دادستان واترگیت می‌گوید سیلی زدن به ترامپ با اتهام شورش یا شورش می‌تواند مانع از تصدی مجدد او شود.

جیل واین بنکس، دادستان واترگیت، گفت که متهم کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به شورش یا شورش، مانع از تصدی مجدد پست سیاسی او می شود.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

او افزود که ترامپ ممکن است بر اساس شهادت های ارائه شده در جلسات 6 ژانویه با چندین اتهام دیگر روبرو شود.

واین-بانکس گفت: «البته، مانع تراشی در کنگره، ممانعت از اجرای عدالت، دستکاری شاهدان، موارد زیادی که فقط بر اساس شهادت کسیدی هاچینسون است، وجود دارد.

در جریان یک حضور در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی در روز جمعه، از واین‌بانکس پرسیده شد که آیا فکر می‌کند ترامپ حداقل به دلیل ممانعت از اجرای عدالت متهم می‌شود یا خیر. او پیشنهاد کرد که یکی از “بهترین” جنایات برای متهم کردن رئیس جمهور سابق، شورش یا شورش است، که جرمی تحت عنوان 18 قانون ایالات متحده، بخش 2383 است.

واین بانک گفت: «فکر می‌کنم عمل نکردن به چیزی که اکنون آشکارا برای هر کسی که جلسات استماع را تماشا کرده است، عمل نکنیم وحشتناک است.

استماع دونالد ترامپ در ژانویه

جیل واین بنکس گفت «بهترین» جنایتی که می توان ترامپ را به آن متهم کرد، شورش یا شورش است.

  • واین بنکس این پنالتی را “هدفی مهمتر از زندانی کردن رئیس جمهور سابق” خواند.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در صورت محکومیت به شورش یا شورش، جرمی تحت عنوان 18 قانون ایالات متحده، بخش 2383، ممکن است از تصدی پست مجدد منع شود.چت استرنج/گتی ایماژ

    • واین-بانکز گفت که مجازات چنین تخلفی ترامپ را از تصدی پست مجدد منع می کند.

    • او همچنین به چهره هایی مانند میک مولوینی، رئیس سابق دفتر کاخ سفید پیوسته است تا درباره نحوه مواجهه ترامپ با اتهامات جنایی اظهار نظر کند. به عنوان مثال، مولوینی ادعا کرده است که هیئت 6 ژانویه ممکن است شواهدی داشته باشد که می تواند منجر به ممانعت از اتهامات قضایی ترامپ شود.

      در ماه آوریل، واین‌بانکس گفت که معتقد است اقدامات جنایتکارانه ترامپ در 6 ژانویه می‌تواند «بی‌حساب‌تر بدتر» از اقدامات رئیس‌جمهور سابق ریچارد نیکسون باشد.

      او افزود که او همچنین می تواند به جرایم دیگری مانند دستکاری شاهد متهم شود.

    او خاطرنشان کرد که برخلاف اتهام توطئه فتنه‌انگیز، اتهام شورش یا شورش باعث می‌شود که مجرم محکوم از «دوباره تصدی پست فدرال» منع شود.