خط تشویق جدید دونالد ترامپ، اقتدارگرایی محض است

چندین جمهوری‌خواه در کنگره گفتند که وقتی HuffPost آن را در روز چهارشنبه مطرح کرد هرگز این ایده را نشنیده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در ماه‌های اخیر، اعدام دلالان مواد مخدر را به بخش اصلی پیام‌های خود تبدیل کرده است، تاکتیک مورد علاقه رژیم‌های خودکامه را پذیرفته و آن را در مرکز صحنه قرار داده است.

او حتی به خود زحمت نمی دهد که ریشه های اقتدارگرایانه پیشنهاد خود را پنهان کند. ترامپ صراحتاً به رئیس جمهور شی جین پینگ، رهبر دیکتاتور چین، این ایده را به او نسبت می دهد.

کلی هیگینز (R-La.) نماینده مجلس نمایندگان به هاف پست گفت: «باید بگویم که به این واقعیت احترام می‌گذارم که رئیس‌جمهور رک و پوست کنده در مورد این موضوعات صحبت می‌کند، اما این چیزی است که امیدوارم او به من اجازه دهد نظرات روشن‌گرانه‌ام را در مورد آن به اشتراک بگذارم».

در قوانین ایالتی و فدرال، مجازات اعدام معمولاً برای قاتلان در نظر گرفته شده است. دیوان عالی کشور گفته است که مجازات اعدام برای جرایمی که موجب مرگ نمی شود مجازاتی بیش از حد و غیرقانونی است.

علاوه بر چین، تعداد انگشت شماری از کشورهای دیگر، از جمله ایران و عربستان سعودی، مرتباً افراد را به دلیل جرایم مواد مخدر اعدام می کنند. ترامپ همچنین به طور خاص رودریگو دوئرت، رئیس جمهور سابق فیلیپین را به دلیل سرکوب مواد مخدر تحسین کرده است. سیاست های ضد مواد مخدر Duerte منتج شد در بیش از 12000 مرگ که بسیاری از آنها قتل های فراقانونی و نقض گسترده حقوق بشر بوده است.

بسیار بعید است که ترامپ بتواند چنین پیشنهادی را اجرا کند. به نظر می‌رسید که جمهوری‌خواهان کنگره از این ایده در روز چهارشنبه غافلگیر شده‌اند و محاکمه یک روزه برای هر کسی که متهم به خرید و فروش مواد مخدر باشد، حمایت‌های متعدد قانون اساسی برای متهمان جنایت را نقض می‌کند.

ترامپ گفت: «این یک چیز وحشتناک است، اما آنها مشکلی با مواد مخدر ندارند. (در اینجا شایان ذکر است که ترامپ یک داستان‌نویس سریالی است، که خاطره‌اش از مکالمه‌اش با شی ممکن است قابل اعتماد نباشد و چین واقعاً مشکل مواد مخدر دارد.)

نماینده جو ویلسون (RS.C.) گفت: “این سیاستی نیست که من از آن آگاهم.”

سناتور لیندسی گراهام (RS.C.)، با این حال، مجازات اعدام برای فروشندگان فنتانیل را تایید کرد. او گفت: «فکر می‌کنم فنتانیل آنقدر داروی کشنده است که باید این مفهوم روی میز باشد.

هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان برای سرکوب فنتانیل، ماده افیونی فوق العاده قدرتمندی که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر را در سال های اخیر به بالاترین حد خود رسانده، فشار آورده اند. سناتور جو منچین (DW. Va.) و راب پورتمن (R-Ohio) از دولت خواسته اند تا به طور دائمی فنتانیل را به عنوان داروی جدول 1 فهرست کند، زیرا مخالفت گروه های لیبرالی است که از دولت بایدن می خواهند رویکردی با محوریت سلامت عمومی داشته باشد. به اعتیاد به مواد افیونی و عقب انداختن جنگ با مواد مخدر.

ترامپ سه‌شنبه شب در مارآلاگو گفت: «در چین، زمانی که با رئیس‌جمهور شی بودم، گفتم: «رئیس‌جمهور، آیا مشکل مواد مخدر داری؟»، ترامپ سه‌شنبه شب در مار-آلاگو گفت که شی ظاهراً گفته است که مشکل با «آزمایش‌های سریع» حل شده است. جایی که “در پایان روز شما اعدام می شوید.”

ترامپ مدت‌ها در مورد اعدام فروشندگان مواد مخدر فکر می‌کرد و اولین بار پس از دیدار با رهبران سنگاپور در سال 2018 به طور علنی به آن اشاره کرد. با این حال، تاکید او بر این موضوع در آغاز نامزدی سال 2024 نشان می‌دهد که ترامپ در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری چقدر احتمال دارد که غرایز کنترل نشده خود را برای اقتدارگرایی به کار گیرد.

ترامپ روز سه‌شنبه برای تشویق هوادارانش در مار-آ-لاگو، باشگاه اجتماعی که مالک آن در پالم است، گفت: «ما از همه کسانی که مواد مخدر می‌فروشند و در حال فروش مواد مخدر دستگیر می‌شوند، می‌خواهیم که به خاطر اعمال شنیع خود مجازات اعدام دریافت کنند. ساحل، فلوریدا این خط بخشی از یک سخنرانی چند ساعته بود که برنامه های او برای به چالش کشیدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سال 2024 را اعلام کرد.

با گذشت چهار سال از دوره ریاست جمهوری دوئرت، رئیس بخش مبارزه با مواد مخدر نیروی پلیس ملی فیلیپین به استراتژی «شوک و هیبت» اعتراف کرد. کم انجام داده بود کاهش عرضه یا تقاضا برای داروهای غیرقانونی



منبع

ترامپ معمولاً هنگام ذکر مجازات اعدام برای فروشندگان مواد مخدر پیشنهاد می کند که می داند این یک ایده افراطی است. او روز سه‌شنبه گفت: «من حتی نمی‌دانم که آیا مردم آمریکا برای آن آماده هستند یا خیر».

برایان فیتزپاتریک، نماینده مجلس نمایندگان، گفت: «این چیزهای زیادی برای فکر کردن است.

نماینده گلن تامپسون (R-Pa.) گفت: “به نظر کمی افراطی به نظر می رسد.” اما من می گویم که ما در چند سال گذشته صدها هزار نفر را از دست داده ایم.