دادستان های آمریکا پرونده جنایی علیه بنن مشاور سابق ترامپ باز می کنند

این کمیته هفته گذشته شواهدی ارائه کرد مبنی بر اینکه بنن حداقل دو بار در روز قبل از حمله 6 ژانویه 2021 با ترامپ صحبت کرده است. کمیته همچنین کلیپی از بنن پخش کرد که در یک برنامه گفتگوی جناح راست در 5 ژانویه گفت: “همه جهنم فردا از بین خواهد رفت.”

این کمیته قصد دارد یک جلسه استماع دیگر را در عصر پنجشنبه برگزار کند که هدف آن جلب مخاطبان تلویزیونی گسترده است. محاکمه بنن احتمالا هنوز در آن مقطع ادامه خواهد داشت و ممکن است تا هفته آینده ادامه یابد.

او گفت: “بله دارم.”

بنن در حالی که روز دوشنبه از دادگاه خارج شد، پس از اینکه یک خبرنگار از او پرسید که آیا فکر می‌کند هیئت منصفه می‌تواند منصفانه باشد، نسبت به وضعیت انتخاب هیئت منصفه ابراز خوش‌بینی کرد.

(گزارش توسط سارا ان. لینچ، گزارش اضافی توسط کانیشکا سینگ؛ ویرایش توسط اسکات مالون و آرورا الیس)



منبع

علیرغم ماهیت پرمخاطب جلسات و پوشش خبری همراه، بسیاری از هیئت منصفه آینده به قاضی گفتند که پرونده را از نزدیک دنبال نکرده اند.

ترامپ در این ماه به بنن گفت که از هرگونه ادعای امتیاز اجرایی چشم پوشی می کند.

بنن استدلال کرده است که مطالب مورد نظر کمیته توسط دکترینی قانونی به نام امتیاز اجرایی محافظت می‌شود که می‌تواند برخی از ارتباطات ریاست‌جمهوری را محرمانه نگه دارد، اگرچه قاضی حکم داده است که او نمی‌تواند از آن به عنوان دفاع استفاده کند. بنن در سال 2017، سال ها قبل از حمله به ساختمان کنگره، نقش خود را در کاخ سفید ترک کرد.

هیچ نشانه ای از برنامه ای برای انجام این کار وجود ندارد، زیرا کمیته احتمالاً از او می خواهد که ابتدا در جلسات غیرعلنی شهادت دهد تا طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش دهد.

بنن در این ماه مسیر خود را تغییر داد و گفت که می‌خواهد در جلسه استماع کمیته عمومی شهادت دهد، تقریباً 10 ماه پس از سرپیچی از احضاریه.

نیکولز به یک زن اجازه داد تا به عنوان هیئت منصفه بالقوه باقی بماند، حتی با وجود اینکه او کلیپ بنن را در یکی از جلسات اخیر کمیته دیده بود.

واشنگتن (رویترز) – دادستان‌های آمریکا روز سه‌شنبه قرار است پرونده خود را مبنی بر اینکه استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، با سرپیچی از احضاریه کنگره در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، نقض کرده است، آغاز کنند. حامیان رئیس جمهور سابق

قاضی خاطرنشان کرد که این زن نشان داده است که در مورد پرونده پیش داوری نکرده است و افزود که “صرف پوشش رسانه ای برای حذف او کافی نیست”.

بنن، 68 ساله، پس از اینکه سال گذشته از ارائه شهادت یا اسناد به کمیته منتخب مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات ها خودداری کرد، با دو اتهام توهین به کنگره مواجه است.

قبل از اینکه دادستان های فدرال بحث آغازین خود را آغاز کنند، دادگاه باید انتخاب هیئت منصفه ای متشکل از 12 نفر و دو نفر جایگزین را به پایان برساند و تعداد 60 هیئت منصفه بالقوه را به 22 کاهش دهد.

بنن قبلاً به دنبال متقاعد کردن قاضی منطقه ای ایالات متحده، کارل نیکولز برای به تعویق انداختن محاکمه خود بود، با این استدلال که جلسات عمومی برجسته کمیته می تواند تشکیل هیئت منصفه بی طرف را دشوارتر کند.

توسط سارا ان. لینچ