دادستان ها برای هولمز مدیر عامل ترانوس به 15 سال حبس محکوم شدند

رابرت اس. لیچ، دستیار دادستان ایالات متحده، در گزارشی 46 صفحه ای که روز جمعه ثبت شد، نوشت: “او بارها دروغ، هیاهو و چشم انداز میلیاردها دلار را بر ایمنی بیمار و برخورد منصفانه با سرمایه گذاران انتخاب کرد.” جنایات الیزابت هولمز شکست نمی‌خورد، آنها دروغ می‌گفتند – دروغ در جدی‌ترین زمینه، جایی که همه به او نیاز داشتند تا حقیقت را بگوید.

دادستان های فدرال از قاضی خواسته اند الیزابت هولمز شرم آور Theranos CE0 را به 15 سال زندان محکوم کند و استدلال می کند که او مستحق یک حبس طولانی مدت است زیرا طرح عظیم او با متقاعد کردن نادرست آنها سرمایه گذاران را از صدها میلیون دلار فریب داد و آنها را متقاعد کرد که شرکتش خون انقلابی ایجاد کرده است. دستگاه تست

وکلای هولمز اواخر روز پنجشنبه با ارائه یک سند 82 صفحه ای خواستار محکومیت ملایم بیش از 18 ماه شدند و گفتند که شهرت او برای همیشه از بین رفته است و او را به “کاریکاتوری برای تمسخر و تحقیر” تبدیل کرده است.

هولمز قرار است در 18 نوامبر برای صدور حکم در دادگاه فدرال در سن خوزه، کالیفرنیا، نزدیک به یک سال پس از محکومیت او به سه فقره کلاهبرداری با سیم و یک جرم جنایت توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری، حاضر شود. او برای هر بار با ۲۰ سال زندان مواجه است.

دادستان ها با خواندن این پرونده “یکی از اساسی ترین جرایم یقه سفید که در سیلیکون ولی یا هر منطقه دیگری دیده شده است”، توصیفات وکلای مدافع مبنی بر اینکه هولمز به طور ناعادلانه قربانی شده است، تا حدی توسط پوشش رسانه ای، به شدت رد کردند.

لیچ همچنین به این نکته اشاره کرد که چگونه پس از افشای این طرح، خبرنگار وال استریت ژورنال، جان کریرو، هولمز «به همراه منابعش به او حمله کرد» و ناامیدانه سعی کرد تقصیر را به گردن دیگران بیندازد.

او امیدوار بود سرمایه‌گذاران خود را مبنی بر اینکه یک کارآفرین جوان و پویا مراقبت‌های بهداشتی را تغییر داده است. لیچ نوشت: او از اعتبار هیئت مدیره برجسته خود استفاده کرد. و با فریب خود به شهرت، ستایش و میلیاردها دلار ثروت دست یافت.»

علاوه بر درخواست برای محکومیت طولانی مدت هولمز، دادستان ها از این زن 38 ساله خواستند تا 803 میلیون و 840 هزار و 309 دلار به خاطر نقشش در این طرح چند ساله که او را به یکی از معتبرترین و ثروتمندترین کارآفرینان در دره سیلیکون و دره تبدیل کرد، جبران کند. ایالات متحده.

لیچ نوشت: «در دادگاه، او مدیر ارشد اجرایی (و دوست پسر دیرینه‌اش)، هیئت مدیره، دانشمندان، شرکای تجاری، سرمایه‌گذاران، شرکت بازاریابی، وکلای او، رسانه‌ها – یعنی همه، به جز خودش را مقصر دانست.

وکلای هولمز استدلال کرده اند که اگر ادوارد داویلا قاضی منطقه ای ایالات متحده تصمیم بگیرد او را به زندان بفرستد، مستحق مجازات ملایم است زیرا خطری برای مردم ندارد و سابقه کیفری قبلی ندارد.



منبع

و لیچ نوشت که سلامتی بیماران واقعی با کاری که هولمز انجام داده بود به خطر افتاد.

او نوشت: «در حالی که پول در حال خشک شدن بود، او با یک دستگاه پزشکی اثبات نشده و غیرقابل اعتماد به بازار رفت. زمانی که توسعه‌دهنده اصلی آزمایش او با راه‌اندازی Theranos کار را ترک کرد، او با سردرگمی به دانشمند گفت: «او وعده‌ای دارد که به مشتری تحویل دهد، او چاره‌ای جز ادامه راه‌اندازی ندارد.»

رامش “سانی” بالوانی 57 ساله، مدیر عامل سابق این شرکت، در ماه ژوئیه طی یک محاکمه جداگانه به 12 فقره جرم کلاهبرداری از سرمایه گذار و بیمار محکوم شد. قرار است او در 7 دسامبر محکوم شود.