خرس ها به طور مرموزی انگشتان پا را گم کرده بودند. این دانشمندان پرونده را شکستند.

در سواحل کالیفرنیا، انسان ها از خشم طبیعت بیرون می روند

برای مهم ترین و جالب ترین داستان های واشنگتن پست در خبرنامه The Post Most مشترک شوید.

یک راه حل ممنوعیت تله گذاری در ماه نوامبر است، زمانی که بسیاری از گریزلی ها هنوز فعال هستند. اما برخی در تجارت خز نگران بودند که به تاخیر انداختن تله گذاری تا زمستان عمیق به دلیل خطر سقوط بهمن در کشور خرس خطرناک باشد.

اولین سوال برای تیم لمب: آیا برخی از گریزلی ها به سادگی به این شکل متولد می شوند؟ دامپزشکانی که پنجه ها را بررسی کردند، به سرعت هر گونه نقص مادرزادی را رد کردند. تصاویر اشعه ایکس تکه‌های استخوانی را نشان می‌داد که نشانه‌ای از زخمی بود که بهبود یافته بود.

از شانه های عضلانی تا پنجه های بزرگشان، گریزلی ها برای حفاری ساخته شده اند.

او گفت: «بخشی از چیزی که خرس گریزلی را به خرس گریزلی تبدیل می کند، چنگال های بسیار بلند آنهاست. “این فقط یک چیز ضروری است.”

حجم نمونه کوچک بود – چهار خرس. اما این الگو غیرقابل انکار بود. چرا تعداد زیادی از خرس ها انگشتان پا را از دست داده بودند؟

وقتی لمب آن را دید، این تیم حیوان را آرام کرده بود تا آن را از چمنی آراسته دور کند: تکه‌ای از پنجه‌اش از بین رفته بود.

بر اساس کار لمب، مجوزهای تله گذاری در جنوب شرقی بریتیش کلمبیا در سال های اخیر به این محدودیت ها نیاز داشت. او گفت که این اقدام “یک توقف است زیرا ما روی چند گزینه دیگر کار می کنیم.”

به گفته لوک واندر ونن، زیست شناس حیات وحش استان که با لمب در تحقیق گریزلی همکاری داشته، انگشتان پا از دست رفته آنقدر مسئله بزرگی نیست که باعث کاهش جمعیت شود.

لم و تیمش در مقاله‌ای که در ماه آگوست در مجله Wildlife Society Bulletin منتشر شد، نوشتند که تله‌ها آنقدر قوی نبودند که فوراً انگشت خرس را قطع کنند. اما تیم لمب نشان داد که این دستگاه‌ها می‌توانند گردش خون را قطع کنند و باعث مرگ و ریزش بافت شوند – در نهایت.

خرس هایی که در تله ها گرفتار می شوند ممکن است برای شروع کنجکاوتر باشند. یا لمب گفت، خرس‌های مجروح بدون استفاده کامل از پنجه‌های خود برای حفاری برای غذا ممکن است خطرات بیشتری را در جستجوی غذا متحمل شوند.

این زیست شناس کانادایی در حال جابجایی یک خرس در حال چرت زدن با افسران حفاظت از محیط زیست در فرنی، یک شهر پیست اسکی در کوه های بریتیش کلمبیا بود. توریستی از استرالیا روی عرشه ای در همان نزدیکی ایستاده بود و از گریزلی غول پیکر عکس می گرفت.

خرس‌ها برای ساختن لانه‌ها و جستجوی ریشه‌ها، جوندگان و سایر لقمه‌ها در زیر زمین تونل می‌زنند. قوز شانه های گریزلی یکی از ساده ترین راه هایی است که آن را از خرس سیاه تشخیص می دهد. گریزلی بدون پنجه های دست نخورده به سادگی نمی تواند غذا بخورد یا به خواب زمستانی بپردازد.

مطالب مرتبط

واندر ونن، که از الوار اهدایی برای ساختن حدود 100 جعبه استفاده کرد، گفت: در حال حاضر، دانستن اینکه آیا الزامات کار می کنند یا خیر، دشوار است.

چگونه جک اسمیت رئیس جمهور کوزوو را متهم کرد و جلسه ترامپ را منفجر کرد

در عرض دو هفته، گریزلی ها از هر چهار تله بازدید کردند و دو تای آنها را زمین زدند. بره در حال پرسیدن از اطراف، گزارش‌هایی از شکارچیان و شکارچیان تا وایومینگ و فنلاند شنید که پای خرس‌های قهوه‌ای در تله‌هایی که برای پستانداران کوچک‌تر در نظر گرفته شده بود گیر می‌افتند.

لمب گفت: «منصفانه است که فرض کنیم در طول هفته ها یا ماه ها که این انگشتان پا واقعاً می افتند، رنج کمی وجود دارد. “این یک چیز آنی نیست.”

در حالی که ایالت ها و کالج های وحشت زده TikTok را ممنوع می کنند، دانشجویان چشمان خود را می چرخانند



منبع

اما ارقام از دست رفته “مطمئناً از آن نوع نتیجه ای نیست که ما به راحتی آن را به عنوان یک دوره عادی تجارت بپذیریم.”

او گفت: “من کارهای زیادی انجام دادم که هرگز فکر نمی کردم به عنوان یک دانشمند انجام دهم.”

یکی از چهار خرس بره که بدون تمام ارقامش پیدا شد، بعد از سرگردانی در مزرعه توسط افسران حفاظت از محیط زیست دستگیر شد. یکی دیگر از آنها پس از نفوذ به یک آغل گوساله در یک مزرعه کشته شد. و سومی مظنون به حمله به انسان است.

وی افزود: «این کار اخلاقی است.

گریزلی ها زندگی سختی دارند، درگیری دارند و یکدیگر را گاز می گیرند. لمب گفت: «پس انگشت گم شده یک خرس لزوماً برای ما پرچم قرمز نبود.

این کشف، لم را در تلاشی نیم دهه ای برای کشف رمز و راز انگشتان پاهای خرس گم شده، فرستاد. این پیگیری نه تنها او را از کار دکترای خود در زمینه تولید مثل و بقای گریزلی منحرف می‌کند، بلکه او را به فشار برای تغییر سیاست عمومی سوق می‌دهد.

ایده دیگر برای دست نخورده نگه داشتن پنجه های خرس این است که یک بشقاب روی تله ها قرار دهید که دهانه آن به اندازه ای باشد که مارتین بتواند از آن بفشارد اما برای پای گریزلی بسیار کوچک است.

بنابراین چیزی آنها را پاره کرده بود. شکستگی ها خیلی صاف و تمیز بودند که انگشتان پا توسط حیوان دیگری گاز گرفته یا کنده شده باشند. گسست های خطی یک علت انسانی را پیشنهاد می کرد.

اما در حین انجام کار میدانی برای دکترای خود در دانشگاه آلبرتا، بعداً خرس دیگری را بدون تمام ارقامش در منطقه دره الک این استان دید. سپس دیگری. سپس دیگری.

تیم بره به تله تبدیل شد. هر زمستان در بریتیش کلمبیا، تله‌گذاران صدها وسیله تله موش‌مانند را با طعمه به درختان می‌چسبانند تا حیوانات دم بوته‌ای و راسو مانند به نام مارتنس را برای خزشان بگیرند و بکشند. بره که در این استان بزرگ شده بود، با پسر عموی خود به دام بیور، سمور و راکون می پرداخت.

“ساخت آنها سخت نیست. هنگامی که برای انجام آنها آماده شدید، آنها می توانند خیلی سریع پیش بروند.”

اما آیا تله ای که برای چنین موجود کوچکی در نظر گرفته شده است واقعا می تواند به گریزلی آسیب برساند؟ تیم بره پنجه یک خرس مرده را به تله ای که به کامیون وانت او وصل شده بود وصل کردند تا ببینند برای شکستن انگشت پا چقدر نیرو لازم است.

وی افزود تا کنون هیچ خرس جدیدی وارد نشده است که انگشتان پا از دست رفته باشد.

برای تیم کیلی، یک تله‌گیر که انجمن تله‌گذاران بریتیش کلمبیا را رهبری می‌کند، یک گروه تجاری دیگر، جلوگیری از به دام افتادن خرس‌ها برای صنعت مهم است تا «مجوز اجتماعی» خود را در مواجهه با احساسات ضد خز حفظ کند.

داگ چیاسون، مدیر اجرایی مؤسسه خز کانادا که معرف و تعیین استانداردهایی برای تله‌گذاران است، گفت: «این یک ابزار نسبتاً صریح برای مشکلی است که احتمالاً می‌توانیم با رویکردی دقیق‌تر آن را حل کنیم».

کلایتون لم در ابتدا خیلی به انگشت گم شده فکر نمی کرد.

لم برای اینکه ببیند آیا خرس‌ها به نفع خودشان خیلی کنجکاو هستند، دوربین‌های حسگر حرکتی را در نزدیکی چهار تله نصب کرد که برای باز ماندن آن‌ها ساخته شده بودند تا از آسیب‌های گریزلی بیشتر جلوگیری کند.

انگشتان قطع شده فقط برای خرس ها مضر نیست. آنها می توانند عواقبی برای مردم ساکن در کشور خرس نیز داشته باشند.

لمب که اکنون دانشجوی فوق دکترا در دانشگاه بریتیش کلمبیا است، گفت: «ما مطلقاً هیچ ایده ای نداشتیم. و ما در آن زمان اساساً هیچ سرنخی در مورد آنچه که می تواند باشد نداشتیم.