوریدا و جورجیا امسال اقداماتی را تصویب کردند که به مجریان قانون اختیارات بیشتری برای پیگیری ادعاهای تقلب در انتخابات می دهد. دموکرات‌ها و گروه‌های حقوق رای از این اقدامات انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند که چنین بازرسان می‌توانند رای‌دهندگان را بترسانند و رای دادن را دشوارتر کنند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که قانونگذاران ایالت خود را برای ایجاد یک واحد پلیس انتخابات جدید تحت فشار قرار داده بود، پس از تحقیقات اعلام کرد که 20 نفر با اتهامات تقلب در رأی دهندگان مواجه هستند. دیسانتیس، مانند ترامپ، یکی از رقبای اصلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 محسوب می شود. برخی از متهمان بعداً به خبرگزاری ها گفتند که آنها پس از ثبت نام موفقیت آمیز در ایالت، واجد شرایط رای دادن هستند.

(رویترز) – دادستان کل جمهوریخواه ویرجینیا روز جمعه از تشکیل یک “واحد یکپارچگی انتخابات” در دفترش خبر داد که به بررسی پرونده های ادعایی تقلب در رأی دهندگان می پردازد، بخشی از تلاش های گسترده جمهوری خواهان در پی ادعاهای نادرست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه انتخابات 2020 از او دزدیده شد.

حزب دموکرات ویرجینیا در توییتر نوشت: “میارس دلارهای مالیات دهندگان ما را برای ایجاد “گروه ویژه دروغ بزرگ ترامپ” هدر می دهد.

میارس اذعان کرده است که جو بایدن رئیس جمهور دموکرات در انتخابات 2020 پیروز شد. اما مونیک مایلز، معاون ارشد میارس، در ماه فوریه پس از طرح پرسش‌هایی در مورد پست‌های فیس‌بوک که مایلز به دروغ ادعا می‌کرد ترامپ در انتخابات پیروز شده و از آشوبگران طرفدار ترامپ که در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، ستایش کرد، استعفا داد. تلاشی ناموفق برای جلوگیری از تاییدیه کنگره برای پیروزی بایدن.

واشنگتن پست در ماه نوامبر گزارش داد که پسر 17 ساله فرماندار جمهوری خواه ویرجینیا گلن یانگکین دو بار تلاش کرد رای دهد اما به دلیل سنش او را رد کردند. سخنگوی والی به روزنامه گفت که پسرش قانون ایالتی را اشتباه فهمیده است و به سادگی از او می‌پرسد که آیا واجد شرایط رای دادن است یا خیر.

میارس در بیانیه ای گفت: «رای دادن باید آسان باشد و تقلب باید سخت باشد. “واحد صداقت در انتخابات برای کمک به بازگرداندن اعتماد به روند دموکراتیک ما کار خواهد کرد.”