دادستان ها تحقیقاتی را درباره جورج سانتوس، نماینده منتخب آغاز کردند

نیک لالوتا، نماینده منتخب جمهوری‌خواه لانگ آیلند، گفت که از افشاگری‌ها ناراحت است.

او ما را فریب داد و میراث خود را نادرست معرفی کرد. ائتلاف گفت: در نظرات عمومی و شخص ما، او قبلاً ادعا می کرد که یهودی است. او در هیچ رویداد آینده RJC مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

ائتلاف یهودی جمهوریخواه در بیانیه ای روز سه شنبه سانتوس را رد کرد.

او گفت: «ساکنان شهرستان ناسائو و سایر بخش‌های ناحیه سوم باید یک نماینده صادق و پاسخگو در کنگره داشته باشند. هیچ کس بالاتر از قانون نیست و اگر جرمی در این شهرستان صورت گرفته باشد، آن را تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد.

سانتوس در مصاحبه‌ای با نیویورک پست در اوایل این هفته، به خاطر جعل‌های خود عذرخواهی کرد، اما آنها را به دلیل زیبا کردن رزومه‌اش «گناه» خواند و افزود: «ما در زندگی کارهای احمقانه انجام می‌دهیم».

آن تی دانلی، دادستان ناحیه ناسائو، یک جمهوری خواه، گفت: «ساخت و ناسازگاری های متعدد مرتبط با سانتوس منتخب کنگره چیزی جز خیره کننده نیست.

سوالات پس از بررسی نیویورک تایمز به روایت سانتوس، 34 ساله که در طول مبارزات انتخاباتی موفق خود برای یک منطقه کنگره که در حومه ساحل شمالی لانگ آیلند و بخش کوچکی از کوئینز به رای دهندگان ارائه شده بود، تشدید شد.

برخی از جمهوری خواهان از کنگره و مجریان قانون خواسته بودند تا تحقیقات را آغاز کنند.

این جمهوری خواه اعتراف کرده است که در مورد داشتن اصل و نسب یهودی، شجره نامه وال استریت و مدرک دانشگاهی دروغ گفته است، اما او هنوز به سؤالات ماندگار دیگری پاسخ نداده است – از جمله منبع ثروتی که به نظر می رسد با وجود مشکلات مالی اخیر، از جمله اخراج و اخراج و … بدهکار هزاران اجاره عقب

دموکرات‌ها به شدت هجوم آوردند و سانتوس را یک داستان‌نویس سریالی خواندند و از او خواستند که داوطلبانه قدرت را در دست نگیرد.

او اعتراف کرد که در مورد کار برای سیتی گروپ و گلدمن ساکس دروغ گفته است و همچنین مدرکی در رشته مالی و اقتصاد از کالج باروخ در نیویورک گرفته است.

قاهره گفت که او “انتظار بیش از یک عذرخواهی ساده را داشت” و افزود که “زیانی که دروغ های او برای بسیاری از مردم، به ویژه کسانی که تحت تاثیر هولوکاست قرار گرفته اند، عمیق است.”

او از این ادعا عقب نشینی کرد و گفت که هرگز قصد ادعای میراث یهودی را نداشته است، که احتمالاً جذابیت او را در میان رده های مهم رای دهندگان یهودی منطقه او افزایش می داد.

نبیات بتره، سخنگوی DCCC گفت: «جورج سانتوس اگر فکر کند رأی‌دهندگان پس از افشای دروغ پشت سر دروغ به او اعتماد خواهند کرد، دچار توهم است.»

زیمرمن گفته بود که سانتوس برای این سمت مناسب نیست و از او خواسته است که کناره گیری کند تا یک انتخابات ویژه برگزار شود.



منبع

برندان بروش، سخنگوی دفتر DA شهرستان ناسائو، چهارشنبه گفت: “ما در حال بررسی این موضوع هستیم.” دامنه تحقیقات بلافاصله مشخص نشد.

سوابق مبارزات انتخاباتی فدرال نشان می دهد که او بیش از 700000 دلار به کمپین خود وام داده است، اما منبع این پول هنوز توضیح داده نشده است.

نیک لالوتا، نماینده منتخب جمهوری‌خواه لانگ آیلند، گفت که از افشاگری‌ها ناراحت است.

سایر جمهوری خواهان سانتوس را به خاطر عدم صداقتش مورد انتقاد قرار دادند، اما از او خواستند که کناره گیری کند.

اما علیرغم تشدید شک و تردید در مورد آمادگی او برای تصدی پست فدرال، سانتوس تاکنون هیچ نشانه ای از کناره گیری از خود نشان نداده است – حتی اگر علناً به لیست طولانی دروغ ها اعتراف کرده است.

نیویورک (AP) – دادستان لانگ آیلند تحقیقاتی را در مورد جورج سانتوس نماینده منتخب ایالات متحده از نیویورک آغاز کرده اند، پس از افشای افشاگری ها مبنی بر اینکه این جمهوری خواه در حال حاضر درگیری در مورد میراث، تحصیلات و شجره نامه حرفه ای خود هنگام مبارزات انتخاباتی خود دروغ گفته است.

در تحقیقات مخالف خود در مورد سانتوس، کمیته مبارزات انتخاباتی کنگره دموکرات چندین پرچم قرمز را در مورد سابقه جمهوری خواه به اهتزاز درآورد – اما برخی از اظهارات وی از جمله سابقه تحصیلی او را نیز به عنوان واقعیت پذیرفت. این پرونده 87 صفحه ای به دنبال پیوند دادن او با قیام 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا و حمایت او از ادعاهای بی اساس مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بود. این گزارش همچنین به دنبال معرفی او به عنوان یک نامزد راست افراطی بود. اما در گزارش خود، DCCC مسائلی را در مورد وضعیت مالی متزلزل و اخراج های متعدد او مطرح کرده بود که هزاران دلار بدهی او را به همراه داشت.

جوزف جی. قاهره، رئیس کمیته جمهوری خواه شهرستان ناسائو، که در ناحیه سوم کنگره قرار دارد، گفت: «جورج سانتوس، نماینده منتخب کنگره، اعتماد عمومی را با تحریفات جدی در مورد سوابق، تجربه و تحصیلات خود، از جمله مسائل دیگر، شکسته است.

سانتوس در اولین مسابقه خود برای کنگره در سال 2020 شکست خورد اما امسال دوباره با موفقیت شرکت کرد.

لالوتا روز سه شنبه گفت: «من معتقدم که کمیته اخلاق مجلس نمایندگان و در صورت لزوم، اجرای قانون مورد نیاز است.

روز چهارشنبه، برندان بروش، سخنگوی دفتر DA شهرستان ناسائو، گفت: “ما در حال بررسی این موضوع هستیم.”

لالوتا روز سه شنبه گفت: «من معتقدم که کمیته اخلاق مجلس نمایندگان و در صورت لزوم، اجرای قانون مورد نیاز است.

کمپین سانتوس بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در روز چهارشنبه پاسخ نداد.

سانتوس علاوه بر رزومه خود، داستان زندگی خود را ابداع کرد که مورد سوال قرار گرفته است، از جمله این ادعا که پدربزرگ و مادربزرگش «از آزار و شکنجه یهودیان در اوکراین فرار کردند، در بلژیک ساکن شدند و دوباره در طول جنگ جهانی دوم از آزار و شکنجه گریختند».

سانتوس همچنان رد کرد که مقامات در آمریکای جنوبی به دنبال او هستند.

او در طول مبارزات انتخاباتی خود از خود به عنوان «یهودی مغرور آمریکایی» یاد کرد.

او به پست گفت: «من کاتولیک هستم. چون فهمیدم خانواده مادری ام پیشینه یهودی دارند، گفتم «یهودی» هستم.»

او قرار است روز سه شنبه آینده و با برگزاری مجدد مجلس نمایندگان آمریکا سوگند یاد کند. در صورت تصدی این سمت، ممکن است با تحقیقات کمیته اخلاق مجلس و وزارت دادگستری مواجه شود.

در حالی که رقیب دموکرات او، رابرت زیمرمن، نیز سعی کرد در طول مبارزات انتخاباتی بازنده‌اش، اظهارات نادرست سانتوس را مطرح کند، اما مورد توجه زیادی قرار نگرفت.

دفتر دادستان کل نیویورک قبلاً گفته است که در حال بررسی برخی از مسائلی است که آشکار شده است.

تایمز سوابقی را در برزیل کشف کرد که نشان می‌دهد سانتوس در سال 2008 در آنجا مورد تحقیقات جنایی قرار گرفته است، زیرا او از چک‌های سرقتی برای خرید اقلام در یک مغازه لباس در شهر نیتروی استفاده کرده است. در آن زمان سانتوس 19 ساله بود. تایمز به نقل از دادستان های محلی گفت که این پرونده خوابیده است زیرا سانتوس هرگز در دادگاه حاضر نشده بود.