خون بد بین تستر و داین تشدید می شود

در سطح شخصی، این دو مرد نمایه‌های متفاوت خانه غربی خود را نشان می‌دهند: «کشاورز خاک» را که صریح صحبت می‌کند و خود را توصیف می‌کند، در مقابل داینز، محافظه‌کاری سربسته با روابط ترامپ آزمایش کنید. سناتور جان کورنین (تگزاس) گفت که تنش بین آنها یادآوری است که «هیچ یک از این چیزها آسان نیست. برای خواهرزاده ها نیست.»

او از تمام تلاش‌های دولت بایدن حمایت می‌کند و من با آن مبارزه کردم: هزینه‌های کلان. افزایش مالیات، قضات در سراسر هیئت مدیره. بنابراین، یک تضاد واقعی واقعی وجود دارد.

دیگر رقبای بالقوه تستر شامل روزندیل، آستین نادسن، دادستان کل مونتانا و تیم شیهی کهنه کار هستند. با این حال، در حال حاضر، تستر هیچ حریف سطح بالایی ندارد.

تعامل آنها نشان خواهد داد که کمپین همیشگی واشنگتن چقدر بر سیاستگذاری – و منافع کل یک ایالت – تأثیر می گذارد. این دو بر سر یک انتخاب قضایی در مونتانا در ماه دسامبر با هم دعوا کردند که نشانه بالقوه ای از اتفاقات آینده است.

اگرچه دموکرات‌ها ده‌ها سال را صرف خواندن پیش‌بینی‌های رسانه‌ها کرده‌اند که این چرخه انتخابات آخرین دوره تستر خواهد بود، اما تاکنون او تقریباً در برابر هر نوع رقیب جمهوری‌خواه مقاومت کرده است. با این حال، تمرکز شدید جمهوری‌خواهان در این چرخه بر مونتانا، این سوال را مطرح می‌کند که آیا ریاست داینز NRSC به جمهوری‌خواهان برتری می‌دهد یا خیر.

“منظورم این است که چقدر می توانید واضح تر باشید؟” براد مولنار، سناتور ایالتی حزب جمهوریخواه، که به طرح ویژه تستر رای منفی داد، پرسید.

نماینده رایان زینک (R-Mont.) گفت: “مطمئنم که جان تستر با مسابقه بین فرماندار بولاک و استیو دینز ارتباطی دارد.”

الی موتنیک در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

این باعث می شود که سناتورهای Big Sky Country به بی دست و پاترین زوج در مجلس تبدیل شوند. در واقع برای مجلس سنا، که در آن تراست متقاطع هنوز یک ارز ارزشمند است و زمانی با ناآگاهی و حتی مبارزه علیه همکارش هم مرز بود، این یک نمایش نادر است.

در یک طرف، جان تستر، یکی از آخرین مقامات رسمی حزب دموکرات در ایالت سرخ قرار دارد. از سوی دیگر، استیو داینز، رئیس ستاد انتخاباتی مجلس سنا است که احتمالاً باید تستر را شکست دهد تا بتواند موفق شود و اکثریت را به دست آورد.

سپس، در سال 2020، تستر حداقل نقشی در تهیه پیش نویس بولاک، که در آن زمان نامزد سابق ریاست جمهوری بود، برای مقابله با دینز ایفا کرد. تستر گفت که بولاک “این تصمیم را خودش گرفته است.” با این حال، تستر از امیدهای خود برای کاندیداتوری بولاک صحبت کرد و گفت که ایالت او “به یک سناتور در واشنگتن نیاز دارد که از مونتانا دفاع کند، نه اینکه در کرسی نشسته باشد زیرا رهبری به آنها می گوید.”

با این حال داینز اصرار داشت که او و تستر با وجود همه اینها “دوست هستند”.

حامی اصلی لایحه مونتانا، حامی روزندیل و سناتور ایالتی، گرگ هرتز (راست)، ابتدا به دنبال اصلاحیه قانون اساسی بود تا همه نژادها را مشمول سیستم «دو نفر برتر» قرار دهد، اما با مقاومت ایالتی مواجه شد. هرتز گفت چاک دنوه، لابی‌گر مونتانا که کارهای مالی را برای داینز و روزندیل در صفحه لینکدین خود فهرست می‌کند، سپس پیشنهاد کمک کرد. آنها در نهایت با یک صورتحساب مخصوص نژاد تستر موافقت کردند.

افرادی که NRSC را اداره می کنند مک کانل و شرکت های آمریکایی هستند. ما این را می دانیم،” سناتور شرود براون (دی اوهایو)، یکی از اعضای در معرض خطر فعلی که عهد کرده بود تستر پیروز خواهد شد، گفت: “فکر نمی کنم مهم باشد که چه کسی چهره است.”

داینز به اعلام انتخاب مجدد تستر با تشبیه دموکرات به استیو بولاک، فرماندار سابق که در سال 2020 داین را به چالش کشید، پاسخ داد – اما با رقم دو رقمی شکست خورد. تستر که در حین استخدام با بولاک صحبت می کرد، در مصاحبه ای اعلام کرد که رابطه او با داینز “نمی تواند بهتر باشد.”

از نظر ظاهری، تستر و داینز حداقل یک روکش متمدن را حفظ می کنند. آنها همچنان بیانیه های مطبوعاتی مشترکی منتشر می کنند، که نشانه ای از همکاری دفاتر آنها با یکدیگر است. با این حال، با قضاوت از سرنخ‌های گذشته و حال، واضح است که همه چیز تیره و تار است.

تستر برنده شد.

تستر در پاسخ به این سوال که آیا داینز به طور خاص وظیفه کمیته ملی سناتور جمهوری خواه را برای شکست دادن او بر عهده گرفت، با عصبانیت پاسخ داد: «این دیدگاه شماست. و من لزوماً فکر نمی‌کنم که این دیدگاه اشتباه باشد.»

زینکه یکی از اعضای بالقوه جمهوری‌خواه برای مقابله با تستر است، که داینز از پیشنهاد انتخاب مجدد وی با بیانیه‌ای سرد استقبال کرد مبنی بر اینکه هم او و هم بولاک “باید طبق شرایط خود به حرفه سیاسی خود پایان می‌دادند. در عوض، هر یک از آنها شغل خود را توسط رای‌دهندگان مونتانا به پایان خواهند رساند. ”

و تستر مسابقات سنا را می شناسد: او سه بار پیروز شده و در سال 2016 ریاست کمیته مبارزات انتخاباتی سناتورهای دموکرات را بر عهده داشته است.

“سناریوی واقعا بد است. سناتور جو مانچین (DW.Va.) گفت: این وضعیت خوب نیست. مانچین از تستر حمایت می کند و سعی کرده جلوی حضور سناتور در مقابل سناتور را بگیرد، حتی قبلاً از دو جمهوری خواه میانه رو حمایت کرده بود.

شاید سناتور جان تون (RS.D.) با کمی درک کردن همه چیز، گفت: “چیزهایی در سیاست مونتانا وجود دارد که به مدتی قبل بازمی گردد.”

مونتانا به خاطر گاوهایش معروف است – و این روزها، به خاطر گوشت گاو داغ بین دو سناتورش.

هرتز، با این حال، گفت که او با Daines یا NRSC در مورد این تلاش صحبت نکرده است و نمی‌داند که آیا Denowh از طرف مشتری خاصی از آن حمایت کرده است یا خیر. Denowh به درخواست نظر پاسخ نداد.

آنها اکنون به مدت یک دهه با هم خدمت کرده اند، از جمله در سنا از زمان پیروزی دینز در سال 2014. اما داینز در دوران ریاست جمهوری او به دونالد ترامپ و پسرش دونالد ترامپ جونیور نیز نزدیک شد. بنابراین، وقتی تستر در سال 2018 با انتخاب مجدد روبرو شد، داینز با ترامپ همکاری کرد تا مت روزندیل، رقیب جمهوری‌خواه را به شدت کاهش دهد – با این استدلال که “ما باید سناتور دیگری را به واشنگتن بفرستیم” و از ترامپ خواستند که ضربه‌ای را به روزندیل بزند.

این آخرین تغییر در ایالتی است که در آن شرارت های سیاسی با ورزش هم مرز است. یک گروه مرموز با گرایش چپ در مونتانا، نامزد لیبرتارین را در سال 2012 به 6 درصد از طرفداران افزایش داد، که بیشتر از حاشیه پیروزی تستر بود. سپس دموکرات‌ها برای حذف حزب سبز از رأی‌گیری در سال‌های 2018 و 2020 مبارزه کردند، در حالی که حزب جمهوری‌خواه به حزب سبز در جمع‌آوری امضا در سال 2020 کمک کرد.

این هفته، جمهوری‌خواهان مونتانا به دنبال محدود کردن پیشنهادات شخص ثالث با لایحه‌ای هستند که یک انتخابات مقدماتی جنگل «دو نفر برتر» را ایجاد می‌کند – البته فقط برای رقابت تستر در سال 2024. در تئوری، این به حزب جمهوری‌خواه کمک می‌کند تا جلوه‌ای را که به تستر در سال 2012، زمانی که یک آزادی‌خواه رای‌های کاندیدای جمهوری‌خواه را حذف کرد، دوباره برنده شود، از بین برود. اما در سال 2018، تستر از 50 درصد در برابر مت روزندیل جمهوری خواه، که اکنون عضو مجلس نمایندگان است، فراتر رفت. کاندیدای آزادیخواه در آن سال کمتر از 3 درصد رای آورد.

دو سال آینده برای دو سناتور مونتانا آزمون استرس خواهد بود. ایالت آنها یکی از تنها پنج ایالتی است که در آن هیئت های سنا بین احزاب تقسیم شده است که یک سطح پایین مدرن است. و سه تا از این ایالت ها، ویرجینیای غربی، مونتانا و اوهایو، نقطه اتکای نبرد سال آینده برای اکثریت سنا هستند.

Daines و Tester نیز از روند مونتانا مستثنی نیستند. آنها تقریباً یک دهه پیش مستقیماً با هم درگیر شدند، زمانی که Daines برای مدت کوتاهی یک کمپین را علیه تستر در چرخه 2012 راه اندازی کرد. او در نهایت تصمیم گرفت به جای آن به دنبال یک کرسی باز مجلس باشد و به راحتی برنده شد.

آنها هرگز با یکدیگر رقابت نکرده‌اند، اما رابطه تستر و دینز قبلاً تیره شده بود زیرا آنها در انتخابات گذشته مونتانا در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. اکنون، در طول یک مسابقه ساخت یا شکست برای مأموریت عظیم تستر و داینز برای پس گرفتن اکثریت، یک سرمای محسوس در حال وقوع است.

سناتور جری موران (R-Kan.)، رئیس سابق NRSC، گفت که امیدوار است وضعیت بین تستر و داین “به شدت شخصی نشود.” اما “من نمی دانم چگونه از آن اجتناب می کنید.” موران، که از نزدیک با تستر کار می کند، گفت که سعی می کند از آن دور بماند.

من نمی دانم که آیا این به آنها کمک می کند یا آسیب می رساند [Republicans]هرتز افزود. هدف اصلی من این است که مطمئن شوم فردی که در انتخابات سنای آمریکا در مونتانا برنده می‌شود، بیش از اکثریت را داشته باشد.»

مانچین افزود: “می دانم که این یک رابطه خیلی نزدیک نیست. فکر می کنم در این رابطه دقیق هستم.”