خلبان افسانه ای نیروی هوایی که از ارتفاع 19 مایلی بالای زمین با چتر پرواز کرد در سن 94 سالگی درگذشت

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

حدود یک ماه بعد، او دومین پرش خود را بدون مشکل از فاصله کمی بیش از 14 مایل انجام داد.

از او همسرش شری به یادگار مانده است.

جوزف کیتینگر صحبت می کند

گرانت وال، خبرنگار فوتبال آمریکایی در حین پوشش جام جهانی فیفا در قطر درگذشت.

رکورد او در سال 2012 توسط فلیکس باومگارتنر اتریشی شکسته شد و از ارتفاع 24 مایلی بالای صحرای نیومکزیکو پرید و به سرعت 844 مایل در ساعت رسید. کیتینگر مشاور بود.

علت مرگ او که توسط جان میکا، نماینده سابق آمریکا و سایر دوستانش اعلام شد، سرطان ریه بود.

در طول اولین پرش خود در نوامبر 1959، کیتینگر تقریباً جان خود را از دست داد، زیرا چرخ دنده او پس از پریدن از ارتفاع 14.5 مایلی از سطح، دچار اختلال شد.

رکورد کیتینگر در 16 اوت 1960 در صحرای نیومکزیکو ثبت شد. با این حال، این بار، لباس فشاری او هنگام بالا آمدن دچار نقص شد و منجر به تورم دست راستش تا دو برابر اندازه طبیعی قبل از پرش از ارتفاع 19 مایلی از سطح شد.

سرهنگ جوزف کیتینگر در سقوط آزاد

در برنامه FOX NEWS بخوانید

کیتینگر 94 ساله رکورد بالاترین پرش با چتر نجات را برای بیش از 50 سال در اختیار داشت.

در 16 آگوست 1960، سرهنگ کیتینگر از یک تله کابین با تکیه گاه بالن در ارتفاع 102800 فوتی پا گذاشت. در سقوط آزاد به مدت 4.5 دقیقه با سرعت 614 مایل در ساعت و دمای 94- درجه فارنهایت، چتر خود را در ارتفاع 18000 پا باز کرد.

در ماه مه 1972، او به ضرب گلوله کشته شد، اما بعداً دستگیر شد، و 11 ماه را در اردوگاه اسیران جنگی هانوی گذراند و تحت شکنجه قرار گرفت.

او از سرعت 600 مایل در ساعت فراتر رفت، قبل از اینکه هوا در حال غلیظ شدن تدریجی باعث کاهش سرعت سقوط او به حدود 150 مایل در ساعت شد، زمانی که چتر نجات او در ارتفاع 18000 فوتی مستقر شد.

Garriott de Cayeux خاطرنشان کرد که در میان افتخارات بسیار او، او اولین کسی بود که انفرادی از اقیانوس اطلس با یک بالون گازی عبور کرد و همچنین اولین کسی بود که به طور کامل شاهد انحنای زمین بود.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.



منبع

او هنگام چرخش 22 برابر نیروی گرانش، هوشیاری خود را از دست داد، اما با باز شدن کانال خودکارش نجات پیدا کرد.

کیتینگر، یکی از اعضای باشگاه، دریافت کننده برجسته مدال باشگاه کاوشگران در سال 2001 بود.

کیتینگر در سال 1978 از نیروی هوایی بازنشسته شد و به یک نماد محلی در منطقه اورلاندو تبدیل شد.

بومی تامپا در سال 2011 به مجله فلوریدا ترند گفت: “هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید سرعت را تجسم کنید.” تو جاده و چشماتو میبندی نمیدونی سرعتت چقدره.اگه سقوط آزاد از فضا داشته باشی همینه تو باد با سرعت 614 مایل بر ساعت نداری که روی تو می وزد. من فقط می توانستم نفس خود را در کلاه ایمنی بشنوم.”

کیتینگر پس از پرش هایش در نیروی هوایی ماند و در طول جنگ ویتنام سه دوره خدمت کرد.

سرهنگ جوزف کیتینگر خلبان بازنشسته نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در فلوریدا درگذشت.

کیتینگر که پیش از این کاپیتان و خلبان نیروی هوایی بود، زمانی که سه پرش را در طول 10 ماه از یک گوندولا انجام داد که توسط بالن‌های هلیومی بزرگ به استراتوسفر بالا رفته بود، شهرت بین‌المللی به دست آورد.

جوزف کیتینگر جونیور (R)، خلبان بالون که رکورد پرواز را تا 102800 پا شکست، در حالی که پائول تیبتز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در 19 ژوئیه 2003 در دیتون، اوهایو به گوش می‌رساند، با رسانه‌ها صحبت می‌کند.

جوی براون، فعال برجسته ضد خط لوله SD در 53 سالگی درگذشت

ریچارد گاریو د کایو، رئیس کلوپ کاوشگرها در بیانیه‌ای نوشت: «جو بسیار دلتنگ خواهد شد، اما دستاوردها و میراث او برای مدت طولانی توسط کاشفان در سراسر جهان تحسین و به یاد خواهند ماند.

هدف پروژه Excelsior کمک به طراحی سیستم های پرتاب برای خلبانان نظامی بود که در ماموریت های ارتفاع بالا پرواز می کردند.