خلبان جنگنده ای که یک هواپیمای غیرنظامی را پشت سر گذاشته بود، مسئول انهدام F-16 بود

” [pilot] در این گزارش آمده است که یک هواپیمای هوانوردی عمومی را کشف کرده است که در ارتفاع 1700 فوتی در یک الگوی نگه داشتن در اطراف فرودگاه منطقه ای Beauregard در غرب لوئیزیانا پرواز می کند.

“رویدادهای آموزشی برنامه ریزی شده رهگیری کم/آهسته بود، با [the lead pilot] در گزارش تحقیق آمده است: شبیه‌سازی یک هواپیمای نظامی خارجی در حال شکست و سوخت‌گیری هوا به هوا با یک KC-135 Stratotanker.

یک خلبان F-16 بر اثر از کار افتادن صندلی پرتابش جان خود را از دست داد. تقلبی بود؟

اما بازرسان متوجه شدند که مأموران هوایی هواپیمای غیرنظامی را با رادیو پخش نکردند یا به کنترل ترافیک هوایی در مورد تلاش برای رهگیری آنها اطلاع ندادند.

با این حال، بازرسان به این نتیجه رسیدند: «یا [instructor pilot] باید تشخیص می دادند که در حال انجام یک رهگیری علیه یک هواپیمای غیرشرکت کننده و ناهماهنگ هستند، در حالی که به طور همزمان یک ماموریت چالش برانگیز را انجام می دادند که به عنوان مأموریت آن روز توضیح داده نشده بود.

” [F-16] تقریباً 300 فوت بالاتر بود [civilian] محققان خاطرنشان کردند: هواپیما… برخلاف 1000 فوتی که هنگام اجرای یک رهگیری از طرف یا جلو لازم است.

جت F-16 گارد ملی داکوتای جنوبی پس از لیز خوردن از باند شکسته شد

در 23 مارس، روز حادثه، هوانوردان برای تمرین یک مأموریت دفاعی با دو جت که به عنوان “هشدار کنترل هوافضا” شناخته می شود، حرکت کردند.

بازرسان خلبان را مسئول مرگ جتش دانستند و گفتند که خلبان می توانست کنترل فایتینگ فالکون را دوباره به دست بگیرد. نیروی هوایی همچنین حکم داد که خلبان و مربی دیگری که در کنار او پرواز می‌کردند، زمانی که تصمیم گرفتند با هواپیمای ورودی ملاقات کنند، قوانین آموزشی متعددی را نقض کردند.

بازرسان گفتند نجات دادن یک اشتباه بود.

در این گزارش آمده است که خلبان آماده پیوستن به سرنشین پرواز خود برای سورتی سوخت‌گیری شد و هنگام تلاش برای بالا رفتن، سوئیچ اشتباه را زد. او احساس کرد که جت در پاسخ “لرزید” – واکنشی عادی، اما خلبان انتظارش را نداشت.

در ابتدا، خلبان اصلی وانمود کرد که یک هواپیمای ناآشنا است، بنابراین بالمن – فردی که در نهایت بیرون رانده شد – می توانست اسکورت آن را تمرین کند.

گزارش بررسی سانحه نشان می‌دهد که یک جت جنگنده F-16C گارد ملی اوکلاهاما اخیراً در یک سانحه سقوط کرد، زمانی که آموزش دفاع میهنی به تلاشی واقعی برای رهگیری یک هواپیمای غیرنظامی تبدیل شد.

خلبان اصلی شروع به خواندن شماره دم هواپیمای ورودی کرد اما برای ملاقات با نفتکش ترک کرد. با این حال، خلبان دیگر با پایان یافتن رهگیری، کمتر از حداقل سرعت مورد نیاز فرو رفت. در این گزارش آمده است که کاهش سرعت باعث هشداری مبنی بر توقف جت شد.

خلبان ناشناس، یک خلبان مربی F-16 که در یک یگان بال جنگنده 138 مستقر در تگزاس کار می کرد، در حال پرواز بر فراز لوئیزیانا بود که با موفقیت ایجکت کرد و جراحات جزئی متحمل شد. جت 27 میلیون دلاری او در اثر برخورد مجموعاً هزینه شد.

هنگامی که یک هواپیمای غیرمجاز در نزدیکی حریم هوایی آمریکا پرواز می کند، مانند حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، یا زمانی که جت های روسی در سواحل آمریکای شمالی کمین کرده اند، خدمه هشدار در سراسر ایالات متحده وارد عمل می شوند.

سقوط جت F-16 در غرب لوئیزیانا خلبان با خیال راحت پرتاب می شود

بر اساس این گزارش، اولین اجرای آزمایشی آنها “بدون حادثه” بود. سپس همه چیز واقعی شد.

6 فروند F-16 در سال جاری تاکنون دچار سانحه شده اند. در دهه گذشته به طور میانگین هر سال حدود سه فایتینگ فالکون جمع آوری شده است.

“شبیه سازی پرواز تایید کرد… [aircraft] در این گزارش آمده است: هنوز در حالت پروازی قبل از پرتاب بود. «لرزش و حرکت قابل توجه هواپیما [was] نشان دهنده واکنش صحیح کنترل پرواز است. هواپیما از کنترل خارج نشده بود و می‌توانست آن را بازیابی کند.»

مقاماتی که با اعضای واحد خلبانان مصاحبه کردند، گفتند که مردم نمی توانند در مورد اینکه آیا اسکورت یک هواپیمای غیرنظامی ناخواسته باید به عنوان آموزش به حساب آید یا خیر، به توافق برسند.

بنابراین، خلبان اصلی به آنها پیشنهاد داد که هواپیما را رهگیری کنند. این گزارش می‌گوید که این به این زوج کمک می‌کند تا به صورت بصری یک هواپیمای کم سرعت را شناسایی کنند.

F-16C از دهه 1980 در فهرست موجودی نیروی هوایی قرار داشته است. حدود 700 از بدنه هواپیما باقی مانده است.



منبع

او تصمیم گرفت که F-16 ناامن است و پرتاب شد. خلبان بر روی درخت فرود آمد و توسط یک واحد ارتش در همان نزدیکی نجات یافت.