دادستان ها از پلیس سابق کانزاس می خواهند که قبل از محاکمه در زندان بماند

راجر گلوبکسی، 69 ساله، روز دوشنبه با یک جلسه دادگاه فدرال مواجه است که طی آن دادستان ها استدلال خواهند کرد که او باید تا زمان محاکمه اش در زندان بماند.

او روز پنجشنبه به دلیل شش مورد نقض حقوق مدنی دستگیر و متهم شد که به عنوان افسر اداره پلیس کانزاس سیتی، کانزاس، بیش از دو دهه پیش یک زن سیاه‌پوست و یک نوجوان را مورد آزار جنسی قرار داده است. پنج مورد از اتهامات ادعا می کنند که گلوبسکی قربانیان را ربوده یا سعی در ربودن آنها داشته است.

اداره پلیس کانزاس سیتی، کانزاس، دوشنبه گفت که رئیس کارل اوکمن هیچ نظری در مورد این حرکت نخواهد داشت. شهردار تایرون گارنر دوشنبه از دفتر خارج شد. او در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که به تلاش برای بهبود روابط پلیس و جامعه برای بازگرداندن اعتماد متعهد است.

یکی دیگر از قربانیان گفت که گولوبسکی در اواسط دهه 1990 تا 2004 به طور دوره ای به او تجاوز و تجاوز جنسی کرده و در حالی که تهدید می کرد فرزندانش را خواهد برد. در سال 2016، این زن در بیمارستان بود که گولوبسکی ظاهر شد و گفت: “مدت طولانی است که ندیده‌ایم”، طبق این کیفرخواست، او را وادار کرد تا بیمارستان را تغییر دهد.

در این حرکت ادعا شده است که گلوبسکی اسلحه خود را به نمایش گذاشته یا با آن به برخی از قربانیان خود ضربه زده است. دادستان ها گفتند که او به قربانیان گفت که اگر آنها به کسی بگویند که او چه کرده است، آنها یا بستگانشان را زندانی یا خواهند کشت.

گولوبسکی که در سال 2010 بازنشسته شد، خود را بی گناه دانست. او در هر یک از شش اتهام ممکن است با یک حبس ابد روبرو شود.

گروه های حقوق مدنی سال ها به دنبال تحقیق درباره گولوبسکی بودند. این اتهامات پس از آن مورد توجه قرار گرفت که لامونت مک اینتایر، که 23 سال را به دلیل قتلی که مرتکب نشده بود در زندان گذراند، از گلوبسکی و دیگر افسران کانزاس سیتی، کانزاس شکایت کرد. مک اینتایر و مادرش، رز مک اینتایر، ادعا کردند که گولوبسکی در سال 1994 لامونت را به دلیل رد درخواست های جنسی کارآگاه قاب گرفته است.

دادستان ها در درخواست خود پاسخ دادند که تمام شرایط پزشکی گلوبسکی می تواند در یک مرکز نگهداری درمان شود.

دادستان روز جمعه درخواستی را ارائه کرد که شامل جزئیات تصویری از رویارویی او با دو قربانی بود و شکایات هفت زن دیگر را اضافه کرد که می‌گویند گلوبسکی آنها را مورد آزار و اذیت و آزار قرار داده است. گولوبسکی در این هفت پرونده متهم نشده است، اما دادستان ها استدلال کردند که شواهد بیشتری مبنی بر خطرناک بودن او ارائه کرده اند و «هیچ چیزی جز تحقیر کامل قانون از خود نشان نداده است».

بر اساس این درخواست، قربانی دیگر پرونده متهم، اوفلیا ویلیامز، طی دو یا سه سال چندین بار مورد تجاوز و تجاوز جنسی قرار گرفت. دادستان ها گفتند که او ابتدا کمی پس از دستگیری دو پسرش ویلیامز را مورد آزار و اذیت قرار داد.

دادستان ها نوشتند: «او دهه ها را صرف قدرت خود بر قربانیان و جامعه کرده است و نشان می دهد که چقدر نسبت به محدودیت های قانونی احساس بی بند و باری می کند. “تنها راه برای تضمین امنیت جامعه بازداشت است.”

وکیل او، تام لمون، به پیامی که روز دوشنبه به دنبال واکنش به این اقدام جدید بود، پاسخ نداد. لمون هفته گذشته استدلال کرد که گلوبسکی باید قبل از محاکمه آزاد شود، زیرا او برای چندین مشکل سلامتی، از جمله نارسایی کلیه، دیابت و بهبودی پس از جراحی بای پس پنجگانه، به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.

دادستان های فدرال که به دنبال نگه داشتن یک کارآگاه سابق پلیس کانزاس در زندان هستند، به اتهام شکار زنان و دختران سیاه پوست، جزئیات بیشتری از اتهامات علیه او، از جمله شکایت های هفت زن دیگر را فاش کردند.

آسوشیتدپرس عموماً از قربانیان تجاوز جنسی نام نمی برد، اما ویلیامز داستان خود را به طور عمومی گفته است.

این اتهامات، گولوبسکی را به تجاوز جنسی بیش از 10 بار به یک دختر در حدود سه سال متهم می کند. او بارها به دختری که 13 ساله بود، گفت که او یا مادربزرگش را خواهد کشت. او به او گفت که او را در رودخانه‌ای می‌اندازد و نسخه‌ای از آهنگ دوران کودکی را با این جمله خواند، “جایی که او را تا زمانی که بدبو نکند پیداش نمی‌کنند.”

دادستان ها گفتند که هفت قربانی دیگر بین سال های 1980 و 2004 توسط گلوبسکی مورد آزار و اذیت یا تهدید قرار گرفته اند.

یک زن گفت که با اداره امور داخلی پلیس کانزاس سیتی، کانزاس تماس گرفت تا برخورد خود با گلوبسکی را گزارش کند، اما به گفته دادستان ها “هیچ کاری نمی توانستند انجام دهند زیرا این حرف (او) علیه متهم بود.”

دولت محلی در ماه ژوئن موافقت کرد که این دعوی را با مبلغ 12.5 میلیون دلار حل و فصل کند.



منبع