دادستان می گوید که Oath Keeper مواد منفجره را قبل از حمله 6 ژانویه به DC آورد

حمله 6 ژانویه زمانی رخ داد که کنگره تلاش می کرد تا پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2020 بر ترامپ را تأیید کند. لیز چنی، نماینده ایالات متحده، یکی از اعضای هیئت جمهوری خواه، گفته است که ترامپ به اتهام تشویق به حمله با ادعاهای نادرست مبنی بر دزدیده شدن انتخابات از او، ممکن است از نظر کیفری مسئول شناخته شود.

واشنگتن (رویترز) – به گفته وزارت دادگستری آمریکا، یکی از اعضای گروه افراطی سوگند نگهبانان مواد منفجره را پیش از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به منطقه واشنگتن دی سی آورده است. .

بیش از 840 نفر به شرکت در شورش کنگره، حمله به پلیس و فرستادن قانونگذاران به تلاش برای امنیت متهم شدند. حدود 250 متهم به جرم خود اعتراف کرده اند، از جمله برخی از اعضای سازمان سوگند.

یک نماینده قانونی برای براون بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

نوشته دیوید مورگان

کالدول در بیانیه ای که توسط وکیلش ارسال شد، اتهامات علیه خود را رد کرد. در این بیانیه آمده است: “ادعای وزارت دادگستری مبنی بر اینکه من به دنبال ترور کارکنان انتخابات بوده ام یک دروغ 100 درصد نادرست و نفرت انگیز است. متاسفانه، کوهی از شواهد تبرئه کننده که مرا تبرئه می کند توسط وزارت دادگستری از طریق دستورات حفاظتی از دید عموم مخفی می شود.”

سند دادگاه 28 صفحه ای که روز جمعه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن بایگانی شد، جزئیات شواهدی را نشان می دهد که وزارت دادگستری احتمالا اواخر امسال در محاکمه توطئه فتنه انگیز اعضای Oath Keepers از جمله کالدول و رهبر این گروه استوارت رودز ارائه خواهد کرد. براون را به عنوان یکی از توطئه‌گران غیرقانونی فهرست می‌کند.

در یک پرونده قضایی، دادستان های فدرال ادعا کردند که جرمی براون، یکی از اعضای سازمان سوگند از فلوریدا، در 6 ژانویه با وسیله نقلیه تفریحی خود مواد منفجره را به هتلی در ویرجینیا هدایت کرد. یکی از اعضای دوم گروه، توماس کالدول، بعداً در اختیار داشت. بر اساس این سند، “فهرست مرگ” که شامل نام یکی از مقامات انتخابات گرجستان است.

(گزارش توسط دیوید مورگان)



منبعاین پرونده در حالی مطرح شد که هیئت کنگره بررسی شورش 6 ژانویه آماده برگزاری دو جلسه استماع در هفته آینده بود. انتظار می‌رود جلسه استماع روز سه‌شنبه بر روی تلاش‌ها برای گردآوری حامیان ترامپ از جمله اعضای گروه‌های افراطی سوگند نگهبانان و پسران مغرور در کاپیتول متمرکز شود.