دادستان ها رسیدگی به فیلم های امنیتی دستیاران ترامپ را در پرونده اسناد بررسی می کنند

از تاوراس سؤالاتی در مورد روابطش با دو کارمند دیگر ترامپ پرسیده شد: والت نائوتا، دستیار قدیمی ترامپ که به عنوان یکی از خدمه او در کاخ سفید خدمت می کرد، و کارلوس دیولیویرا، که توسط یکی از افراد آشنا به وقایع به عنوان رئیس تعمیر و نگهداری توصیف شد. در Mar-a-Lago.

به گفته دو نفر از آشنایان، دو هفته پیش، آخرین کارمند، یک کارمند فناوری اطلاعات به نام یوسیل تاوراس، در مقابل هیئت منصفه بزرگ در واشنگتن حاضر شد.

این تماس همچنین تنها چند هفته پس از آن اتفاق افتاد که Deoliveira به Nauta کمک کرد جعبه‌های اسناد را به اتاق ذخیره‌سازی منتقل کند – همان اتاقی که Deoliveira در یک نقطه به آن قفل مجهز کرد. جابجایی جعبه ها به داخل اتاق در لحظه کلیدی دیگری صورت گرفت: روز قبل از اینکه دادستان ها برای ملاقات با وکلای ترامپ به مارآلاگو رفتند و قصد داشتند او را وادار کنند که از درخواست برای بازگرداندن همه اسناد طبقه بندی شده پیروی کند.

حضور هیئت منصفه بزرگ تاوراس اولین باری نیست که تیم اسمیت بر این سوال تمرکز می‌کند که نوارهای امنیتی در Mar-a-Lago چگونه مدیریت شده است. دادستان ها همچنین احضاریه هایی را برای متیو کالاماری پدر و پسرش متیو کالاماری جونیور که مدت هاست بر مسائل امنیتی سازمان ترامپ نظارت داشته اند، صادر کرده اند.

با این وجود، یک نفر که در جریان این رویدادها قرار گرفت، گفت که تعاملات مربوط به نوارهای امنیتی برای برانگیختن سوء ظن در میان بازرسان اسمیت کافی بود. علاوه بر این، افرادی که از مصاحبه‌های شاهدان مطلع شده‌اند می‌گویند، مشخص شده است که اسمیت به تعدادی از افراد مرتبط با ترامپ با شک و تردید نگاه می‌کند.

طی شش ماه گذشته، دادستان‌هایی که برای بازپرس ویژه جک اسمیت کار می‌کنند، به دنبال این بوده‌اند که مشخص کنند آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مانع تلاش‌های دولت برای بازیابی مجموعه‌ای از اسناد طبقه‌بندی شده که از کاخ سفید گرفته است یا خیر.

نیویورک تایمز پیش از این گزارش داده بود که دادستان ها همچنین یک شرکت نرم افزاری را احضار کرده اند که تمام فیلم های جاسوسی سازمان ترامپ، از جمله در Mar-a-Lago را مدیریت می کند.

هیچ نشانه ای وجود ندارد که تاوراس موضوع تحقیق اسمیت باشد. وکیل او، استنلی وودوارد جونیور، از اظهار نظر خودداری کرد.

اخیراً، به نظر می رسد که بازرسان یک سوال مرتبط را دنبال می کنند: آیا ترامپ و برخی از دستیارانش به دنبال مداخله در تلاش دولت برای به دست آوردن فیلم دوربین های امنیتی از Mar-a-Lago بوده اند که می تواند چگونگی ذخیره آن اسناد و چه کسی را روشن کند. به آنها دسترسی داشت.

طبق صفحه لینکدین خود، تاوراس قبل از کار بر روی سیستم های اطلاعاتی در Mar-a-Lago، آنها را در هتل و برج بین المللی ترامپ و در هتل ترامپ سوهو مدیریت می کرد.

وکیل دیولیویرا، جان ایروینگ، به پیامی که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ نداد.

به نظر می رسد که دادستان ها به دنبال این فیلم بوده اند تا تصویر واضح تری از حرکت جعبه های اسناد در مار-آ-لاگو به دست آورند. این شخص گفت، اما شکاف هایی در فیلم وجود داشت، و دادستان ها همچنین در حال بررسی هستند که آیا کسی به عمد نوار را متوقف کرده است یا اینکه آیا مسائل فنی باعث ایجاد شکاف شده است.

به گفته مردم، جستجو برای یافتن پاسخ در مورد این موضوع دوم، محققان را به عمق مار-آ-لاگو، کلوپ خصوصی ترامپ و محل سکونت ترامپ در فلوریدا کشانده است، زیرا آنها سؤالاتی را برای گروه گسترده ای از کارگران سطح پایین در مجتمع مطرح می کنند. آشنا به موضوع برخی از کارگران یا در ایمن کردن جعبه‌های مواد در انباری در Mar-a-Lago یا نگهداری فیلم‌های ویدئویی از یک دوربین امنیتی که در خارج از اتاق نصب شده بود، نقش داشتند.

اما تمرکز روی نوارها آخرین تلاش اسمیت برای تعیین اینکه آیا ترامپ یا دستیارانش درگیر هر نوع رفتار بازدارنده بوده اند یا خیر. دادستان ها در حال بررسی هستند که آیا رئیس جمهور سابق در عمل بیش از یک سال است که با مقامات دولتی در آژانس های مختلف بازی می کند – از جمله وزارت دادگستری که در ماه مه گذشته احضاریه ای را برای همه اسناد طبقه بندی شده در اختیار ترامپ صادر کرد و آرشیو ملی. به دنبال بازیابی دسته‌هایی از سوابق ریاست‌جمهوری ترامپ بود که پس از ترک ریاست‌جمهوری در اختیار داشت که برخی از آنها حاوی مطالب طبقه‌بندی شده بود.

آنها از تاوراس سؤالی بدون پایان پرسیدند که آیا کسی از او سؤال کرده است که آیا می توان فیلم های سیستم نظارتی را حذف کرد یا خیر.

c.2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

واشنگتن پست روز سه شنبه در مورد گفتگوی بین یک کارگر IT ناشناس و یک کارگر تعمیر و نگهداری ناشناس در Mar-a-Lago گزارش داد.

هر سه مرد – تاوراس، دیولیویرا و نائوتا – به طور گسترده توسط دادستان در مورد نقش آنها در رسیدگی به جعبه ها و نوارها مورد بازجویی قرار گرفته اند. دستیاران ترامپ معتقدند که هیچ چیز شرورانه ای رخ نداده است، و فعالیت هایی که دادستان ها با سوء ظن با آنها برخورد می کنند، صرفاً بخشی از تلاش ها برای انطباق با احضاریه ها بوده یا مکالمات معمولی بوده است که بدون اطلاع شرکت کنندگان در برخی موارد از وجود احضاریه های صادر شده از سوی دادگاه انجام شده است. وزارت دادگستری برای فیلم امنیتی و اسناد طبقه بندی شده در اختیار ترامپ.

سوابق تلفن نشان می دهد که دیولیویرا تابستان گذشته با تاوراس تماس گرفت و دادستان ها می خواستند دلیل آن را بدانند. این تماس توجه دولت را به خود جلب کرد زیرا مدت کوتاهی پس از صدور احضاریه ای از سوی دادستان به شرکت ترامپ، سازمان ترامپ، مبنی بر درخواست فیلم از دوربین نظارتی در نزدیکی اتاق ذخیره سازی صورت گرفت.

Mar-a-Lago، اقامتگاه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا، در 4 آوریل 2023. (هیلاری سویفت/نیویورک تایمز)

نائوتا یک دستیار نظامی بود که به عنوان خدمتکار در کاخ سفید ترامپ خدمت می کرد و به سطحی از نزدیکی صمیمی به رئیس جمهور نیاز داشت که تعداد کمی از کارکنان آن را توسعه می دادند. پس از پایان دولت ترامپ، نائوتا از ارتش بازنشسته شد و مستقیماً برای ترامپ کار کرد. یکی از دستیاران ترامپ گفت و دئولیویرا یک بار ماشین ها را در باشگاه پارک کرد.

هنوز مشخص نیست که بازرسان از بازجویی از تاوراس در مقابل هیئت منصفه چه چیزی دریافتند و اینکه آیا آنها توانسته‌اند در تلاش‌های خود برای تعیین اینکه آیا اقداماتی برای تداخل در تحویل نوارهای نظارتی انجام شده است یا خیر، پیشرفت کنند یا خیر.

هم ایروینگ و هم وکیل نائوتا و تاوراس، وودوارد، توسط کمیته اقدام سیاسی ترامپ، نجات آمریکا، که خود تحت نظارت تیم اسمیت قرار گرفته است، حقوق می گیرند. دادستان ها به دنبال این هستند که آیا این گروه با این ادعا که برای چالش های قانونی در انتخابات 2020 اختصاص داده شده است یا خیر، از کمک کنندگان پول جمع آوری کرده است یا خیر، اما دستیاران ترامپ می دانستند که او شکست خورده است.

سازمان ترامپ در نهایت نوارهای جاسوسی را تحویل داد، اما به نظر می رسد که دادستان های اسمیت در حال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا فردی در مدار ترامپ سعی کرده میزان فیلم های تولید شده را به دولت محدود کند یا خیر.

افراد مطلع گفتند که دادستان ها احضاریه های جداگانه ای به این شرکت ارسال کرده اند که به دنبال فیلم های نظارتی از Mar-a-Lago هستند. یکی از افراد مطلع گفت که اولین احضاریه از این دست در ژوئن گذشته صادر شد و از آن زمان، دادستان ها چندین احضاریه دیگر را برای مجموعه وسیع تری از فیلم ارسال کرده اند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

Mar-a-Lago، اقامتگاه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا، در 4 آوریل 2023. (هیلاری سویفت/نیویورک تایمز)